ТЕМА: Загальні особливості клімату Південної Америки. Кліматичні пояси.
МЕТА: схарактеризувати клімат Південної Америки; сформувати в учнів систему знань про причини формування жаркого та помірного клімату материка; удосконалити практичні навички учнів працювати з кліматичними картами та кліматограмами, самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки у процесі формування клімату; виховувати почуття відповідальності, зацікавлене ставлення до навчання.
ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, кліматична карта, атласи, підручники,
ТИП УРОКУ: комбінований
СТРУКТУРА УРОКУ:
І. Організаційний момент …………………..…..1 хв
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів...10 хв
ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів .1 хв
ІV. Вивчення нового матеріалу…………….....21 хв
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів …..10 хв
VI. Підсумок уроку…………………………......1 хв
VII. Домашнє завдання………………………....1 хв.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
1.Гра «Знайди і виправ помилку»(робота в парах) Учні обмінюються складеними розповідями про рельєф Південної Америки і виправляють заздалегідь допущені помилки.
Наприклад: У рельєфі Південної Америки чітко вирізняються дві частини: рівнинна на заході та гірська на сході. Рельєф рівнинного заходу – неозорі низовини і плоскогір’я – сформовані на молодій платформі материка. Низовини – Амазонська, Центральна, Ла – Платська – займають незначні простори. Усі вони мають плоску поверхню і майже не розчленовані річковими долинами. На гірському сході материка здіймаються невисокі гори Анди. За протяжністю вони незначні. Тільки деякі вершини вкриті снігами і льодовиками, які влітку тануть.
Прочитаю вам рядки
Вислухайте залюбки,
Зайві віднайдіть слова,
Хай працює голова.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Вам уже відомо, що Африка – найжаркіший материк, Австралія – найсухіший, Антарктида – найхолодніший. У чому полягає особливість клімату Південної Америки? Щоб відповісти на це питання треба пригадати кліматотвірні чинники, а потім розглянути, як кожен із них діє на території Південної Америки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
І. група. (використовуючи підручник та атлас) Доведіть що в Південній Америці є полюс холоду та полюс тепла материка, де вони містяться і чим зумовлені такі відмінності в кліматі? Назвіть чинники що зумовили такі температури.
ІІ. група Розподіл опадів на території материка. Зробити аналіз кліматичної карти атласу. Які чинники вплинули на розподіл опадів? Який атмосферний тиск на екваторі та помірних широтах і як рухається тут повітря?
Творче завдання.
Від туристичних груп ми отримали замовлення. Перша група туристів цікавиться природою Амазонської низовини. Друга група цікавиться о.Вогняна Земля. Дайте рекомендації кожній групі щодо одягу, який слід із собою взяти. А для цього за картами атласу складіть характеристику клімату місцевості за планом:
1. Середня температура липня.
2. Середня температура січня.
3. Середньорічна кількість опадів.
4. Кліматичний пояс, тип клімату.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.