1
Тема уроку:
ЗАХИСТ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
З ІНФОРМАТИКИ У 6 КЛАСІ
«НАРОДНИЙ КАЛЕНДАР»
Епіграф на 1 слайді
«Скажи мені – я забуду.
Покажи мені – я запам’ятаю.
Дай діяти мені самому –
і я навчуся!».
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми «Текстовий процесор Microsoft Word», нестандартний урок.
Тип проектів: інформаційний та практико-орієнтований (короткочасний).
Обладнання та наочність: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал (листи-побажання, анкети, аркуші для практичної частини), папки з роздрукованими календарями, бейджики (значки для учнів), маркери, сертифікати.
ВСТУП
Даний проект «Народний календар» (підручник «Інформатика», 6 кл.//за ред. Н.В.Морзе та ін) може бути використаний як творча (індивідуальна чи групова) діяльність учнів протягом 2-3 уроків. Така робота формує навики самоосвіти учнів, сприяє більш глибокому осмисленню вивченого матеріалу.
Робота над проектом складається з декількох етапів:
Завершальним і дуже важливим етапом роботи над проектом є його публічний захист, у ході якого відбувається презентація результатів реалізації проекту. Важливим є не тільки вміст самої презентації, але й чітке та зрозуміле подання відомостей про проект:
Структура уроку
хв
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА 2-3 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Добрий день, учні та наші гості! Сьогодні у нас незвичайне заняття – урок «Захист навчальних проектів», що передбачає контроль знань і навичок застосування сучасних інформаційних технологій, умінь працювати в колективі, відстоювати власну точку зору та аналізувати.
На початку вивчення теми «Текстовий процесор» ви всі отримали завдання навчального проекту «Народний календар». Ви були об’єднані в дві групи: перша – це «осінь», «зима», а друга – це «весна», «літо». Кожен в групі отримав свої місяці року, за якими потрібно було зібрати інформацію згідно завдання підручника. Ці завдання були доповнені пошуком державних та релігійних свят помісячно для урізноманітнення інформації навчального проекту.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 4-11 слайд
Фронтальне опитування
Навчальний проект - це обмежена в часі цілеспрямована зміна окремої системи на основі виявлення проблеми і потреб у зміні; науково-дослідна робота, навчальний дослідження, що знайшли невивчені явище, мало вивчену тему, проблему і з'ясувати спосіб її рішення.
Тобто проект — це «п'ять П»:
Важливе правило: кожен етап роботи над проектом, повинен мати свій конкретний продукт!
ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА 12-15 слайд
(активізація розумової діяльності) 12-13 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Практична частина нашого заняття передбачає застосування декількох прийомів роботи, один із прийомів «Спочатку було слово». Продовжимо працювати в тих самих групах, які були створені в процесі роботи над проектом. Кожна група отримує аркуш зі словом «проектування». Учасники групи мають за дві хвилини створити нові слова з літер цього слова. Спікери презентують результат обговорення. За кожне слово групи одержують 1 бал. Хто перший готовий відповідати?
(закріплення етапів навчального проекту та визначення їх послідовності) 14-15 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Наступний прийом називається «Збери пазли». У конверті у довільному порядку розташовані картки з назвами етапів роботи над проектом та їх позначення. Завдання групам розташувати в правильному порядку етапи роботи над проектами (Додаток А1).
(закріплення термінології навчального проекту) 16-18 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Останній прийом називається «Де логіка?». На слайді Ви можете побачити чотири картинки, які між собою пов’язані одним словом. Завдання групам правильно асоціювати зображення, а, саме, правильно визначити слово, яке так чи інакше відноситься до навчальних проектів (Додаток А2). Увага на дошку!
Фізкультхвилинка "Дощ" 19 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Чи знаєте ви , що таке весняний дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні!
ІІІ. ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ 20 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Проект реалізовано, зібрано всі відомості, зроблено необхідні розрахунки та спостереження, виконано експерименти, проаналізовано одержану інформацію. Тепер потрібно коротко викласти найголовніше й розповісти про це людям. Учені говорять, що про результати досліджень потрібно не просто доповідати — їх треба захищати.
ВЧИТЕЛЬ: Зараз ми послухаємо презентацію проектів, над якими працювали наші учні, що заздалегідь отримали всі приблизну схему виступу-захисту проекту (Додаток Б). Але перед цим пригадаємо основні вимоги до методу проектів та їх оцінювання, увага на дошку.
21 слайд
Вимоги до методу проектів:
До критеріїв зовнішньої оцінки проекту належать:
ЖЕРЕБКУВАННЯ 22 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Порядок захисту проектів визначаємо не зовсім стандартним жеребкуванням. Перед Вами імпровізований «Акваріум» (акваріум – це використання тригерів в презентації). Кожен виступаючий обирає колір своєї рибки, який приховує нумерацію послідовності виступів. Прошу обрати колір рибки.
23 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Отже, першими презентують свій проект _______.
Молодці, наступний(а)_____! Прошу дати нашим гостям для детального ознайомлення публікацію з вашого проекту.
Можливі запитання до груп після їх представлення своєї роботи :
ІV. РЕФЛЕКСІЯ 24 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Шановні учні, гості! Наше заняття добігає кінця. І перш ніж переходити до останнього етапу уроку, хочу запитати в учнів: з якими емоціями ми будемо закінчувати заняття? (Слайд з емоціями).
V. ПІДСУМКИ. ОЦІНЮВАННЯ 25-27 слайд
ВЧИТЕЛЬ: Після закінчення будь-якої роботи завжди корисно подумати над тим, що тобі вдалося найкраще, яких помилок можна було б уникнути, чого ти навчився. Таким чином здобувається життєвий досвід, який допоможе уникнути помилок у майбутньому та діяти дедалі краще. Після завершення проекту слід критично оцінити свою роботу.
Гості, будь ласка, поділіться своїми враженнями від сьогоднішньої зустрічі в анкетному опитуванні! А діти заповніть листки оцінювання!
(Учні сідають та заповнюють листок оцінювання, див. Додаток В (якщо залишається часу можна за комп’ютерами опрацювати тести), а шановні гості відповідають на анкети у вигляді книжечок (підкреслити відповідь, Додаток Г)).
Ваші проекти показали, що ви люди творчі, такі, що мають логічне мислення, вміють ставити перед собою завдання і виконувати їх. Дякую вам за роботу! Хочу привітати Вас з закінченням даного проекту і вручити сертифікати про участь в проекті кожному учню!
(Вчитель оцінює роботу учасників та вручає сертифікати).
Запам’ятайте! Основи проектної діяльності дуже знадобляться вам у житті, оскільки усе воно складається з методу проектів: і політ у космос, і будівництво будинку, і виховання підростаючого покоління. Отримайте на згадку про сьогоднішній урок пам’ятку: «Від чого залежить успіх» (Додаток Д).
ДОДАТОК А1
Підготовчий етап
|
Планування
|
Збирання матеріалів
|
Аналіз
|
Подання й оцінювання результатів
|
Презентація проекту
|
ДОДАТОК А2
ДОДАТОК Б
ДОДАТОК В.
Для учнів:
ЛИСТОК ОЦІНКИ ПРОЕКТІВ |
||
Прізвище та ім’я учня (учениці) |
Оцінка |
Побажання |
Бурик Катерина |
|
|
Курочка Сергій |
|
|
Мізінов Кирило |
|
|
Пономаренко Єгор |
|
|
Скиданенко Владислав |
|
|
Шапочкіна Ілона |
|
|
або
ДОДАТОК Г.
Для гостей:
І. Яким є ваше загальне враження від заняття?
II. Чи відповідає рівень ваших знань про проектну технологію характеру виконаної роботи?
III. Чи виникав у вас протягом заняття стан дискомфорту?
IV. Чи зацікавило Вас наше заняття?
V. Як би ви охарактеризували пізнавально-рефлексійну активність?
VI. Використовуючи 12-бальну систему, оцініть, будь ласка, корисність для вас отриманої інформації. __балів
VII. Назвіть, будь ласка, засвоєні вами сьогоднішні нові поняття та категорії.
ДОДАТОК Д