Урок-захист проєкту з української літератури в 10 класі на тему: « Пам'ятник улюбленому письменнику» (І.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім`я»)

Про матеріал
Урок-захист проєкту з української літератури на тему "Пам'ятник улюбленому письменнику" («І. Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях. Повість «Кайдашева сім'я») допоможе глибше пізнати самого автора, зрозуміти ідейний задум повісті, характеризувати персонажів, перевірити рівень сформованості знань, умінь і навичок учнів із теми; розвиватиме вміння учнів систематизувати та узагальнювати навчальний матеріал, розвиватиме творчі здібності, уміння працювати в групі, навички усного й писемного мовлення, логічне та образне мислення; сприятиме розширенню світогляду учнів.
Перегляд файлу

Великоновосілківська гімназія

з загальноосвітньою школою І ступеня

 

 

 

 

 

 

Урок-захист проєкту

з української літератури

в 10 класі на тему:

« Пам'ятник улюбленому письменнику»

(І.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім`я»)

 

 

 

Підготувала

учитель української

мови та літератури

Хорош Ольга Віталіївна

2023-2024 н. р.

 

Тема. Пам'ятник улюбленому письменнику.

Мета: перевірити рівень сформованості знань, умінь і навичок учнів із теми:

«І. Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях. Повість «Кайдашева сім'я»; розвивати вміння учнів систематизувати та узагальнювати навчальний матеріал, розвивати творчі здібності, уміння працювати в групі, навички усного й писемного мовлення, логічне та образне мислення; сприяти розширенню світогляду учнів.

Обладнання: портрет І. Нечуя-Левицького; інструктивні картки.

Перебіг уроку

І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

    1. Вступне слово вчителя

  До сьогоднішнього уроку ви отримали випереджальне творче завдання.

Урок матиме нетрадиційну форму. Це урок-захист проєкту «Пам'ятник моєму улюбленому письменнику». Робота, звичайно, дуже цікава, творча. Ви мали вибір: працювати в групі чи персонально. Кожен із цих варіантів має свої переваги, але головне у вашій роботі – уміння мобілізувати свої сили, зібрати й проаналізувати необхідний матеріал, творчо, нетрадиційно підійти до нього і створити свій «продукт», «шедевр» і презентувати результат.

Відповідно до своїх творчих здібностей ви обрали тему проекту. Оцінювання захисту буде здійснюватись за критеріями інструкційних карток.

ІІ. Застосування знань, умінь і навичок.

Робота учнів з інструкціями картками, презентація обраного проекту.

   «Я – біограф»

Інструкція

  1. Зберіть та дослідіть невідомі факти з життя І. Нечуя-Левицького.
  2. Знайдіть цікаві факти з життя улюбленого письменника, запишіть їх за принципом калейдоскоп.
  3. Створіть презентацію на тему «Життєвий і творчий шлях І. Нечуя-Левицького»

  «Я – історик»

 Інструкція

  1. Дослідіть історію написання повісті «Кайдашева сім'я».
  2. Дізнайтеся, хто є прототипами образів повісті.
  3. Підготуйте невеличкий виступ для учнів класу.

   «Я – літературознавець»

Інструкція

  1. Підготуйте бесіду за змістом повісті.
  2. Повторіть визначення гумору і сатири, дослідіть, як ці засоби комічного використовуються в повісті.
  3. Складіть літературний диктант за змістом повісті.
  4. Випишіть цитати до образів твору.
  5. Складіть літературний диктант «Упізнай героя за цитатою».
  6. Зробіть характеристику образів твору, складіть схеми характеристики образів або асоціативні кущі до образів повісті.
  7. Визначте стильові та жанрові особливості «Кайдашевої сім'ї».
  8. Визначте проблематику твору.

   «Я – народознавець»

Інструкція

  1. Дослідіть народознавчі елементи повісті.
  2. Створіть презентацію на тему «Народознавство в повісті «Кайдашева сім'я»
  3. Підготуйте виступ «Народознавство в повісті «Кайдашева сім'я».

   «Я – журналіст»

Інструкція

  1. Візьміть уявне інтерв'ю в улюбленого письменника, складіть його у формі «запитання-відповідь».
  2. Напишіть репортаж про зустріч з улюбленим письменником «Моя розмова з Іваном Нечуєм-Левицьким».
  3. Створіть візитну картку письменника.
  4. Прогляньте періодичні видання і знайдіть у них матеріали, співзвучні творчості вашого улюбленого письменника з метою довести актуальність твору сьогодні.

   «Я – письменник»

Інструкція

  1. Напишіть твір, присвячений улюбленому письменнику.
  2. Напишіть щоденник, який міг би написати (а, можливо, і писав) ваш улюблений письменник.
  3. Створіть прозову мініатюру (есе, твір-етюд) про І. Нечуя-Левицького чи його героя.
  4. Напишіть листа письменнику.
  5. Складіть монолог письменника (або листа нащадкам) до ваших сучасників.
  6. Напишіть твір «Мовне багатство «Кайдашевої сім'ї.»

«Я – художник»

Інструкція

  1. Намалюйте портрет І. Нечуя-Левицького.
  2. Намалюйте ілюстрації до кожного розділу повісті.

Ви можете зобразити пейзаж, портрет, фрагмент повісті.

  1. Створіть ескіз обкладинки твору.

«Я – режисер»

Ви збираєтесь знімати фільм чи створити виставу за мотивами «Кайдашевої сім'ї.

Інструкція

  1. Написати сценарій, режисерський коментар до постановки на сцені вистави.
  2. Дібрати акторів для участі в екранізації твору чи постановки на сцені вистави.

А)Напишіть, з якими зовнішніми даними (зріст, статура, обличчя) ви б узяли акторів на ці ролі.

Б) Які б костюми ви запропонували під час проб.

В) Опишіть місцевість, яку б ви обрали для зйомок фільму.

3. Підготуйте інсценізацію однієї сцени з повісті.

ІІІ. Презентація творчих робіт учнів.

Захист проектів «Пам'ятник моєму улюбленому письменнику»

IV. Оцінювання робіт

V. Рефлексія

         Метод «Мікрофон»

- Ми з’ясували …

- Засвоїли…

- Навчилися…

- Розвивали…

- Важким було…

- Отримані знання мені потрібні для…

- Чи справдилися мої сподівання.

 

 VІ.  Підсумкове слово вчителя

 Я дуже задоволена вашою роботою. На сьогоднішньому уроці ви добре попрацювали, також була проведена серйозна підготовча робота до уроку-презентації свого проекту. Я дякую за творчість, відповідальність, серйозність, з якою ви поставились до захисту проекту. Але головне, що ви не тільки прочитали твір літератури, а й створили власні твори мистецтва на основі здобутих знань. Ви представили свою творчість, своє бачення краси. Бажаю вам успіхів і наснаги й надалі.

docx
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку