Великоновосілківська гімназія
з загальноосвітньою школою І ступеня
Урок-захист проєкту
з української літератури
в 10 класі на тему:
« Пам'ятник улюбленому письменнику»
(І.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім`я»)
Підготувала
учитель української
мови та літератури
Хорош Ольга Віталіївна
2023-2024 н. р.
Тема. Пам'ятник улюбленому письменнику.
Мета: перевірити рівень сформованості знань, умінь і навичок учнів із теми:
«І. Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях. Повість «Кайдашева сім'я»; розвивати вміння учнів систематизувати та узагальнювати навчальний матеріал, розвивати творчі здібності, уміння працювати в групі, навички усного й писемного мовлення, логічне та образне мислення; сприяти розширенню світогляду учнів.
Обладнання: портрет І. Нечуя-Левицького; інструктивні картки.
Перебіг уроку
І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
1. Вступне слово вчителя
До сьогоднішнього уроку ви отримали випереджальне творче завдання.
Урок матиме нетрадиційну форму. Це урок-захист проєкту «Пам'ятник моєму улюбленому письменнику». Робота, звичайно, дуже цікава, творча. Ви мали вибір: працювати в групі чи персонально. Кожен із цих варіантів має свої переваги, але головне у вашій роботі – уміння мобілізувати свої сили, зібрати й проаналізувати необхідний матеріал, творчо, нетрадиційно підійти до нього і створити свій «продукт», «шедевр» і презентувати результат.
Відповідно до своїх творчих здібностей ви обрали тему проекту. Оцінювання захисту буде здійснюватись за критеріями інструкційних карток.
ІІ. Застосування знань, умінь і навичок.
Робота учнів з інструкціями картками, презентація обраного проекту.
«Я – біограф»
Інструкція
«Я – історик»
Інструкція
«Я – літературознавець»
Інструкція
«Я – народознавець»
Інструкція
«Я – журналіст»
Інструкція
«Я – письменник»
Інструкція
«Я – художник»
Інструкція
Ви можете зобразити пейзаж, портрет, фрагмент повісті.
«Я – режисер»
Ви збираєтесь знімати фільм чи створити виставу за мотивами «Кайдашевої сім'ї.
Інструкція
А)Напишіть, з якими зовнішніми даними (зріст, статура, обличчя) ви б узяли акторів на ці ролі.
Б) Які б костюми ви запропонували під час проб.
В) Опишіть місцевість, яку б ви обрали для зйомок фільму.
3. Підготуйте інсценізацію однієї сцени з повісті.
ІІІ. Презентація творчих робіт учнів.
Захист проектів «Пам'ятник моєму улюбленому письменнику»
IV. Оцінювання робіт
V. Рефлексія
Метод «Мікрофон»
- Ми з’ясували …
- Засвоїли…
- Навчилися…
- Розвивали…
- Важким було…
- Отримані знання мені потрібні для…
- Чи справдилися мої сподівання.
VІ. Підсумкове слово вчителя
Я дуже задоволена вашою роботою. На сьогоднішньому уроці ви добре попрацювали, також була проведена серйозна підготовча робота до уроку-презентації свого проекту. Я дякую за творчість, відповідальність, серйозність, з якою ви поставились до захисту проекту. Але головне, що ви не тільки прочитали твір літератури, а й створили власні твори мистецтва на основі здобутих знань. Ви представили свою творчість, своє бачення краси. Бажаю вам успіхів і наснаги й надалі.