Урок "Закінчення іменників в родовому відмінку множини"

Про матеріал
Урок з української мови на тему "Закінчення іменників в родовому відмінку множини". В уроці введенні елементи нестандартності
Перегляд файлу

Тема. Закінчення іменників у родовому відмінку множини

Мета: розширити знання учнів про відмінювання іменників у множині;
формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку  множини;
розвивати мовне чуття; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: прислів’я, скринька, казкові герої, малюнки з професіями, мовний матеріал.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I Організаційний момент

  1. Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ:

До уроку, швидше в клас!

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

 

  1. Перевірка готовності до уроку
  • Діти, перевірте, чи все у вас готово до уроку. Вам знадобиться зошит, підручник, щоденник та пенал.

 

  1. Представлення
  • Мене звати Вікторія Вікторівна і сьогодні урок української мови у вас проведу я.

 

4. Введення елементу нестандартності

- Діти, сьогодні зранку мені прийшов лист з острова скарбів, від славетного капітана Джека. Хтось вкрав у нього скриню зі скарбами та заховав на острові. Капітан Джек потребує нашої допомоги. Допоможемо йому? Ми з вами відправимось у подорож на острів скарбів, на якому нас будуть чекати захоплюючі пригоди. Ми повинні повернути скарби капітану Джеку. Рушаймо !

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Що ж, давайте зробимо першу зупинку, на ній нас зустрічає Папуга Лео. Давайте прочитаємо завдання, яке він для нас приготував.
  • « Шановні учні, я загадав вам прислівя, але всі слова в ньому переплутані. Вам потрібно відтворити це прислівя.»
  • А, - , душу, тіло, шабля, ранить, слово.

Шабля ранить тіло, а слово – душу.

Відкрийте зошити, запишіть число, Класна робота. З нового рядочку, з великої літери прописуємо прислівя «Шабля ранить тіло, а слово – душу.»

  • Чому ставимо тире перед словом «душу»?
  • Як ви розумієте це прислівя?

 

  1. Вибірковий акродиктант
  • Молодці, а ми відправляємось далі.
  • І ось видніється наша наступна зупинка, а на ній нас вже чекає пітон Каа.
  • Він приготував для вас словниковий диктант.
  • Я буду зачитувати слова, а вам потрібно записувати в свої зошити тільки іменники. І якщо ви правильно виконаєте завдання, в кінці по перших літерах слів відгадаєте, що ж хотів сказати вам Каа.
  • Високий, матір, земляний, стелити, осінь, шелестіти, любов, соковита, океан, запашний, поживитися, Демян, цвях, маленький, ірис. (Молодці!)
  • Діти, а хто з вас знає, яка різниця між словами ірИс і Ірис? (Ірис – квітка, ірИс – цукерка)
  1. Фронтальне опитування.
  • Діти, що таке іменник? (частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто?що?)
  • Що таке відмінювання? (зміна закінчень іменників)
  • Скільки є відмінків? (7)
  • Які є відмінки?
  1. Гра «Спіймай мяч»
  • Подивіться який м’ячик пропливав повз наш корабель, давайте з ним пограємо.
  • Я кидатиму мяч і називатиму іменник, а вам потрібно спіймати мяч і назвати цей іменник у відмінку, який я назву.

Обличчя – М.в. (на кому?на чому?) – на обличчі

Моряк – Р.в. (кого?чого?) – моряка

Сніг – Д.в. (кому?чому?) – снігові

Книга – З.в. (кого?що?) – книгу

Колосся – О.в. (ким?чим?) – колоссям

Мова – З.в. (кого?що?) – мову

Малюнок – Р.в. (кого?чого?) – малюнка

Зозуля – О.в. (ким?чим?) – зозулею

Кінь – З.в. (кого?що?) – коня

Море – М.в. (у кому?у чому?) – у морі

III. Вивчення нового матеріалу

1.Оголошення теми і мети уроку.

-Сьогодні ми розглянемо вживання іменників у родовому відмінку множини.

2.Робота з підручником

-Визначте особливості форм іменників у родовому відмінку множини. Які закінчення вони мають?(Вправа 177).

3.Удосконалення навичок правильного письма іменників у родовому відмінку множини(вправа 178).

(Хмари-хмар, дощі – дощів, шеренги – шеренг, завдання – завдань, сливи – слив, пальта – пальт, вікна – вікон, статті – статей, гвинтівки – гвинтівок).

 

IV.  Закріплення набутих знань

1. Тренувальні вправи.

- Наступний на нашому шляху зустрічається мавпочка Чіта, ми все ближче і ближче підбираємось до нашого скарбу. І мавпочка Чіта дає нам таке завдання: треба пояснити зміст кожного прислів’я, списати і замість крапок дописати закінчення.

Батьківщину бережи ві ворог… . Більше діла, менше сл… . Щастя дає друз… , нещастя їх вивіряє. Шануй своїх батьк… . Нема ріки без берег… , героя – без народу.

 

2. Малюнковий диктант + розвиток мовлення

(Показ ілюстрацій)

  • - Залишилось лиш виконати завдання від царя звірів – Лева. В нього є діти, і вони люблять малюнки, тож дасть нам дорогу до нашого скарбу після того, як ми пограємось із її дітьми у малюнковий диктант.

 

- Подивіться на малюнок, люди якої професії зображені на ньому?

- Так, це кухари, поставте це слово в родовий відмінок. (кухарів)

- Починаючи з нового рядка з великої літери з абзацу. Запишіть собі у зошит це слово.

- А що ви знаєте про цю професію?

 

- Подивіться на малюнок, люди якої професії зображені на ньому?

- Так, це лікарі, поставте це слово в родовий відмінок. (лікарів)

- Запишіть собі у зошит це слово.

- А що ви знаєте про цю професію?

 

(вчителі, міліціонери, слюсари)

 

 

 

3. Складання речень

- І ось диво! Ми дібралися до нашого скарбу, і можемо забрати скриню і повернутися додому. О ні! Скриня дуже важка, ми не можемо її підняти. Нам потрібно щось зробити, щоб вона стала легшою. А, зрозуміла, треба скласти з малюнкового диктанту три речення. І тільки тоді ми зможе підняти скриньку. 

- Нарешті ми можемо повернути скриню капітану Джеку і повертатись додому.

 

V. Підсумок уроку

  1. Продовжіть речення

-У родовому відмінку множини іменники мають закінчення … (ів, їв, ей).

-Більшість іменників жіночого роду і деякі іменники середнього роду в цьому відмінку мають … (нульове ) закінчення.

 

2.Гра «Впіймай іменник у множині»

Сміється поле, річка, ліс
сміються гілочки беріз,
птахи сміються і луги,
сміються квіти навкруги.
Ставок, що цілу ніч мовчав,
і той сміятися почав.
Я миттю скочив до вікна
поглянув, що за дивина.
Аж бачу у віконце -
надворі сходить сонце.

3.Оцінювання

4.Домашнє завдання

с.88, вправа 180

4. Прощання

- До побачення!

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
23 січня 2019
Переглядів
2484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку