Урок "Закріплення букви Ш, ш. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону"

Про матеріал
Інтегрований урок української мови до тижня 21 Мої улюблені книжки. "Закріплення букви Ш, ш. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону" за Букварем Вашуленка М.С.
Перегляд файлу

Тиждень 21: «Мої улюблені книжки»

Тема Мої улюблені книжки. Закріплення букви Ш, ш. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону.

Мета. Закріпити знання дітей про звукове значення літери «ша», звук [ш ]; формувати навички читання ; розвивати мовлення учнів, логічне  мислення; виховувати у дітей культуру спілкування,   дотримання правил етикету спілкування, інтерес до книжок, бажання читати.

Обладнання: складові таблиці; LEGOцеглинки, картки-слова, картинки-малюнки, макет книжки, телефон.

Тип уроку. Формування умінь і навичок.

Зміст уроку

І. Організація класу.

1. Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.    

То ж девіз тепер згадаймо

і урок розпочинаймо.                                                                                                                                                                                                                            

Девіз (викласти з Лего):

-Прочитайте речення на цеглинках Лего , складіть девіз.

-Покажіть свій девіз баштами з цеглинок.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Продовжити  речення: Я хочу, щоб урок  був…

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 класу. Але щоб дізнатися від кого треба виконати завдання.

(діти складають та розв’язують приклади і отримують ключ , зі складів викладають слово Простоквашино за порядком цифр на конверті)

 

1

2

3

4

5

ква   

но 

про

ши

сто

-8 зменшити на 7                                                                   8-7=1 ква   

-зменшуване 5, відємник 3 , знайти різницю                  5-3=2 но    

-знайти різницю чисел 9 і 6                                                9-6 =3  про   

-знайти суму чисел 3 і 1                                                      3+1=4  ши 

- 2 збільшити на 3                                                                 2+3=5 сто    

Ключ: розставити склади за порядком чисел 3  5  1   4   2

Похожее изображение

 

(Відкриваю конверт і зачитую листа).

«Доброго ранку, любі діти!

Запрошуємо вас з нами навчатись і грати. Для цього ви повинні перегортати сторінки книги, яку надсилаємо, і виконувати завдання. Бажаємо вам успіхів! Скоро побачимось!»

 (Макет книги закріплений на дошці, завдання на кожній сторінці від героїв мультфільму).

Похожее изображение

 

ІІІ. Актуалізація знань

1  сторінка від дяді Федора

Зі мною будете грати,

Знання закріпляти.

1. – Яку букву вивчали на минулому уроці?

    - Який звук вона позначає?

    - Назвіть слова, в яких зустрічається цей звук (у різних позиціях; на початку, всередині, в кінці).

2. Читання складової таблиці.

 

А

О

У

І

И

Е

СК

СКА

СКО

СКУ

СКІ

СКИ

СКЕ

СЛ

СЛА

СЛО

СЛУ

СЛІ

СЛИ

СЛЕ

БР

БРА

БРО

БРУ

БРІ

БРИ

БРЕ

ВП

ВПА

ВПО

ВПУ

ВПІ

ВПИ

ВПЕ

ВШ

ВША

ВШО

ВШУ

ВШІ

ВШИ

ВШЕ

 

3. Робота в парах(1 учень читає, 2 учень слідкує і навпаки). Читання піраміди.

ш

шу

шум

шпак

шторм

школа

шепіт

швидкий

шипшина

шкатулка

- Яке слово незрозуміле? - Яке слово найдовше?

- Складіть речення зі словом «швидкий». - Поширте це речення.

 

2 сторінка від Галченяти

Дружно, швидко вимовляй,

Чистомовки, скоромовки промовляй!

(Вправи у виразному й швидкому промовлянні раніше вивчених чистомовки та скоромовки).

1. Чистомовка.

Са-са-са – летить оса.

Шу-шу-шу – яблука сушу.

Ша-ша-ша – пригоріла каша.

Се-се-се – Маша скрипку несе.

Ас-ас-ас – ми пили квас.

Аш-аш-аш – ось наш шалаш.

Ошка-ошка – у Соні гармошка.

2. Конкурс кращого скоромовця.

Шило шубку Шурі шило,

Шовком, шерстю шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу.

 

3 сторінка від кота Матроскіна

Все вивчене пригадай,

До слів знов схему підбирай.

(Звуко - буквені вправи).

1. Впізнай і прочитай слова з відсутніми літерами.

Ш…ОЛ… (школа)

МА…И…А (машина, малина)

КІШК… (кішка).

= · –

– ·

2. Викласти звукову модель до 3 – го слова.

– ·

– ·

– ·

3. До якого слова підійде ця модель?

 

4 сторінка від песика Шаріка

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Діти, треба дружно всім нам встати, фізкульт – паузу почати!

 

Фізкультхвилинка (музична)

 

5 сторінка від листоноші Пєчкіна

Зі мною ви пограйте,

Слова знаходьте, складайте і читайте.

Вправи з читання. Виконання логічних завдань.

 

1. Ридають літери у кожному рядочку:

    Від слів лишаються лише шматочки!

    Букви треба відшукати,

    Щоб всі слова ті врятувати.

 

Гра «Добери слово».

Ш

 

М

Ш

 

Л

Ь

Ш

 

Р

Ф

Ш

 

С

Т

Ь

2. Гра «Без зупинок» (читання хором, наввипередки).

Школа → шторм

             

Мишка → шишка

             

Кішка → кришка

             

Чашка → шашка

 

ІV. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону.

6 сторінка від мами і тата.

Логіку розвиваємо,

Загадку відгадаємо!

• Через поле і лісок
Подається голосок.
Він біжить по проводах,
Скажеш тут, а чути там. (Телефон)

 

1. Бесіда.

— Правильно. Це телефон. Які бувають телефони? Для чого вони потрібні?— Слово телефон складається з двох слів: tele — далеко, phon — звук.

Хто вміє ним користуватися? Покажіть чи розкажіть.

У кого вдома є телефон?

Як ви розмовляєте по ньому, кого і для чого викликаєте?

2. Діалог між учителем і учнем (підготувати раніше)

Учитель: Скажи, будь ласка, Тарасе, як ти викликав товариша по телефону?

Тарас:Зняв трубку, набрав номер.

Учитель:Що ти зробив, коли товариш відповів?

Тарас:Сказав йому: "Добрий день, Ігоре."

Учитель:Як він тобі відповів?

Тарас:Він також привітався.

Учитель:Про що ти запитав товариша?

Тарас:Я запропонував йому піти разом у бібліотеку.

Учитель:Що він відповів?

Тарас:Він сказав: "Добре".

Учитель:Як ти закінчив розмову?

Тарас:Я сказав йому: "До зустрічі".

Учитель:Він також попрощався з тобою?

Тарас:Так.

(Учитель робить висновки про те, що Тарас правильно розмовляв по те­лефону, певно, його цьому вчили.)

 

 

3. Розповідь учителя про значення телефону.

Телефон наш надійний помічник. Він допомагає вирішувати багато важливих справ. Інколи позбавляє дорослих зайвих відвідувань, поїздок. Але телефоном треба вміти користуватися. Розмова має бути короткою, ввічливою. Обов'язково треба вітатися, а в кінці розмови — дякувати і прощатися, у телефонній розмові неабияке значення має забарвлення голосу, інтонація мовлення. Спілкуватися можна не тільки віч-на-віч, а й по телефону. Телефонуючи друзям і починаючи розмову після привітання, поцікавтеся, чи має ваш товариш час на телефонну розмову. Якщо товариш зайнятий, не ображайся, а ввічливо запитай о котрій годині можна перетелефонувати. Памятайте, що закінчує розмову першим той, хто зателефонував. Прощаючись, необхідно подякувати за розмову і побажати здоровя, успіхів.

4. Робота в парах.

Картинки по запросу простоквашино герої по телефону Рольова гра « Розмова з другом по телефону»

6. Робота в групах. Ігрові сценки.

Вчитель   пропонує уявити розмову по телефону дяді Федора, Матроскіна , Шаріка, Галченяти  та Пєчкіна  з мамою і татом.

(Розподілити ролі серед учнів , роздаючи малюнки персонажів)

 

V. Підсумок уроку

1. Гра «Погоджуюсь – не погоджуюсь» ( використовуються цеглинки Лего зеленого і червоного кольорів)

- Співрозмовника завжди необхідно уважно слухати.

- Уміння слухати людину – ознака ввічливості.

- Якщо я не погоджуюся з думкою співрозмовника, то говорю про це відразу, не дослухавши його до кінця.

- Перебивати людину нетактовно.

- До всіх можна звертатися на Ти

 

2.Урок підходить до кінця, сторінок вже нема!

Книга зацікавила, знань нам додала.

З радістю ми грались, щиро від душі.

Скажемо всі разом: дякуєм тобі!

 

А вона нам?

(Зачитати на обкладинці: 1клас, ви – молодці!).

 

-Які правила розмови по телефону запам’ятали ?

- Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?

- Що для вас було найцікавішим?

 

Запропонувати перегляд мультфільму «Троє з Простоквашино»  

 

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку