Тиждень 21: «Мої улюблені книжки»
Тема Мої улюблені книжки. Закріплення букви Ш, ш. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону.
Мета. Закріпити знання дітей про звукове значення літери «ша», звук [ш ]; формувати навички читання ; розвивати мовлення учнів, логічне мислення; виховувати у дітей культуру спілкування, дотримання правил етикету спілкування, інтерес до книжок, бажання читати.
Обладнання: складові таблиці; LEGO – цеглинки, картки-слова, картинки-малюнки, макет книжки, телефон.
Тип уроку. Формування умінь і навичок.
Зміст уроку
І. Організація класу.
1. Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
То ж девіз тепер згадаймо
і урок розпочинаймо.
Девіз (викласти з Лего):
-Прочитайте речення на цеглинках Лего , складіть девіз.
-Покажіть свій девіз баштами з цеглинок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 класу. Але щоб дізнатися від кого треба виконати завдання.
(діти складають та розв’язують приклади і отримують ключ , зі складів викладають слово Простоквашино за порядком цифр на конверті)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
ква |
но |
про |
ши |
сто |
-8 зменшити на 7 8-7=1 ква
-зменшуване 5, відємник 3 , знайти різницю 5-3=2 но
-знайти різницю чисел 9 і 6 9-6 =3 про
-знайти суму чисел 3 і 1 3+1=4 ши
- 2 збільшити на 3 2+3=5 сто
Ключ: розставити склади за порядком чисел 3 5 1 4 2
(Відкриваю конверт і зачитую листа).
«Доброго ранку, любі діти!
Запрошуємо вас з нами навчатись і грати. Для цього ви повинні перегортати сторінки книги, яку надсилаємо, і виконувати завдання. Бажаємо вам успіхів! Скоро побачимось!»
(Макет книги закріплений на дошці, завдання на кожній сторінці від героїв мультфільму).
ІІІ. Актуалізація знань
1 сторінка від дяді Федора
Зі мною будете грати,
Знання закріпляти.
1. – Яку букву вивчали на минулому уроці?
- Який звук вона позначає?
- Назвіть слова, в яких зустрічається цей звук (у різних позиціях; на початку, всередині, в кінці).
2. Читання складової таблиці.
|
А |
О |
У |
І |
И |
Е |
СК |
СКА |
СКО |
СКУ |
СКІ |
СКИ |
СКЕ |
СЛ |
СЛА |
СЛО |
СЛУ |
СЛІ |
СЛИ |
СЛЕ |
БР |
БРА |
БРО |
БРУ |
БРІ |
БРИ |
БРЕ |
ВП |
ВПА |
ВПО |
ВПУ |
ВПІ |
ВПИ |
ВПЕ |
ВШ |
ВША |
ВШО |
ВШУ |
ВШІ |
ВШИ |
ВШЕ |
3. Робота в парах(1 учень читає, 2 учень слідкує і навпаки). Читання піраміди.
ш
шу
шум
шпак
шторм
школа
шепіт
швидкий
шипшина
шкатулка
- Яке слово незрозуміле? - Яке слово найдовше?
- Складіть речення зі словом «швидкий». - Поширте це речення.
2 сторінка від Галченяти
Дружно, швидко вимовляй,
Чистомовки, скоромовки промовляй!
(Вправи у виразному й швидкому промовлянні раніше вивчених чистомовки та скоромовки).
1. Чистомовка.
Са-са-са – летить оса.
Шу-шу-шу – яблука сушу.
Ша-ша-ша – пригоріла каша.
Се-се-се – Маша скрипку несе.
Ас-ас-ас – ми пили квас.
Аш-аш-аш – ось наш шалаш.
Ошка-ошка – у Соні гармошка.
2. Конкурс кращого скоромовця.
Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.
3 сторінка від кота Матроскіна
Все вивчене пригадай,
До слів знов схему підбирай.
(Звуко - буквені вправи).
1. Впізнай і прочитай слова з відсутніми літерами.
Ш…ОЛ… (школа)
МА…И…А (машина, малина)
КІШК… (кішка).
= · – |
– · |
2. Викласти звукову модель до 3 – го слова.
– · |
– · |
– · |
3. До якого слова підійде ця модель?
4 сторінка від песика Шаріка
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво похилився?
Діти, треба дружно всім нам встати, фізкульт – паузу почати!
Фізкультхвилинка (музична)
5 сторінка від листоноші Пєчкіна
Зі мною ви пограйте,
Слова знаходьте, складайте і читайте.
Вправи з читання. Виконання логічних завдань.
1. Ридають літери у кожному рядочку:
Від слів лишаються лише шматочки!
Букви треба відшукати,
Щоб всі слова ті врятувати.
Гра «Добери слово».
Ш |
|
М |
||
Ш |
|
Л |
Ь |
|
Ш |
|
Р |
Ф |
|
Ш |
|
С |
Т |
Ь |
2. Гра «Без зупинок» (читання хором, наввипередки).
Школа → шторм
↓
Мишка → шишка
↓
Кішка → кришка
↓
Чашка → шашка
ІV. Розвиток зв'язного мовлення. Розмова по телефону.
6 сторінка від мами і тата.
Логіку розвиваємо,
Загадку відгадаємо!
• Через поле і лісок
Подається голосок.
Він біжить по проводах,
Скажеш тут, а чути там. (Телефон)
1. Бесіда.
— Правильно. Це телефон. Які бувають телефони? Для чого вони потрібні?— Слово телефон складається з двох слів: tele — далеко, phon — звук.
— Хто вміє ним користуватися? Покажіть чи розкажіть.
— У кого вдома є телефон?
— Як ви розмовляєте по ньому, кого і для чого викликаєте?
2. Діалог між учителем і учнем (підготувати раніше)
Учитель: — Скажи, будь ласка, Тарасе, як ти викликав товариша по телефону?
Тарас:— Зняв трубку, набрав номер.
Учитель:— Що ти зробив, коли товариш відповів?
Тарас:— Сказав йому: "Добрий день, Ігоре."
Учитель:— Як він тобі відповів?
Тарас:— Він також привітався.
Учитель:— Про що ти запитав товариша?
Тарас:— Я запропонував йому піти разом у бібліотеку.
Учитель:— Що він відповів?
Тарас:—Він сказав: "Добре".
Учитель:— Як ти закінчив розмову?
Тарас:— Я сказав йому: "До зустрічі".
Учитель:— Він також попрощався з тобою?
Тарас:—Так.
(Учитель робить висновки про те, що Тарас правильно розмовляв по телефону, певно, його цьому вчили.)
3. Розповідь учителя про значення телефону.
— Телефон — наш надійний помічник. Він допомагає вирішувати багато важливих справ. Інколи позбавляє дорослих зайвих відвідувань, поїздок. Але телефоном треба вміти користуватися. Розмова має бути короткою, ввічливою. Обов'язково треба вітатися, а в кінці розмови — дякувати і прощатися, у телефонній розмові неабияке значення має забарвлення голосу, інтонація мовлення. Спілкуватися можна не тільки віч-на-віч, а й по телефону. Телефонуючи друзям і починаючи розмову після привітання, поцікавтеся, чи має ваш товариш час на телефонну розмову. Якщо товариш зайнятий, не ображайся, а ввічливо запитай о котрій годині можна перетелефонувати. Пам’ятайте, що закінчує розмову першим той, хто зателефонував. Прощаючись, необхідно подякувати за розмову і побажати здоров’я, успіхів.
4. Робота в парах.
Рольова гра « Розмова з другом по телефону»
6. Робота в групах. Ігрові сценки.
Вчитель пропонує уявити розмову по телефону дяді Федора, Матроскіна , Шаріка, Галченяти та Пєчкіна з мамою і татом.
(Розподілити ролі серед учнів , роздаючи малюнки персонажів)
V. Підсумок уроку
1. Гра «Погоджуюсь – не погоджуюсь» ( використовуються цеглинки Лего зеленого і червоного кольорів)
- Співрозмовника завжди необхідно уважно слухати.
- Уміння слухати людину – ознака ввічливості.
- Якщо я не погоджуюся з думкою співрозмовника, то говорю про це відразу, не дослухавши його до кінця.
- Перебивати людину нетактовно.
- До всіх можна звертатися на Ти
2.Урок підходить до кінця, сторінок вже нема!
Книга зацікавила, знань нам додала.
З радістю ми грались, щиро від душі.
Скажемо всі разом: дякуєм тобі!
А вона нам?
(Зачитати на обкладинці: 1клас, ви – молодці!).
-Які правила розмови по телефону запам’ятали ?
- Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?
- Що для вас було найцікавішим?
Запропонувати перегляд мультфільму «Троє з Простоквашино»