Тиждень 33: «Літня мозаїка»
Тема. Літня мозаїка. Канікули. Виконання творчих вправ.
Мета. закріплювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати бажання проводити літні канікули активно та з користю, не забуваючи про власну безпеку; ознайомити учнів з правилами безпечного відпочинку під час літніх канікул.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Встали, діти, всі рівненько,
посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
й працювати почали.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Робота в парах – гра «Склади пазли».
Кожна пара отримує картинку, яка «розсипалася». Завдання: відновити картинку.
2. Бесіда.
- Що зображено на картинці? (літо).
- Які ознаки допомогли про це дізнатися?
- Які ознаки в неживій природі характерні для літа? (підвищення температури повітря, день довший за ніч, опади у вигляді дощу. )
3.Вправа «Влучні слова» (робота в парах)
Прочитайте слова на картках, випишіть 3 слова, які найвлучніше, на вашу думку, характеризують літо.
ЯСКРАВЕ, ТИХЕ, КОРОТКЕ, ТЕПЛЕ, СОНЯЧНЕ, ВІТРЯНЕ, БАРВИСТЕ, СПЕКОТНЕ, СЕРДИТЕ, ЧАРІВНЕ, ПОСУШЛИВЕ.
4. Бліц-вікторина «Заочна подорож до літа».
• Які ягоди нам дарує літо?
• Яких комах можна побачити влітку?
• На який місяць припадає найдовший день літа?
• 3 якого дерева на початку літа облітає пух?
• За назвою якого дерева названо один із місяців літа?
• Які польові квіти, що цвітуть улітку, знаєте?
5. Робота в групах. Гра «Розсипанка».
Із розрізаних стрічок скласти й розтлумачити прислів’я.
• Липень — вершина літа.
• Влітку з потом, а взимку з повним рогом.
• У серпні хліборобові три роботи косити, орати й сіяти.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1.Гра «Гронування».
— Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте словосполучення «літні канікули».
2. Робота зі словом. «Цікаво знати»
-І звідки взялися канікули, і скільки їм років? Слово канікули, можна сказати, зоряного походження. Латинська назва зірки Сіріус із сузір’я Пса — Кані- кула. Сонце у сузір’ї Пса перебуває з 22 липня по 23 серпня. У цей час у Римі починалася нестерпна спека, і всі школи змушені були переривати заняття. Згодом цей час став постійною узаконеною перервою шкільних занять у різних країнах. Звідси і назва — канікули.
3.Бесіда за змістом теми уроку.
- За що ви любите літо?
- Чого ви очікуєте від літа?
- Де мрієте побувати?
- З ким хочете зустрітися?
- Як і де ви відпочиваєте влітку?
- Яким розвагам ви надаєте перевагу?
4.Повторення правил безпечної поведінки влітку.
5. Фізкультхвилинка .
6.Робота над літературним твором
А) Розповідь учителя
-Багато людей намагаються передати красу літньої пори: художники – пишуть картини, композитори – музику, фотографи – роблять знімки, поети – складають вірші. Сьогодні ми познайомимось із твором відомого українського поета Анатолія Костецького.
Б) Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Словникова робота (читання пірадід слів):
Все Час
Мить Знов
Річці Школі
Ніколи Струну
Слухати Навколо
Канікули Присісти
Бджолину Барвисті
Схочеться Хлюпатись
В)Первинне сприймання.
-Що таке канікули на думку поета??
Г)Повторне читання (напівголосно, «буксиром»)
-Який настрій передано у вірші?
Д)Робота за ілюстрацією до вірша.
Е)Виразне читання учнями (2-3учні)
7.Рухлива гра (діти стають у коло)
Хто влітку купався у річці, той тричі підстрибне.
А хто плавав у морі – присяде.
Хто влітку ходив до лісу, той підніме руки і погойдає ними.
А хто прочитав книгу - погладить себе по голівці.
Хто влітку гуляв з друзями, той повернеться навколо себе.
Хто влітку їв багато вітамінів, той погладить себе по животику.
Хто влітку святкуватиме день народження, вийде у центр кола.
8.Розповідь учителя з елементами бесіди.
-Більшість людей прагне зафіксувати найяскравіші події із свого життя. Для цього використовують унікальний пристрій – фотоапарат.
-У кого є такий пристрій?
-А чи хотіли б ви мати свій фотоапарат?
-У вас сьогодні буде така можливість. Ви отримали чорно-білі малюнки. Для того, щоб ваш пристрій запрацював, його треба розфарбувати.
-Не забудьте про правила розфарбовування малюнків олівцями.
Не виходь за контури
Розфарбовувати потрібно все ділянки малюнка
Штрихи потрібно розподіляти рівномірно, не залишаючи пробілів.
Розфарбовувати потрібно до кінця, а не кидати роботу на половині шляху.
9.Практична робота учнів. Розфарбовування малюнків фотоапарата.
10.Робота над міні-проектом «Мої канікули у фотооб’єктиві»
А) постановка завдання
-З якими почуттями ви чекаєте канікул?
-Де ви збираєтеся провести свій літній відпочинок?
-Як ви зміцнюватимете своє здоров’я в період канікул?
-Чи збираєтеся допомагати дорослим? Як саме?
-Яким розвагам, захопленням збираєтеся приділити час на канікулах?
-Чого ви хочете навчитися, досягти під час канікул?
-Чудові фотоапарати кожен з вас має. А знаєте у чому полягає їхня незвичайність? Вони уміють фотографувати навіть те, що ще не відбулося. У вас є фотоплівка. На ній треба намалювати і підписати найяскравіші події, які ви очікуєте від ваших літніх канікул (1 кадр – 1 подія).
Б) Хвилинка уяви
-Літо дарує нам можливість побувати у різних куточках світу. Уявіть те місце, куди вас перенесуть звуки природи. АУДІО «Звуки природи» (ліс, джерело, море)
В) практична робота учнів
(якщо кадрів забагато – відрізати зайве, якщо мало-доклеїти)
Г) захист міні-проектів. Виставка робіт (діти розказують за малюнками про свої очікування від канікул)
Д) Вправа «Побажання»
-Сьогодні переконалася, що ваші літні канікули будуть дійсно цікавими, яскравими, незабутніми. Напишіть побажання своїм однокласникам. (Діти стають в коло, зачитують побажання і прикріпляють на плакат)
«Я бажаю вам, друзі ……..»
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
- Що вам вдалося зробити найкраще?
- З яким настроєм ви вирушите на канікули?
- Сьогоднішній день приніс нам багато сюрпризів. Ми дізналися чимало нового про вас. Ви написали чудові побажання однокласникам. Тож нехай усі вони обов’язково здійсняться. Гарного всім відпочинку!