Тиждень 24: «Час»
Тема. Час.Закріплення знань про звукове значення букв Ю, ю на початку складу. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра «З якої це казки?» (за сторінками прочитаних казок)
Мета. Закріпити знання учнів про звукосполученням [йу] та букву, що його позначає; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами; усвідомити поняття пунктуальність, точність; розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане, навички роботи із повчальними оповіданнями; виховувати у собі прагнення бути пунктуальним та цінувати пунктуальність в інших людях.
Обладнання: малюнки до казок, цеглинки Лего, квітка-семицвітка, пелюстки із завданнями.
Тип уроку. Формування умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організація класу
-Сьогодні у нас незвичайний урок, В країну казок зробимо ще один крок. А з казкою ми вже зустрічались не раз, І знову вона завітала до нас. В казках є завжди перешкода, та знаю, Що їх для кмітливих дітей не буває.
- Весна-чарівниця, як справжня цариця,
Наказ свій послала, щоб краса встала:
Щоб квіти рясніли, травичка зеленіла,
Принесло нам сонечко знов тепло
І ласкаві промені розлило.
З трав і квітів виткало килими,
На лужку погралося із дітьми.
- Діти, як ви гадаєте, весною завжди багато квітів?
-Весна принесла нам ось яку квітку! Вона схожа на ромашку, але кожна пелюстка має свій колір. А всього їх стільки, скільки днів у тижні. Скільки?
- Ви вже здогадалися що це за квітка? Так – це квітка-семицвітка. Якого кольору у неї пелюстки. ( Жовтий, червоний, зелений, синій, жовтогарячий, фіолетовий, блакитний)
- На що вона схожа ще? Так на веселку , у якої теж 7 кольорів.
Якщо ми з вами виконаємо сім завдань, то квітка-семицвітка знову стане чарівною і зможе надалі виконувати дитячі бажання.
II. Актуалізація опорних знань учнів
Перша пелюстка червоного кольору.
Робота над чистомовкою
Ні – ні – ні – кожній квітці навесні
Ни – ни – ни – сняться кольорові сни
Ті – ті – ті – кульбабі золоті
Ові – ові – ові – червоні тюльпанові
Бі – бі – бі – дзвіночку голубі
Ку – ку – ку – бузкові бузку
Ці – ці – ці – волошкові волошці
Ні – ні – ні- ромашці срібні
Ові – ові – ові – фіалці фіалкові
2. Слухання вірша, виділення та добір слів з буквою ю
Друга пелюстка – жовта.
А)Хоч на річках льоди кололись —
Зима трусила ще сніги.
То лютий з березнем боролись,
Боролись, наче вороги.
Весело цвірінькають
У дворі горобчики.
Познімали кожушки
І дівчата, й хлопчики.
Тане — тане сніг,
Річкою побіг —
Вже дихнуть вільніше груди,
Більше вже нудьги не буде,
А веселий сміх!
Б)Робота в парах «Я-тобі, ти-мені»:
Добір слів з буквою ю на початку складу.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Робота над матеріалом уроку
1.Бесіда про час.
- Третя пелюстка – синя. Чи знаєте ви, як швидко спливає час?
2. Робота за Букваремс.42 «Хто старший? Хто молодший?»
А)Бесіда про вік людей
Б) Читання речень
В) Бесіда за змістом речень
Г) Робота в групах: за малюнком визначити вік дітей.
4. Фізкультхвилинка
5.Написання слів
-Четверта пелюстка – жовтогаряча.
-Пригадайте скільки пір року? Скільки в році місяців? Скільки місяців в кожній порі року?
Гра «Продовжіть думку»
-Доберіть та запишіть слова , які розповідають про життя родичів квітки-семиквітки у кожну пору року. (На дошці початок думок)
Зимою …. (засинають) Влітку …. (зацвітають)
Весною … (оживають) Восени … ( облітають)
(У зошитах записані слова: засинають, оживають, зацвітають, облітають.)
-Підкресліть букву ю. _Скільки звуків вона позначає? Чому?
5.Написання речень.
П’ята пелюстка – фіолетова.
Робота в групах.
-Чи знаєте ви що таке прислів’я?
-Складіть прислів’я за схемами, поясніть їх значення (використати цеглинки Лего). Запишіть утворені речення в зошити.
Для кожної команди дається схема, на якій написані слова з прислів’я та ключ до правильної відповіді.
І група: Що було, то за водою пішло.
Що
було,
то
за
водою
пішло. Ключ 1
ІІ група: Часи швидко минають, та не вертають.
Часи
швидко
минають,
та
не
вертають. Ключ 2
ІІІ група: Згаяного часу і конем не доганяють.
Згаяного
часу
і
конем
не
доганяють. Ключ 3
VI. Робота з дитячою книжкою
1.Вікторина казок Шоста пелюстка – блакитна.
— Я знаю, що ви дуже любите читати і слухати казки. Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна,
У гості й вас чека вона.
Отож часу не гаймо,
У подорож рушаймо.
— А подорожувати будемо сторінками казок.
• На городі, що за черга?
Дід і баба тут стоять.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)
• Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте знесу» («Курочка Ряба»)
В’ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома
Про кого вона? (Про Івасика-Телесика)
Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік,
Втік від баби та від діда
До лисички на язик? («Колобок»)
Що за хатка на узліссі
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить,
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім —
Ось-ось-ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить? («Рукавичка»)
Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати. («Котик і Півник»)
Знайшов півник колосок.
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. («Колосок»)
Вигнав дід козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала,
Всі козу ту виганяли.
Рак козулю ущипнув —
Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
• Я бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. («Солом’яний бичок»)
2. Гра «Чарівна торбинка» Остання, сьома пелюстка – зелена.
Предмети у торбинці:
-кришталева туфелька – «Попелюшка», авторська Шарль Перо,;
-глечик – «Лисиця та журавель», народна, про тварин;
-рукавичка – «Рукавичка», народна, про тварин;
-яєчко – «Курочка ряба», народна, про тварин;
-човник – «Івасик – Телесик», народна, чарівна;
-колобок – «Колобок», народна, про тварин;
-червоний капелюшок – «Червоний капелюшок», авторська Ш.Перо,.
VI. Підсумок уроку
- Ось наша чарівна квіточка і зібрала свої різнокольорові пелюстки, дякуючи вам, діти. А кожному з вас дарує по квіточці, щоб ви могли загадати бажання. І воно обов’язково здійсниться.(Діти беруть квіти та загадують бажання).
— Урок добігає кінця, пелюсток уже нема!
Квітка-семицвітка, прощавай, лети,
З радістю ми грались, щиро, від душі.
Пелюстки чарівні ти подарувала,
Грою зацікавила, знань усім додала.
Скажемо всі разом: дякуємо тобі!
— З якою буквою ви сьогодні зустрічались?— Які звуки вона позначає на письмі?
— Що вдалося зробити легко?
— Що сподобалося на уроці?