Урок " Звукосполучення [йе]. Позначення його буквами Є, є. Письмо малої букви є"

Про матеріал
Інтегрований урок української мови до 24 тижня Час. Звукосполучення [йе]. Позначення його буквами Є, є. Письмо малої букви є
Перегляд файлу

Тиждень 24: «Час»

Тема. Час. Звукосполучення [йе]. Позначення його буквами Є, є. Письмо малої букви є, складів, слів із нею.

Мета. закріпити знання учнів про  букву Є  та її звукове значення, вміння писати малу букву є, складів, слів із нею ; формувати навички швидкого правильного та усвідомленого читання; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; вчити учнів визначати час ; формувати вміння користуватися годинником; розвивати усне мовлення учнів, пізнавальний інтерес, вміння логічно мислити, увагу , творчий підхід до розв’язання завдань; виховувати бережливе ставлення до навчального часу.

Обладнання : колекція та  макет  годинників, цеглинки Лего, малюнки, ілюстрації.

 Тип уроку. Формування умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організація класу

-Я бажаю щоб хороший настрій  був сьогодні у вас на уроці.

Наш девіз: (на дошці)

Серце в роботу вкладемо,

Кожну хвилину збережемо!

 

Сьогодні у нас урок незвичайний,

Він навчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний.

За це подякуємо йому.

А з ким будем працювати

Ви зможете усі сказати,

https://jmil.com.ua/articles/2018-2/images/cover1.jpgЯк спробуємо загадку відгадати.

 

II  Актуалізація знань.

  1.Усний рахунок та читання складів

-Назвіть сусідів числа, прочитайте склади.

 

3  має сусідів                   2  Точ                    і       4 Час

 

2   має сусідів                    1  Пан                   і        3 ний

 

-Розставте цеглинки за порядком зростання чисел , прочитайте ім’я  та   дізнаєтеся хто із казкових героїв завітав до вас.

 (Пан Точний Час)

2. Робота в парах

-А тепер Пан Точний Час  вам пропонує  роботу в парах .Яку відповідь ви отримали ?  ( 7)

3+4             5+2          6+1

8-1              9-2           10-3

-Узагалі , то сім – магічне число , воно перебуває у гармонії з природою і  являє собою 7 кольорів веселки.  Що ж таке веселка? Яким словом можна ще назвати веселку?

-Райдуга — це явище, яке спостерігається після дощу, у вигляді смуги з різними кольорами: червоним, оранжевим, жовтим, зеленим, голубим, синім, фіолетовим.

3.Читання слів у сповпчиках

Виграє синіє жовтіє

виливає грає червоніє

бризкає виграє напуває

4.Повторення днів тижня.

-А як число 7 може виражати час? (7 днів тижня, назвати їх).

 

III  Мотивація навчальної діяльності.

-Послухайте головну загадку Пана Точний Час . Подивіться на ці малюнки та скажіть , що на них зображено…Квіти, пісок,  вода , вогонь)

 Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение

Діти , а як ви думаєте , що може їх об’єднувати? Мабуть , вам важко це зробити. Тому я запевняю вас , що наприкінці уроку ви зумієте розгадати цю загадку. Виконуючи різні види завдань. Цікаво? Тож починаймо.

IV. Повідомлення  теми і завдань уроку.

 -А щоб дізнатися про що ми  говоритимемо на уроці  відгадайте наступну загадку Пана Точний Час ..

-На руці і на стіні, і на башті в вишині ходять, ходять рівним ходом від заходу і до сходу(Годинники).

-Навіщо людям потрібні годинники?

Похожее изображение-Отже , сьогодні ми з вами  говоритимемо про час та годинники,  будемо вчитися  визначати час за  годинником. А також пригадаємо букву є, читатимемо й писатимемо  з нею слова.

 

V. Вивчення  нового матеріалу

1.Робота в групах .

-Прочитайте загадки, відгадайте їх та знайдіть слова з буквою є.

Що за гість прибуває , що темряву поїдає.                    (ранок)

Чорна птиця крила розкриває – весь світ закриває.        ( ніч)

Звечора вмирає , вранці оживає.                                      (день)

 -Звуковий аналіз слів з з буквою є.

-Визначіть  якого малюнка не вистачає.  Чому?             ( вечір)

Похожее изображение Розташуйте правильно малюнки (на дошці)

-Зображення на цих малюнка можна назвати одним словом  доба. Діти , прочитайте слово .

- Доба це проміжок часу  від сьогоднішнього уроку української мови  до завтрашнього  уроку української мови.

2.Робота в парах .

Розфарбуйте і підпишіть частини доби.

3.Фізкультхвилинка

4.Розповідь вчителя

Були у давнину водяні , квіткові, пісочні , годинники  ( звернути увагу на картинки) показ ілюстрації  про види годинників.

Картинки по запросу види годинників картинки 

У водяних годинниках використовувалась вода , але  ж вони були незручними , тому , що треба було постійно доливати воду у порожній посуд.

 Квітковий годинник ходив тільки у сонячну погоду.

 Тоді люди  вигадали пісковий годинник. Подивіться   ньому немає ні стрілок , ні цифр. Всередині – пісок .  Пісковим годинником  люди користуються і тепер .

Наприклад у поліклініках . За цим годинником хворі отримують , лікарняні процедури. На зміну старовинним годинникам  прийшли сучасні , механічні , електронні .  Годинники   потрібні   щоб визначити час.

5.Пояснення як визначати час за годинником

Поле з цифрами  називається циферблат .В центрі циферблату закріпленні дві стрілки: одна велика  інша маленька. Велика стрілка йде по колу швидше маленької , показує хвилини, тому називають її хвилинною. Мала йде повільніше , показує скільки годин, називається годинною. Хвилинна стрілка при показі цілої години  перебуває на числі 12. , а маленька вказує котра година дня і ночі.  А в добі 24 год . Годинник відбиває час,  а ми продовжуємо виконувати завдання.

6.Робота за Букварем с.46

А) Розгляд ілюстрації, бесіда за нею про час корисний для відпочинку.

Б) Словникова робота: відновити та прочитати слова.

https://fs01.naurok.com.ua/01000qsd-9517.jpgм*р*                           а

с*нє                                                                                                    о

Ч*рн*                                             у

н*б*                                   и

шт*рм*                                             е

                                              і                                             

В) Читання вірша вчителем:

-Яку пору року уявили? Чому?

Г) Самостійне чмтання, підготовка до читання в особах.

Д) Робота в парах: читання в особах.

Е) Виразне читання.

7. Фізкультхвилинка

8.Робота в групах.

А)Написання слів з буквою є.

-Пан Точний Час пропонує подорож  на квіткольоті та роздивитися весняні краєвиди.

-Розгляньте малюнок, знайдіть та запишіть слова з буквою є.

(малює, літає, фарбує, краєвиди, подорожує, милує…)

https://jmil.com.ua/articles/2014-2/images/coverpic.jpg 

*Б) Цікавинка від Пана Точний Час

 Друзі, подивіться! — Це не звичайна картина, а портрети століть. Кожен підписано римськими цифрами. Саме так прийнято позначати століття на письмі.

https://jmil.com.ua/articles/2018-2/images/centuries.jpg

Підказка від Пана Точний Час

Чи вмієте ви читати записи чисел римськими цифрами?

Цього легко навчитися, знаючи лише три основні позначки.

І — 1, як один пальчик.

V — 5, як долонька з відведеним убік великим пальчиком.

X — 10, як дві перехрещені руки.

Якщо хочете позначити 2, то пишете ІІ. Якщо 4 — то слід написати IV, що означає "на один менше, ніж V", а якщо 6 — то VI, тобто "на один більше, ніж V". От і вся наука.

VI.Підсумок уроку

Як ви гадаєте , ми добре працювали на уроці . Так , ми не гаяли ні хвилинки.  А чи зможете тепер відповісти на першу загадку Пана Точний Час ?

-Так  що ж об’єднувало всі ці малюнки ( люди визначали час за пісковим , квітковим , водяним, сонячним ,  вогняним).

 Годинник  невтомний показує враз

 Що нашу роботу закінчити час.

Дякую вам , діти  , за урок.

Веселої перерви!

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку