21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок «Особові займенники»

Про матеріал

Мета. Вчити учнів впізнавати на слух і в текстах особові займенники, пояснювати їх лексичне значення, роль у реченні;формувати правильні правописні вміння і навички.

Розвивати зв'язне мовлення, пізнавальну самостійність, збагачувати словниковий запас.

Виховувати культуру писемного мовлення, любов та бережне ставлення до природи рідного краю .

Перегляд файлу

4 клас, українська мова, урок №  65

Тема. «Особові займенники» (впр. 235-239)

Мета. Вчити  учнів впізнавати на слух і в текстах особові займенники, пояснювати їх лексичне значення, роль у реченні;формувати правильні правописні вміння і навички.

    Розвивати  зв’язне мовлення, пізнавальну самостійність, збагачувати словниковий запас.

    Виховувати  культуру писемного мовлення, любов та бережне ставлення до природи рідного краю .

Обладнання. Запис хвилинки каліграфії та ряду слів на дошці; картки з прислів’ями;

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Хвилинка каліграфії

Ім ен  ник За йме нн ик

- З даних складів запишіть слова

Праця, краща, маленька, безділля, велике, за.

- Складіть речення з даних слів. Підкресліть антоніми. Доберіть  синоніми до одного з них.

Маленька праця краща за велике безділля.

2. Робота над прислів’ями (за картками)

- Спишіть прислів’я та приказки. Підкресліть займенники.

Я дав би дві зими за одне літо. Ви їсте кисле, а на нас оскома нападає. Ми з тобою, як риба з водою. Казали минеться, а воно тільки настає.

3. Повторення правила.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  •      Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про займенник як частину мови.

ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Спостереження за мовним матеріалом

- Прослухайте дві казки та порівняйте їх.

Холодно взимку Зайчику. Вибіг Зайчик на узлісся. Мороз тріщить. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця просить:

  •      Місяцю, любий, погрій Зайчика променями, бо довго ще сонечка чекати

Холодно взимку Зайчику. Вибіг він на узлісся. Мороз тріщить. Сів сіренький під кущем, простяг лапки до Місяця просить:

Місяцю, любий, погрій мене променями, бо довго ще сонечка чекати

- Який текст сподобався більше? Чому саме?

- Назвіть слова, які надали можливість у другому тексті уникнути повторень слова Зайчик.

- На основі другого тексту зробіть висновок про значення займенників у мовленні.

- Наше мовлення було б нудним і довгим, коли б у ньому не було займенників. Отже, слова він, мене – займенники. Займенники вдало замінюють іменники, прикметники, числівники (це видно із самої назви «займенник» - замість імені, тобто замість іменних частин мови), а іноді й цілі частини речення чи інші довгі найменування. За частотою вживання займенники посідають третє місце після іменників і дієслів.

- Які займенники зустрілися у другій казці?

- Займенники – я, ти, ми, ви, він, вона, вони – займенники.

2. Робота з підручником (с. 121 – 123)

Вправа 235

Учні складають та записують три речення.

Вправа 236, 237, 238.

У. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа «Знайди»

- Визначте в тексті особові займенники

  Людина побачила свою землю із космічних висот. Вона загадкова і прекрасна: жовто-бурий колір пустелі, зеленкуватий лісовий покрив, синь океанів проглядають крізь хмарну блакить. Голуба наша планета. А на ній моя Батьківщина.

2. Самостійна робота (картка).

- Прочитайте текст. Замініть іменники, що повторюються, займенником або іменником, який підходить за змістом.

Квіти – діти весни

Весна – це чарівність. Летить весна (красуня, вона) над землею з пролісками, сон – травою, фіалкою, мати – й мачухою. Весна (чарівниця, вона) заплітає різнобарвний  яскравий вінок. Сонячні промені відсвічуються у (вінку, ньому) теплими кольорами. Пробуджується природа, оживає, буяє ніжно зеленню. Тягнуться до сонця своїми рученятами провісники весни – проліски. Стоять (проліски, вони) тендітні, ніжні і водночас велично замріяні. Квіти – діти весни! Рясно вкривають (квіти, вони) землю-пдодоносицю. Буяє природа.

3. Гра «Упіймай займенник»

- Почувши займенник – плескайте у долоні.

Узимку прилетіла синичка до вікна. Вона замерзла й шукала затишку. Діти відкрили кватирку. Пташка влетіла в хату. Діти нагодували пташку. Вони – друзі птахів.

Настав березень. Степанко зробив шпаківню. Він повісив її на дереві.

УІ.ПІДСУМОК УРОКУ

  • Яка частина мови називається займенником?
  • Назвіть особові займенники
  • Замість якої частини мови вживається займенники?

УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

С. 123,  вправа 239.

 

 

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку