Урок "Закріплення вивченого про іменник. Змінювання іменників за числами"

Про матеріал

Матеріал на закріплення знань учнів початкових класів про іменник як частину мови та ознайомлення із властивістю іменників змінюватись за числами за зразком " один - багато". Велика увага приділяється розвитку зв'язного мовлення учнів.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення вивченого про іменник. Змінювання іменників за числами.

Мета: Закріпити знання дітей про іменник як частину мови. Продовжити роботу над формуванням навичок розпізнавати назви істот і назви неістот, власні і загальні назви, визначати рід іменників. Ознайомити учнів із властивістю іменників змінюватись за числами. Вчити змінювати іменники за зразком «один – багато». Розвивати мовлення учнів, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: картки з завданнями для груп, листівки з зображенням казкового палацу Зими, силуети метеликів з написаними словами

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу до уроку


Знову продзвенів дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Працювати будем жваво,

Щоб усім було цікаво.


ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Розповідь вчителя

- В чарівному замку жив один володар. Він мав чотирьох доньок.

Перша донька – білосніжна,

Друга – блакитно-зелена і ніжна,

Третя – весела, гаряча, мов жар,

Четверта – багатий збира урожай.

- Здогадалися, хто цей володар, і як звати його дочок?

- Так, це Рік, а його дочки - Зима, Весна, Літо і Осінь. Дуже любив їх старий Рік і для кожної через певний період часу справляв нове вбрання. Зимі – білу сукню пухнасту, корону зі сніжинок, Весні – квітчасте плаття з поясом з небесної сині. Літу дарував вбрання, оздоблене узорами з червоних ягід, квітів та листочків, а в його віночок вплітав сині польові волошки та колоски. Осінь одягав в розкішні золоті шати. А ще для кожної дочки спорудив вежу і дозволив їм бути там повноправними господинями. Сьогодні ми побуваємо в гостях у пір року, побачимо, як їм живеться.

Прочинивши браму замку, ми потрапляємо у володіння Зими. Вона, хоч і красуня, та вдачу має сувору. Всіх гостей попереджає, що їх чекають випробування. Приготувала їх і для нас. Притому, наказала поділитись на групи і дружно, старанно виконати її завдання. Яка група першою справиться з завданням, першою і ввійде в палац Зими.

(Діти діляться на 3 групи відповідно до кольору вибраних сніжинок. Кожна група одержує завдання на закріплення раніше вивченого матеріалу. Справившись з завданням, діти прикріплюють свій аркуш на дошці. Учні з їншої групи перевіряють однокласників, при потребі виправляють помилки. Вирішують, яка група першою входить до палацу Зими.)

Завдання для груп.

1 група. Записати слова у 3 стовпчики за родами: школа, клас, книжка, театр, опера, парта, ранець, сцена, світло, море, сіль, картопля, небо, сонце, озеро, учениця, учень.

2 група. Утворіть спільнокореневі іменники від поданих прикметників:

Смішний - ……………                       красивий - …………………

лінивий - ……………..                       турботливий - …………….

мелодійний - …………                       пісенний - ………………...

давній - ……………….                       засушливий - ……………..

чуйний - ………………                       радісний - …………………

3 група. Вставити пропущені букви. Пояснити правопис власних іменників:

иколка, риць, асилько, етрусь збирали рицики, асильки, иколайчики, етрові батоги.

 На країні дівчата любили плести вінки. Особливо багатими та пишними були весільні вінки. На ернопільщині їх плели в суботу, зранку, співаючи пісень.

 (Слайд 2)

(Учням, які найкраще справились з завданнями, вчитель дарує листівки з зображенням Казкового палацу, в якому мешкає Зима. Діти хором читають побажання Зими: «Дуже рада вас вітати, всім успіхів побажати!»)

 (Слайд 3)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Гарно в палаці у Зими. Але володарює вона на нашій землі вже цілих 3 місяці і ми скучили за теплом, ясним сонечком ніжними весняними квітами, буйними травами. На зміну Зимі приходить Весна, а разом з нею зявляється радість, поновлюються сили, хочеться більше працювати, здобувати нові знання. Тому вивчення нового матеріалу я пропоную почати разом з цією красунею.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Поняття про числа іменників

Розповідь вчителя

- Ця гарна дівчинка і є Весна-чарівниця. Саме вона будить нашу землю від зимового сну, розмальовує її яскравими барвами. Торкається легенько землі – і тануть сніги, течуть струмочки, виростають квіти, трави, дзвенять пташині голоси, вилітають метелики. Саме метеликів пропонує Весна розподілити на 2 групи. В 1 групу – тих, на яких написані слова, що означають один предмет, а в 2 групу – тих, на яких написані слова, що означають багато предметів.

Слова для розподілу: квіти, комахи, сонце, трава, струмки, сніг, вода, птахи, вінок, голоси.

(Слайд 4)

  1. Знайомство з правилом про змінювання іменників за числами

(Учні читають правило на сторінці 131, розказують його.)

  1. Робота з підручником

Вправа 314. (Діти читають вправу, називають іменники, що означають назви багатьох предметів, записують їх в стовпчик, через риску пишуть назви одного предмета. Роблять висновок про змінювання іменників за числами.)

V. Фізкультхвилинка


Весну – весноньку стрічаєм,

Швидко бігаєм, стрибаєм.

Сонечку всміхаємось,

На травичці граємось.

 VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Інтерактивна вправа «Броунівський рух»

(Проводиться на матеріалі підручника, вправа 315. Діти одержують завдання змінити іменники за зразком:

« один - багато, багато – один» і вставити пропущені букви, що позначають ненаголошені голосні звуки в коренях слів. Учні вільно рухаються по класу, шукаючи перевірні слова і записують їх в стовпчик)

 Число – числа           Степи – степ

 крло – …                 древа – …

 озеро – …                   серця – …

 плче – …                 српи – …

  Словникова робота

Проводиться на матеріалі підручника «Правильно вимовляй і пиши»

Учні запамятовують вимову і написання слів місто, вулиця, тиждень, календар, вересень, конверт, телеграма, неділя, пошта, поштар. Вибирають іменники чоловічого роду, ставлять їх у множині, записують, запамятовують.)

 VІІ. Підсумок уроку

 Гра «Сонечко»

 Зміст гри. Діти виходять на середину класу, стають в коло. Починають розказувати правила про іменник. Той, хто розказав, бере за руку сусіда. Наступне правило розказує сусід. Повторюють правила до тих пір, поки всі не візьмуться за руки.)

 VІІІ. Завдання додому. Вправа 317.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Інтерактивна вправа «Броунівський рух»

(Проводиться на матеріалі підручника, вправа 315. Діти одержують завдання змінити іменники за зразком:

« один - багато, багато – один» і вставити пропущені букви, що позначають ненаголошені голосні звуки в коренях слів. Учні вільно рухаються по класу, шукаючи перевірні слова і записують їх в стовпчик)

 Число – числа           Степи – степ

 крло – …                 древа – …

 озеро – …                   серця – …

 плче – …                 српи – …

  Словникова робота

Проводиться на матеріалі підручника «Правильно вимовляй і пиши»

Учні запамятовують вимову і написання слів місто, вулиця, тиждень, календар, вересень, конверт, телеграма, неділя, пошта, поштар. Вибирають іменники чоловічого роду, ставлять їх у множині, записують, запамятовують.)

 VІІ. Підсумок уроку

 Гра «Сонечко»

 Зміст гри. Діти виходять на середину класу, стають в коло. Починають розказувати правила про іменник. Той, хто розказав, бере за руку сусіда. Наступне правило розказує сусід. Повторюють правила до тих пір, поки всі не візьмуться за руки.)

 VІІІ. Завдання додому. Вправа 317.

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку