Проводила відкритий урок для дітей з порушенням мовлення "Закріплення вміння читати склади, слова з вивченими буквами. Удосконалення навичок читання текстів."
Тема : Закріплення вміння читати склади, слова з вивченими буквами. Удосконалення навичок читання текстів.
Мета : Закріплювати вміння читати склади , слова з вивченими буквами, продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати навички читання шляхом урізноманітнення видів читання з використанням логічних і творчих вправ, вчити спостерігати за змінами в природі; розвивати зв’ язне мовлення, критичне мислення, увагу; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища; сприяти формуванню правильної осанки учнів, запобігати порушенню зору.
Обладнання: картина «Весна», предметні малюнки «Птахи», картки для роботи в парах і групах, відеофільм «Весна», таблиця гронування
«Весна», іграшки-птахи.
Зміст уроку.
І. Організаційний момент.
Доброго ранку травам росистим!
Доброго ранку квітам барвистим!
Доброго ранку сонечку ясному!
Людям усім і усьому прекрасному!
ІІ. Мовна розминка.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Перегляд відеофільму «Весна»
Вчитель : Я відкрила вам віконечко у природу, тому що сьогодні
на уроці ми будемо говорити про весну, про вісників
весни – птахів.
2. Читання прислів’ я «Весну відкривають птахи» з інтонацією
здивування, радості, суму.
Вчитель : В народі кажуть, що весну відкривають птахи.
Як би це прислів’ я прочитав ось цей чоловічок (малюнок)?,
а цей ( малюнок)?,
а сніговичок ( малюнок) ?
ІV.Робота над новим матеріалом.
1. Складання вірша про весну.
Вправа «Порушена послідовність» (робота в парах).
Вчитель : Про прихід весни складено багато прислів’ їв, пісень, віршів.
Зараз ми з вами спробуємо скласти вірш, переставивши рядки. Працювати будемо в парах.
Все одразу пробудилось, 3
Сонце вмилося в ріці, 1
Засяяли промінці, 2
Ожило, заметушилось. 4
2. Перевірка складених віршів ( читають 2-3 пари).
3. Читання вірша одночасно з диктором ( звучить грамзапис).
4. Вправа «Перевтілення».
Вчитель ( показує малюнок проліска) :
Я перша квіточка весни,
Я пролісковий цвіт,
Я пережив зимові сни
І знов з явивсь на світ.
- Уявіть себе весняною квіточкою.
Що ви побачили навколо себе ?
( Діти заплющують очі, потім відкривають їх і називають
прикмети весни).
5. Гра «Шифрувальщики».
Вчитель : Діти, у нас трапилась така несподівана пригода. Я записала на дошці слова, а весняний легенький вітерець подув, і букви опинились не на своїх місцях. Давайте розшифруємо і
ці слова правильно:
ТЕНЬВІК РЕЗЕНЬБЕ РАВЕНЬТ
- Що це за слова ми записали? ( назви весняних місяців)
- А тепер прочитайте ці слова за порядком.
6. Гронування слова «Весна»
1) Вчитель : Весна різнобарвна, багатокольорова, різноголоса. Давайте спробуємо підібрати слова до теми «Весна» ( біля дошки
працюють три учня, інші виконують звуко-буквений аналіз
слова весна).
ЛИСТОЧКИ БРУНЬКИ ТРАВА
СТРУМОК ВЕСНА ШПАК
СОНЦЕ КВІТКА
2) Читання слів хором.
7. Робота в групах «Вилучи зайве слово»:
а) сойка, дерево, снігур, чапля;
б) півень, лелека, зяблик, лебідь;
в) шпак, журавель, горобець, ластівка.
V. Фізкультхвилинка ( для очей).
VІ. Робота над текстом Букваря.
1. Слухання голосів птахів (грамзапис).
Вчитель : Сьогодні до нас завітали сойка і дятел.
Ми будемо читати
цікавий текст про них, але спочатку підготуємось до роботи
над текстом.
2. Гра «Знайди пару»:
дзьоб = 0 – 0 –
дзвенить – = 0 –
дзвін = 0 –
дятел – – 0 – =
3. Робота з тлумачним словником.
Читання тлумачення слова дятел.
4. Повідомлення вчителя про сойку.
5. Робота над текстом «Лісовий майстер»
( М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко. Буквар: підруч.для 1кл. –К.:
Видавничий дім «Освіта», 2012. – с.137.)
а) Комбіноване читання «вчитель – учень»,
б) Гра «Інтерв’ ю»:
Вчитель : Діти, уявіть собі, що ви кореспондент, і вам доручили взяти
інтерв’ ю у дятла. Що б ви хотіли у нього спитати?
Кореспондент : Шановний дятле, чому Ви взимку не відлітаєте
у теплі краї?
Дятел: Тому що для мене і взимку багато їжі. Я дістаю комах з-під
кори дерев.
Кореспондент : А чому Вас називають лісовим хірургом ?
Дятел : Тому що я лікую дерева. Я знищую шкідливих комах,
що залізли під кору дерева.
Кореспондент : Пане дятле, а для кого Ви залишите свій старий
будиночок?
Дятел: Для перелітних птахів : шпаків, граків, солов’ їв, зорянок,
вертишийок.
6. Читання тексту з виправленням помилок.
Вчитель : А тепер перечитаємо текст ще раз, але виправимо помилки
( порівняння тексту з Букваря і тексту, надрукованого на
картках).
ЛІСОВИЙ МАЙСТЕР
- Стук! Стук ! – чути дзвінку зозулину пісню.
- Що ти робиш, зозуле, - запитує сойка.
- Нову хатку видзьобую.
- Гарна, затишна хатка буде.
А стару ж кому подаруєш ?
- Іншим пташкам. Вони таких великих дзьобів не мають.
Нехай живуть, шкідливих жуків знищують.
І дерева оберігають.
7. Перевірка розуміння прочитаного.
Вчитель: Діти, ви уважно читали оповідання ? Тоді подивіться, чи
зустрічались ці слова в тексті ?
СОЙКА ДЗЬОБ МОРЕ БІЛКА ДУПЛО БЕРЕЗА ПТАХИ
- Прочитаємо разом слова, яких не було в тексті.
VІІ. Підсумок уроку.
1. Гра «Хто більше?»
Вчитель : Подивіться, діти, у вас на партах маленькі іграшкові
пташечки. Давайте пограємо в гру «Хто більше назве
пташок». Працюємо в парах, передаючи пташку один
одному.
2. Проспівування пісні.
Вчитель : А тепер,діти, щоб настрій так і залишився радісним, ми
проспіваємо пісню. Ви знаєте дитячу пісеньку «Усмішка».
Ми сьогодні будемо співати її на українській мові. Перед
вами слова пісні, спробуйте зразу під музику проспівати
незнайомий текст.
( діти проспівують пісню).
Усмішка
Слова : Михайло Пляцковський
Музика : Володимир Шаїнський
Від усмішки хмарний день ясніш,
Від усмішки засія веселка в небі…
Поділись усмішкою щедріш,
І вона не раз повернеться до тебе.
Приспів :
І тоді хмарок склика в танець музика дзвінка,
І на скрипці грає коник веселіше.
Із блакитного струмка починається ріка,
Ну а дружба починається з усмішки.
- На цьому наш урок закінчений, дякую вам за гарну роботу.