Урок "Закріплення вміння читати склади, слова з вивченими буквами. Удосконалення навичок читання текстів."

Про матеріал

Проводила відкритий урок для дітей з порушенням мовлення "Закріплення вміння читати склади, слова з вивченими буквами. Удосконалення навичок читання текстів."

Перегляд файлу

Тема : Закріплення вміння читати склади, слова з вивченими буквами. Удосконалення навичок читання текстів.

Мета : Закріплювати вміння читати склади , слова з вивченими буквами, продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати навички читання шляхом урізноманітнення видів читання з використанням логічних і творчих вправ, вчити спостерігати за змінами в природі; розвивати зв’ язне мовлення, критичне мислення, увагу; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища; сприяти формуванню правильної осанки учнів, запобігати порушенню зору.

Обладнання: картина «Весна», предметні малюнки «Птахи», картки для роботи в парах і групах, відеофільм «Весна», таблиця гронування

«Весна», іграшки-птахи.

Зміст уроку.

І. Організаційний момент.

Доброго ранку травам росистим!

Доброго ранку квітам барвистим!

Доброго ранку сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

ІІ. Мовна розминка.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Перегляд відеофільму «Весна»

Вчитель : Я відкрила вам віконечко у природу, тому що сьогодні

на уроці ми будемо говорити про весну, про вісників

весни – птахів.

2. Читання прислів’ я «Весну відкривають птахи» з інтонацією

здивування, радості, суму.

Вчитель : В народі кажуть, що весну відкривають птахи.

Як би це прислів’ я прочитав ось цей чоловічок (малюнок)?,

а цей ( малюнок)?,

а сніговичок ( малюнок) ?

ІV.Робота над новим матеріалом.

1. Складання вірша про весну.

Вправа «Порушена послідовність» (робота в парах).

Вчитель : Про прихід весни складено багато прислів’ їв, пісень, віршів.

Зараз ми з вами спробуємо скласти вірш, переставивши рядки. Працювати будемо в парах.

 

Все одразу пробудилось, 3

Сонце вмилося в ріці, 1

Засяяли промінці, 2

Ожило, заметушилось. 4

 

2. Перевірка складених віршів ( читають 2-3 пари).

3. Читання вірша одночасно з диктором ( звучить грамзапис).

4. Вправа «Перевтілення».

Вчитель ( показує малюнок проліска) :

Я перша квіточка весни,

Я пролісковий цвіт,

Я пережив зимові сни

І знов з явивсь на світ.

- Уявіть себе весняною квіточкою.

Що ви побачили навколо себе ?

( Діти заплющують очі, потім відкривають їх і називають

прикмети весни).

5. Гра «Шифрувальщики».

Вчитель : Діти, у нас трапилась така несподівана пригода. Я записала на дошці слова, а весняний легенький вітерець подув, і букви опинились не на своїх місцях. Давайте розшифруємо і

ці слова правильно:

ТЕНЬВІК      РЕЗЕНЬБЕ           РАВЕНЬТ

- Що це за слова ми записали? ( назви весняних місяців)

- А тепер прочитайте ці слова за порядком.

6. Гронування слова «Весна»

1) Вчитель : Весна різнобарвна, багатокольорова, різноголоса. Давайте спробуємо підібрати слова до теми «Весна» ( біля дошки

працюють три учня, інші виконують звуко-буквений аналіз

слова весна).

ЛИСТОЧКИ          БРУНЬКИ                ТРАВА

СТРУМОК             ВЕСНА             ШПАК

              СОНЦЕ                КВІТКА

2) Читання слів хором.

7. Робота в групах «Вилучи зайве слово»:

а) сойка, дерево, снігур, чапля;

б) півень, лелека, зяблик, лебідь;

в) шпак, журавель, горобець, ластівка.

V. Фізкультхвилинка ( для очей).

VІ. Робота над текстом Букваря.

1. Слухання голосів птахів (грамзапис).

Вчитель : Сьогодні до нас завітали сойка і дятел.

Ми будемо читати

цікавий текст про них, але спочатку підготуємось до роботи

над текстом.

2. Гра «Знайди пару»:

дзьоб = 0 – 0 –

дзвенить – = 0 –

дзвін = 0 –

дятел – – 0 – =

3. Робота з тлумачним словником.

Читання тлумачення слова дятел.

4. Повідомлення вчителя про сойку.

5. Робота над текстом «Лісовий майстер»

( М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко. Буквар: підруч.для 1кл. –К.:

Видавничий дім «Освіта», 2012. – с.137.)

а) Комбіноване читання «вчитель – учень»,

б) Гра «Інтерв’ ю»:

Вчитель : Діти, уявіть собі, що ви кореспондент, і вам доручили взяти

інтерв’ ю у дятла. Що б ви хотіли у нього спитати?

Кореспондент : Шановний дятле, чому Ви взимку не відлітаєте

у теплі краї?

Дятел: Тому що для мене і взимку багато їжі. Я дістаю комах з-під

кори дерев.

Кореспондент : А чому Вас називають лісовим хірургом ?

Дятел : Тому що я лікую дерева. Я знищую шкідливих комах,

що залізли під кору дерева.

Кореспондент : Пане дятле, а для кого Ви залишите свій старий

будиночок?

Дятел: Для перелітних птахів : шпаків, граків, солов’ їв, зорянок,

вертишийок.

6. Читання тексту з виправленням помилок.

Вчитель : А тепер перечитаємо текст ще раз, але виправимо помилки

( порівняння тексту з Букваря і тексту, надрукованого на

картках).

ЛІСОВИЙ МАЙСТЕР

- Стук! Стук ! – чути дзвінку зозулину пісню.

- Що ти робиш, зозуле, - запитує сойка.

- Нову хатку видзьобую.

- Гарна, затишна хатка буде.

А стару ж кому подаруєш ?

- Іншим пташкам. Вони таких великих дзьобів не мають.

Нехай живуть, шкідливих жуків знищують.

І дерева оберігають.

7. Перевірка розуміння прочитаного.

Вчитель: Діти, ви уважно читали оповідання ? Тоді подивіться, чи

зустрічались ці слова в тексті ?

СОЙКА ДЗЬОБ МОРЕ БІЛКА ДУПЛО БЕРЕЗА ПТАХИ

- Прочитаємо разом слова, яких не було в тексті.

VІІ. Підсумок уроку.

1. Гра «Хто більше?»

 

Вчитель : Подивіться, діти, у вас на партах маленькі іграшкові

пташечки. Давайте пограємо в гру «Хто більше назве

пташок». Працюємо в парах, передаючи пташку один

одному.

2. Проспівування пісні.

 

Вчитель : А тепер,діти, щоб настрій так і залишився радісним, ми

проспіваємо пісню. Ви знаєте дитячу пісеньку «Усмішка».

Ми сьогодні будемо співати її на українській мові. Перед

вами слова пісні, спробуйте зразу під музику проспівати

незнайомий текст.

( діти проспівують пісню).

Усмішка

Слова : Михайло Пляцковський

Музика : Володимир Шаїнський

Від усмішки хмарний день ясніш,

Від усмішки засія веселка в небі…

Поділись усмішкою щедріш,

І вона не раз повернеться до тебе.

Приспів :

І тоді хмарок склика в танець музика дзвінка,

І на скрипці грає коник веселіше.

Із блакитного струмка починається ріка,

Ну а дружба починається з усмішки.

- На цьому наш урок закінчений, дякую вам за гарну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
2000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку