• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами зв’язного мовлення)», 1 клас. «Складання пазлів. Побудова зв’язних монологічних висловлювань».

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

                                                                          Ягупа Ірина Дмитрівна,

                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                       КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,

                                                              м. Суми, Сумської області,

                                              категорія – вища,

                                                              звання – старший учитель

 

Уроки 14-15

Тема уроку. Складання пазлів. Побудова зв’язних монологічних висловлювань.

Мета уроку: вчити складати короткі монологічні висловлювання за сюжетом складених пазлів; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки способом складання пазлів, штрихування та розфарбовування, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, естетичні смаки.

 

Обладнання: пазли, люмографи, альбоми, картки із зображенням малюнка  для розфарбовування, кольорові олівці, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

       Сьогодні у нас незвичайний урок,

      У казку сьогодні ми зробимо крок.

      Із казкою ми зустрічались не раз

      І знову вона завітає до нас.

 

  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій

 

 

 

 

 

 

(Учні «малюють» настрій. Опитування)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у країну Письмоляндію до храму Пазлів.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати короткі монологічні висловлювання; будемо збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику руки складаючи пазли та розвивати зв’язне мовлення; повторимо правила штрихування та розфарбовування.

ІV. Мовленнєва розминка.

  1. Робота над чистомовкою.

Ато-ато-ато- чистомовок є багато.

Ті-ті-ті – та найкращі будуть ті,

Ятя-ята-ята – що поможуть вам, малята,

Ув-ув-ув – ротик щоб слухняним був!

  1. Вивчення скоромовок. Вправа «дощик» (читання різними темпами і силою голосу).

Будували дім бобри,

Замість дому дві діри.

Видра вдерлася у дім,

Буде жити видра в нім.

 

Горобець, горобеня

 галушок везуть горня,

Горобчиха – горошину,

Кличуть гуску на гостину.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.

Вус зелений я зав'ю,

В гроно сонечко наллю,

І діткам - малюкам

Все до крапельки віддам.   (Виноград )

2. Словник.

Виноград - теплолюбива витка кущова рослина, з широкими листями та вусиками і плодами, зібраними в грона, а також - ягоди цієї рослини.

  1. Завдання.

 Поділити слово на склади, визначити наголос, назвати звуки в цьому слові.

  1. Вивчення вірша напамять.

Коло школи маєм сад,

а за садом - виноград.

А плоди такі чудові,

запашні, смачні, медові!

                              С. Жупанин.

  •      Про що розповідається у віршику?
  •      Які плоди у винограда?
  1. Повторення правил штрихування.
  • штрихувати потрібно в зазначеному стрілкою напрямку;
  • проводити лінію слід суворо певної форми;
  • лінії повинні бути паралельні одна одній;
  • слід дотримуватись однакової відстані між лініями;
  • не можна виходити за контури малюнків.

У кожної дитини картка зі зразками штрихування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з люмографами. Побудова та штрихування предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: за допомогою люмографів за зразком створити малюнок та заштрихувати його кольоровими олівцями, дотримуючись правил штрихування.

  1. Фізкультхвилинка.

Руки в сторони та вгору —

На носочки піднялись.

  Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз — присіли, руки прямо.

Встали — знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

VI. Робота над темою уроку.

1. Побудова зв’язного монологічного висловлювання за серією малюнків.

Картинки по запросу серія малюнків для складання розповідейЗавдання: скласти речення за кожним малюнком так, щоб утворилась розповідь.

- Кого ви бачите на малюнку?

- До кого прийшли діти?

- Якою була бабуся?

- Що вирішили зробити діти?

- Кого годувала Оленка?

- Як їм віддячила бабуся?

- Як би ви назвали нашу розповідь?

2. Робота в групах. Складання пазлів.

Діти об’єднуються в групи для складання пазлів. Колективно складають пазли. Кожна група захищає свою роботу: діти озвучують до якої казки склали сюжет, які ще герої є у казці.

  1. Рубрика «У світі цікавого»

Пазл (множина: пазли, пузлі; англ. jigsaw puzzle)  гра-головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної форми. Є однією з найдоступніших іграшок, що розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву. Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей людини.

 Класичний розмір малого пазлу — 54 елементи.

До речі, пазл найбільш значних габаритів покладено на сюжет легендарної картини Леонардо да Вінчі «Джаконда». Його площа становить 24 квадратних метри, і створений він у вигляді незвичного даху з черепиці.

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

  1. Розфарбовування малюнків-пазлів.

Картинки по запросу розфарбовки пазлівЗавдання: розфарбувати кольоровими олівцями, звертаючи увагу на рекомендації щодо вибору кольору

А – світло-зелений

Б – темно-зелений

В – голубий

Г – червоний

Д – коричневий

Е – жовтий

Ж- синій

 

 

  1. Орієнтування на площині. Бесіда за розфарбованим малюнком.
  •                  Яку пору року зображено?
  •                  Хто знаходиться у центрі малюнка?
  •                  Що зображено зліва і справа від сніговита?
  •                  Що знаходиться вгорі над сніговиком?
  •                  А ви любите ліпити снігову бабу взимку? Розкажіть про це.
  1. Пальчикова гімнастика.

На роботу Старший встав - не лінувався.

Вказівний за ним піднявся –

Розбудив сусід його.

Той - свого, а той свого.

 Встали вчасно вci брати –

На роботу треба йти.

(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: «Встали вчасно вci...» широко розставати nальцi). 

 

Спечем хлібчик

Спечем, спечем хлібчик

Дітям на обiдчик.

 Найбільшому - хліб місити,

А тобі - воду носити,

А тобі - в печі палити,

 А тобі - дрова рубати,

 А малому - замітати.

Тільки хліба напекли –

танцювати почали.

Це робота не легка –

витинати гопака.

(Розгинаємо пальчики, починаючи з великого. Імітуємо пальчиками танок). 

 

2. Графічний диктант (у зошиті у клітинку).

 


 

 

Опис диктанту

Буква «С»

 

 

Вниз 5 кл., вправо 4 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 2 кл., вгору 3 кл., вправо 2 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вліво 4 кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис диктанту

«Ялинка»

Вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вниз1 кл., вліво 2 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вниз 1 кл., вліво 2 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вниз 1 кл., вліво 2 кл., вниз 1 кл., вправо 4 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 4 кл., вгору 1 кл., вліво 2 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вліво 2 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вліво 2 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл.                                                   (Прикрашають ялинку за власним бажанням).

 

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

 

– Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

(Учні «малюють» у повітрі настрій, пояснюючи свій вибір.)

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

Інтернетресурси:

http://chitalino.com.ua/

http://megaznaika.com.ua

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D0%B7%D0%BB

https://svitmam.ua/user/olenakfyak/posts/32711

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку