Конспект уроку з української мови у 1 класі
“Закріплення знань про літеру Цц («це»), звуки ( ц), (ц`). Письмо слів і речень із буквою Цц”
Автор: вчитель початкових класів Мельник Оксана Григорівна
Тема. Закріплення знань про літеру Цц («це»), звуки ( ц), (ц`). Письмо слів і речень із буквою Цц
Мета. Закріпити знання учнів про звукові значення букви Ц.удосконалювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Вправляти вміння писати літеру Цц у словах і реченнях. Розвивати зв`язне мовлення учнів, увагу, пам`ять, збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання: конверт з листом, квітка –семицвітка, таблиці складів і слів, картки для гри «Перетягни склад», ілюстрація дерева.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно,
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
II. Мотивація навчальної діяльності
Доброго дня, любі діти! Я Квітка-Семицвітка запрошую вас зі мною навчатися і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати мої завдання.За правильні і чіткі відповіді я подарую вам маленькі квіточки.
(Закріплюю квітку на дошці)
III. Актуалізація опорних знань
Учні по одному виходять до дошки і зривають пелюстки з Квітки-Семицвітки. Читають і виконують завдання,записані на кожній пелюстці. За кожну правильну відповідь учні отримують від Квітки-Семицвітки подарунок, маленькі квіточки.
1 пелюстка –червона Зі мною будете грати,знання закріпляти.
2 пелюстка- жовта Все вивчене пригадай, до слів схеми підбирай.
На дошці ліворуч вчителем надруковані слова: цирк, сцена, олівці, палиця, танці, а праворуч прикріплені хаотично звукові схеми.
3 пелюстка – синя Ручку правильно візьмем і писати красиво розпочнем.
-А зараз ми з вами пограємо гру « Спіймай звук».
Цапок водицю п`є з цеберка,
Скубе травицю у садку.
Солодкий цукор і цукерка-
Це теж цапкові до смаку.
–Який звук найчастіше ви чули у цьому вірші?
-Якою буквою на письмі він позначається?
-Тож зараз ми з вами калігріфічно напишемо велику і маленьку букву Цц.
– Ще одну гру нам запропонувала Квітка-Семицвітка. Ця гра називається «День і ніч». Якщо я промовлятиму слова «ніч2 ,ви заплющуєте очі.Я називатиму вам звуки,ви їх запам`ятовуєте. На слово «день» ви очі розплющуєте і кажете ,яке слово утворили. Утворені вами слова ми запишемо у зошити.
(Ц,у,к, о, р ц, а, п п, т, и, ц`, а с, о, н, ц, е м`, і, с, ц, е )
4 пелюстка- помаранчева Квітка- Семицвітка ожила і хвилинку-веселинку з нами почала.
Перша пелюсточко, ти відірвись, високо в небо до хмар підіймись.
Друга пелюсточко, не відставай! Сонечку ясному привіт передай.
Третя пелюстко, а ти – швидко як пташка у небо лети.
А четверта – повернись і до нас всіх посміхнись.
П`ята щось засумувала і на землю тихо впала.
Шоста очі зажмурила, рученятами закрила.
Ну а сьома пострибала,в сіх за парти поскликала.
5 пелюстка – біла Цікаву гру пазли згадай і слова у речення правильно складай.
(Робота з деформованим реченням)
Полуниці і суниці виглядали із травиці.
6 пелюстка Зі мною ви пограйте. Слова знаходьте, складайте і читайте.
Гра «Перетягни склад» (робота в парах)
7 пелюстка- фіолетова Слова уважно прочитай,цікаву розповідь складай.
Учень, який зірвав пелюстку , читає слова, записані на ній( весна,сніг,птахи,бруньки).
-Ваше завдання – скласти невелику розповідь, використовуючи ці слова.
IV. Підсумок уроку
-Наш урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!
-Квітко-Семицвітко, прощавай, лети.
Пелюстки чарівні ти подарувала,
Грою зацікавила,знань усім додала.
-Молодці,діти, ви гарно працювали на уроці. За це ви отримали подарунки у вигляді квіточок.
-Скажіть, яка зараз пора року?
-Які зміни відбувається з приходом весни у природі?
Вивішую плакат із зображенням дерева .
-Тож давайте заквітчаємо це наше деревце знань квітами ,які вам подарувала
Квітка-Семицвітка за вашу роботу на уроці.
-Чи багато цвіту на нашому дереві?
-Отже,ви плідно попрацювали сьогодні .Я дякую вам за роботу.
Підводжу підсумок уроку.