Урок,"Закріплення знань про прикметник"

Про матеріал
Урок з української мови для учнів 3 класу по темі "Прикметник". Урок розрахований на групрову та порну форми роботи з учнями.
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

Тема . Закріплення знань про прикметник як частину мови .

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про прикметник , його граматичні категорії ; вдосконалювати вміння розпізнавати прикметники в тексті серед інших частин мови ; розвивати спостережливість  , зв’язне мовлення  , творче мислення ; виховувати бережне ставлення до природи .

Обладнання :картки для індивідуальної роботи ,мультимедійна презентація , відеоролик «Вальс квітів» для фізкультхвилинки , малюнки дерева , сонечка , хмаринок , квітів , птахів ,роздатковий матеріал.

Тип уроку : підсумковий .

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Робота в парах « Склади план уроку»

  • Пронумеруйте прислів’я , щоб вийшла послідовність роботи на уроці .
  • Хто багато робить , той багато вміє .
  • Зробив діло , гуляй сміло .
  • Добрий початок – половина роботи .
  • Молодці , у нас добрий початок і я сподіваюсь , що ми з вами виконаємо ще багато цікавої роботи.

II.Оголошення теми і мети уроку.

Актуалізація опорних знань учнів .

  • Перед  вами картина . Яка пора року на ній зображена ?
  • А за вікном яка пора року ?
  • Сьогодні ми на уроці зимову картину перетворимо на весняну . Подолати зиму  нам допоможуть ваші знання про прикметник .
  • Приходу весни , тепла чекаєте не тільки ви , а й уся  жива природа . От тільки небо вкрите хмарами . Вони закрили сонечко і не дають йому розтопити сніг . Проженемо хмари , виконавши їхні завдання.

Мозкова атака « Запитання – відповідь».(Учень задає запитання по темі « Прикметник» другому  учню , той відповідає і задає вже інше запитання наступному учню ). ( Забираю одну хмаринку )

-А тепер застосуємо ці знання під час письмових робіт .

 Хвилинка каліграфії .

Вввеессн на весна  веснонька

Складіть речення зі словом весна використовуючи прикметники .( Забираю другу хмаринку )

Вибірковий диктант.

З вірша «Була весна» Лесі Українки виписати прикметники .

Була весна весела ,щедра , мила,

Промінням грала , сипала квітки .

Вона летіла хутко , мов стокрила ,

За нею вслід – співучії пташки .

(Після перевірки забираю третю хмаринку ).

  • Ось на небі не стало хмар , засяяло сонечко  . Зійшов сніг . Але на землі чогось не вистачає . Чого ? ( Квітів )
  • Люди зривали перші весняні квіти заради  втіхи  і тепер  їх рідко можна зустріти  у деяких лісах . Наша держава вирішила захистити їх і записала до Червоної книги  , яка забороняє людям нищити красу . Давайте посадимо квіти на нашій картині .Для цього ми з вами поділимось на групи.

Групова робота .

У кожного з вас лежить квіточка . Сядьте в I групу – підсніжники ,в II – проліски , а в III–крокуси.Виберіть  спікера . Пам’ятайте про правила роботи в групі .

I група – виписати прикметники чоловічого роду .

II група – виписати прикметники жіночого роду .

III група – виписати прикметники середнього роду .

Підкреслити першу букву  у виписаних прикметниках . Яке слово утворилося  з цих букв ?(Весна). ( Діти прикріплюють квіти до картини )

  • Утворіть спільнокореневий прикметник . (Весняний )
  • У кожного з вас є листочок . Зараз ми прикріпимо  ці листочки до нашого дерева , але перш , ніж прикріпити , ви маєте сказати про  слово весняний  з точки зору української мови .

 ( Діти прикріплюють листочки )

Фізкультхвилинка

Діти танцюють вальс квітів .

  • Чого ще не вистачає на картині ? ( Птахів )
  • Для того , щоб прилетіли птахи , давайте повісимо шпаківні .Перш , ніж повісити шпаківню , потрібно виконати завдання.

Робота в парах.

- Прочитайте текст . Спишіть перший абзац  тексту , добираючи з довідки прикметники .

Настала весна . … проміння сонця зігнало сніги . З гір потекли …  струмочки . Зеленіє  … травичка . Кожного дня прибувають з вирію    птахи .

У школярів свято . Діти зустрічають    гостей . До нього готувалися всі . Олесь та Петрик прикріпили на березі шпаківню . Інші хлоп’ята прив’язали синичники .

 … птахи почали носити в свої хатки  травичку і пір’я .

Довідка : тепле , молода , перелітні , весняні ,веселі , дружні.

(Після перевірки чіпляємо на дерево шпаківню .)

  • Ось і шпаківня готова . Та  і шпачок не забарився , прилетів і оселився .
  •  Але він хоче перевірити , як ми засвоїли тему « Прикметник» і пропонує нам тестові завдання .

Тести.

  1. На які запитання відповідає прикметник ?

а) як ? де?

б) який ? яка ? яке ? які?

в) що ? хто ?

  2. Ніжний підсніжник киває своєю білою голівкою .

У даному реченні прикметниками є :

а) ніжний , білою ;

б) киває , голівкою ;

в) білою голівкою ;

3. У якому рядку записані лише прикметники жіночого роду ?

а) веселий , цікавий , ніжний ;

б)весела , цікава , ніжна ;

в) веселі , цікаві , ніжні ;

4. Рід прикметника можна визначити за :

а) родовими закінченнями ;

б) іменниками , з якими вони пов’язані ;

в)родовими закінченнями і іменниками , з якими вони пов’язані ;

5. Прикметники у множині мають закінчення :

а) е ,є ;

б) і ;

в) а, я ;

6. Прикметник означає :

а) дію предмета ;

б) ознаку предмета ;

в) назву предмета  ;

III.Підсумок уроку .

-Наша весняна картина готова .

-Чи сподобався вам наш урок ? Що найбільше сподобалось ?

-Ви всі сьогодні молодці . Дякую вам за роботу .

IV.Домашнє завдання.

Ст.140 , вправа 335.

 

 

Тести.

1. На які запитання відповідає прикметник ?

а) як ? де?

б) який ? яка ? яке ? які?

в) що ? хто ?

  2. Ніжний підсніжник киває своєю білою голівкою .

У даному реченні прикметниками є :

а) ніжний , білою ;

б) киває , голівкою ;

в) білою голівкою ;

3. У якому рядку записані лише прикметники жіночого роду ?

а) веселий , цікавий , ніжний ;

б)весела , цікава , ніжна ;

в) веселі , цікаві , ніжні ;

4. Рід прикметника можна визначити за :

а) родовими закінченнями ;

б) іменниками , з якими вони пов’язані ;

в)родовими закінченнями і іменниками , з якими вони пов’язані ;

5. Прикметники у множині мають закінчення :

а) е ,є ;

б) і ;

в) а, я ;

6. Прикметник означає :

а) дію предмета ;

б) ознаку предмета ;

в) назву предмета  ;

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку