Урок „Заломлення світла. Лінза. Фокусна відстань”

Про матеріал

Урок може проводитися використовуючи педагогічний програмний засіб „Бібліотека електронних наочностей. Фізика 7-9 кл" паралельно демонструючи учням досліди на наявному в фізичному кабінеті обладнанні.

Перегляд файлу

Тема: „Заломлення світла. Лінза. Фокусна відстань”.

 

Мета: Поглибити і систематизувати знання учнів про особливості поширення світла на межі поділу двох середовищ;

 формувати знання учнів про закони відбивання та заломлення світла і їх практичне застосування у Н/Г; сформувати знання учнів про збиральні та розсіювальні лінзи; виховувати логічне мислення учнів та чистоту записів.

 

Тип уроку: урок комбінований.

 

Обладнання:   комп’ютер,     ППЗ „Бібліотека електронних наочностей. Фізика 7-9 кл”, таблиці, плакати.

 

Демонстрації: 1. Заломлення світла;

       2. Проходження світла крізь плоскопаралельну пластинку і призму, дослід з диском Гартля;

       3. Хід променів у лінзах.

 

 

Хід уроку.

 

І. Організація уроку.

1.1. Привітання;

1.2. Перевірка присутності учнів;

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Двоє учнів біля дошки рисують подальший хід променів зображених на рисунках

 Рис. 1.    Рис. 2.

решта класу пише фізичний диктант за такими питаннями:

  1. Сонце, зірки, блискавку, деякі види комах та риб відносять до джерел світла, які називаються...(природними);
  2. Полум’я свічки, феєрверк, лампочку ліхтаря і т.п. відносять до джерел світла, які називаються... (штучними);
  3. Потрапляння Землі в геометричну тінь Місяця називається... (сонячним затемненням);
  4. Яке відбивання світла одержуємо від стін будинків? (дифузне);
  5. На якій відстані за дзеркалом знаходиться зображення предмета, якщо предмет знаходиться перед дзеркалом на відстані 1 м? (1 м);
  6. Лінія, вздовж якої поширюється світло називається... (промінь);
  7. Кут відбивання променя від деякої поверхні дорівнює 300. Чому дорівнює кут падіння? (300);
  8. Яку руку підніме зображення дівчинки в плоскому дзеркалі, якщо дівчинка перед дзеркалом піднімає ліву? (праву).

Взаємоперевірка учнів один одного.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Демонстрування заломлення світла за допомогою комп’ютера та ППЗ „Бібліотека електронних наочностей. Фізика 7-9 кл.”.
  2. Зміна напрямку поширення світла на межі розділу двох середовищ називається заломленням світла.
  3. Перший закон заломлення світла: падаючий і заломлений промені лежать в одній площині з перпендикуляром, проведеним в точку падіння променя до межі розділу двох середовищ.
  4. Другий закон заломлення світла: залежно від того, з якого середовища в яке переходить промінь, кут заломлення може бути більшим або меншим від кута падіння.
  5. Показник заломлення світла – це відношення синуса кута падіння до синуса кута заломлення

      6. Лінзи. Види лінз. Умовні позначення лінз. Хід променів у збірній та розсіювальній лінзах.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Чому ложка, опущена в склянку з водою на межі поділу води і повітря здається зламаною?

2. Чому опуклі лінзи називають збірними?

3. Як за допомогою Сонця знайти фокусну відстань збірної лінзи?

4. Як на дотик (у темряві) можна відрізнити збиральну лінзу від розсію вальної?

5. Розв’язуються задачі №№ 1335, 1346, 1343, 1327 (Зб. задач Лукашика).

VI. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

VII. Д/З.

  1. Опрацювати §§ 14-15.
  2. Розв’язати впр. 14 № 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Коболчин

 

 

 

Урок фізики в 9 класі

 

„Заломлення світла. Лінза. Фокусна відстань”

 

Вчитель фізики

ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Коболчин

Черній Анатолій Петрович

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку