Урок "Замітка до стінгазети. Колективне написання замітки на основі вражень від екскурсії"

Про матеріал

На даному уроці вчитель вчить писати замітки до газети, правильно будувати власні висловлювання, створювати асоціативні кущі до слова "газета". Наводиться приклад замітки складеної учнем.

Перегляд файлу

ТЕМА: Замітка до стінгазети.  Колективне написання замітки на основі

              вражень від екскурсії

МЕТА: Навчити дітей підбирати актуальний матеріал і писати замітку до 

              газети. Формувати вміння правильно будувати власні

              висловлювання, виховувати інтерес до преси, прищеплювати

              любов  до рідного слова.

 

ОБЛАДНАННЯ: таблиця, зразки преси, фото колаж з екскурсії.

 

                                            ХІД  УРОКУ

 

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибіркове читання творів).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Аукціон»

  • Що ви знаєте про газету?

2. Складання асоціативного куща до слова газета

 

      Стаття                                              Поштарка

 

Друкарня                          Газета                    Замітка

 

           «Вісті Громади»                          Новини

 

  • А для чого людині газета?
  • Хто пише замітки до газети?
  • Де народжуються газети?
  • Куди їх доставляють?
  • Де можна придбати пресу?

3. Словникова робота (пояснення незнайомих слів, які будуть зустрічатися на протязі уроку, а саме: газета, замітка, журналіст, преса, кореспондент).

ІУ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати замітку до стінгазети на основі власних спостережень та фотоілюстрацій.

1.Каліграфічна хвилинка:

 Гг  гд  гм  ог  гвр  гкт  газета

  • Зробіть звуко-буквенний аналіз слова «газета».
  • Складіть речення зі словом «газета».

(Учні нашого класу написали замітку до місцевої газети).

  • Відшукайте в даному реченні головні та другорядні члени речення, зробіть зв'язок слів у реченні, а також  надпишіть ті частини мови, які вивчили (іменник, прикметник, дієслово).

У. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1. Ознайомлення із зразками місцевої преси.

2. Опрацювання однієї замітки із газети.

3. Робота в підручнику (вправа 46 – колективна робота).

 - Яку спільну корисну роботу доводилось виконувати вам? (відповіді дітей).

 - Зверніть увагу на те, що кожна замітка має яскравий заголовок.

 - Виклад матеріалу відбувається у певній послідовності.

 - Обов’язково наприкінці замітки вказується автор.

 - Крім того ми зараз з вами переглянемо «Фото колаж» і пригадаємо наш похід до лісу. На основі власних спостережень спробуємо написати замітку до стінгазети. Але перед тим, як спробувати себе у ролі журналіста запам’ятайте:

  - В першу чергу обираємо тему замітки та добираємо заголовок.

 - Послідовно творчо викладаємо, дотримуємося поділу тексту на частини та уникаємо повторів і обов’язково підписуємо автора.

4. Колективне обговорення походу до лісу.

5. Написання замітки.

6. Вибіркове читання заміток дітей.

 

                                               Похід до лісу

 Минулої суботи в учнів 4-Б класу відбувся похід до лісу. Усі діти були налаштовані на відпочинок. Але відпочити не вдалося, бо перешкодою стала маленька пташечка, яка лежала нерухома, в неї була зламана ніжка. Учні вирішили забрати бідолаху до шкільного подвір’я та виходити її.

 Дякуємо дітворі за небайдужість і співчуття!

                                                                                 Учні 4-Б класу

 

7. Фізкультхвилинка.

УІ. Узагальнення і систематизація знань.

УІІ. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

docx
Додав(-ла)
Цикалюк Оксана
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
12960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку