Урок "Заочна подорож до Миколаївського зоопарку"

Про матеріал
Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про тварин і дізнаємося ще більше про тварин найближчого оточення. Сьогодні ми з Вами здійснимо подорож до Миколаївського зоопарку. Діти, а що Ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Перегляд файлу

Тема: Заочна подорож до Миколаївського зоопарку.

Мета: зацікавити дітей роботою над розширенням кругозору; закріплення наявних знань; формування трудових умінь та навичок; поглибити знання про життя тварин, професії та зміст праці людей, які трудяться в зоопарку; виховування вміння працювати у колективі, почуття взаємодопомоги, любов до тварин, з повагою ставитися до праці людей.

Обладнання: дидактичний матеріал.

Тип заняття: комбінований.

Хід заняття:


  1. Організаційний момент.

  Девіз уроку: 

Треба завжди пам’ятати

І дорослим і малятам.

Всі рослини і тварини

Вкрай потрібні для людини.

  1.        Хвилинка спостережень
  1. Який тепер місяць?
  2. Який день ?
  3. Яке число ?
    1.        Закінчіть речення: "Від сьогоднішнього уроку я очікую …" .

Очікувані результати: 

* зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;
* визначати істотні ознаки тварин;
* описувати представників різних груп тварин;
* виховувати в собі бережливе ставлення до них.

Дотримання яких правил нам допоможе в цьому?

* Всі думки приймаються.
* Дотримуватися теми уроку.
* Всім слухати один одного.
* Правило піднятої руки.

       2. Актуалізація опорних знань

2.1. Робота над загадками.

  • В полі, в лісі, навкруги -Скрізь у мене вороги.Часом лізу я у шкоду,їм капусту на городах,Моркву, ріпу, буряки,Відгадайте, хто такий? (заєць)
  • Котиться клубочок, Зовсім без ниточок, Замість ниточок Триста голочок. (їжак)
  • В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка. Ніс,як чорний п'ятачок, Очі намистинки. (їжак)
  • Дуже товсті ноги маю, Ледве їх переставляю, Сам високий я на зріст, Замість носа маю хвіст, (слон)
  • Тварина рогата і рогів багато, (олень, лось)
  • Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід лахматий, Одягнувся в кожушину, Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою - в лігві спати, А зачує він весну -Прокидається від сну. (ведмідь)
  • Живу я там, де вічний лід, Люблю я рибу на обід. В кожусі білому завжди Виходжу часто із води,Умію плавати й пірнати...А як мене, малята, звати?   (білий ведмідь)
  • Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би я коня.  Я страшенний боягуз (заєць)

        3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про тварин і дізнаємося ще більше про тварин найближчого оточення. Сьогодні ми з Вами здійснимо подорож до Миколаївського зоопарку. Діти, а що Ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей)


4. Організація навчальної діяльності.

4.1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Миколаївський зоопарк — один з найкращих і знаних зоопарків в Європі, розташований в Миколаєві. Історія зоопарку виходить від 26 квітня 1901 року, коли міський голова Микола Леонтович заснував свою приватну колекцію. Зоопарк став основною визначною пам'яткою міста. За рік його відвідують понад 300 тисяч осіб. До нас спеціально приїжджають автобусами з Одеси, Херсона, Кіровограда, Криму. Територія зоопарку зараз дорівнює 18,4813 гектарам, в ньому працює 232 співробітника.

Особливої уваги і турботи потребує парк. Він висаджений і вирощений співробітниками зоопарку. Кожен рік ми привозимо і висаджуємо рідкісні види рослин з ботанічних садів України. Колекція дерев і чагарників зараз налічує близько 400 видів та порід. Серед них гінкго, тюльпанове дерево, секвойя, метасеквойя, падуб, деревоподібна півонія, унаби, сакура та ін Можна сказати, що в Миколаєві вже є ботанічний парк. У парку багато затишних куточків, невеликі водойми з квітучими німфеями, декоративні лавки, дитячі майданчики з атракціонами. Парк прикрашений скульптурами з дерева, граніту, мармуру. 

Миколаївський зоопарк вважається одним з найкращих в Україні, але за нашими особистими враженнями зовні він практично не відрізняється від скандально відомого київського зоопарку. Відмінність хіба що в більшому благоустрої в деяких місцях і в наявності таких екзотичних тварин, як кенгуру. Тварини там здалися нам "нерівноправними" - у птахів і конячок величезні вольєри, в той час як багатьох хижаків (хижих птахів, рисей, пум і бідолаху-крокодила) відверто гнобили. Ми бували в європейських зоопарках, наприклад, уганноверському - одному з найкращих у світі - і нам є з чим порівняти. Правда, є слабка надія, що такі заходи для хижаків - тимчасові.

На вході в зоопарк безліч скульптур тварин, також вони є й на центральній алеї у вигляді непрацюючих фонтанчиків і лавок.

 

 

 

 

 

Місця проживання тигрів і левів схожі на аналогічні в київському зоопарку - літні "простори для гуляння" та зимовий павільйон.

 

 

 

 

Рисі, лисиці, хижі птахи й особливо крокодил утримуються в жахливих умовах. 

 

 

 

 

 

 

 

Єноти, на відміну від крупних хижаків, виглядають веселими. Але місця якось замало для такого натовпу.

 

Краще за всіх тут живе бегемот :)

 

 

  Фізкультхвилинка

5.Узагальнення та систематизація.

   5.1. Робота в парах «Відгадай, хто я?»

Діти по черзі описують тварину, яка живе у них удома, не називаючи її. Другий учень з пари відгадує, хто це.

5.2. Перегляд відео-презентації про зоопарк.

5.3. Робота над малюнком.

Діти малюють свого улюбленця з зоопарку і складають про нього речення.

5.4. Гра «Уяви себе твариною»

Учитель просить дітей уявити себе різними хатніми тваринами і написати про себе невелику розповідь за планом.

    Яка у вас найулюбленіша їжа?

    Де ви любите спати?

    Що полюбляєте робити?

    Чи любите ви грати з людьми, гуляти?

    Чи подобається вам, коли вас миють?

    Чи вмієте ви плавати?

Потім зберіть і зачитайте описи дітей. Учні мають відгадати, про яку хатню тварину йдеться в певному випадку.

 5.5. Робота над загадками.

  • Лежить на сіні, сама не їсть, й іншим не дає. (Собака) 
  • Хто родиться з бородою? (Коза, цап) 
  • І вдень, і вночі у кожусі на печі. (Кіт) 
  • Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. (Мища) 
  • Хто на собі ліс носить? (Олень) 
  • Хто спить, а очей не заплющує? (Заєць) 
  • Повзун повзе, на базар голки везе. (Їжак) 
  • Без рук, без ніг, а по землі ходить. (Змій) 
  • Є крила, а не літає. (Риба) 
  • Двічі родиться, а раз умирає. (Птах) 
  • Хто із води виходить сухим? (Гусак, качка) 
  • Б'ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
  • Сидить у куточку і тче сорочку. (Павук)
  • Хто мене вб'є, свою кров проллє. (Комар) 
  • Пролетіло на хвості, та й сховалось в хворості. (Білка) 
  • Кругом бочки бігають клубочки. (Курчата і квочка)
  • Гостроносий і малий,Сірий, тихий і незлий.Вдень ховається. ВночіЙде шукать собі харчі.
    Весь із тонких голочок.Як він зветься?...(Їжачок)
  • Я веселенький звірок,Плиг з ялинки на дубок.(Білка)
  • Не князівської породи,А ходить в короні,Не їздець, а зі шпорами,Не сторож, а рано будить.(Півень)
  • Звірята рогаті,Та ще й бородаті,Ходять пастись в лози. Хто? Вгадайте!(Кози)
  • Сірий, ікластий,Хоче вівцю вкрасти.(Вовк)
  • Він такий смугастий, Він такий ікластий,Найстрашніший у тайзі,Перед ним тремтять усі,
    Як роззявить пащу: игрр!Називають звіра … .(Тигр)
  • В лісі вогник рудуватий, Шишки лускає завзято.(Білка)
  • І вдень, і вночі, У кожусі на печі.(Кіт)
  • Маленьке, сіреньке, А хвостик як шило.(Миша)
  • Куди повзе – За собою хату везе.(Черепаха)
  • По горах, по долинах, Ходить шуба і свитина.(Вівця)

  6. Підсумок уроку.

6.1. Бесіда.

І на кінець уроку я б хотіла сказати Вам такі слова:

Багато людей допомагають тваринам, що опинилися в біді. Діти, тварини мають таке ж право на життя, як і ми, і тому слід ставитися до них так, як ми хотіли б, щоб ставилися до нас.

  6.2.  Прийом «Мікрофон»

- Чи сподобався Вам урок?

- Що нового Ви дізналися на уроці?

         6.3. Аналіз учнівської діяльності.

          Вправа «Мікрофон» 

          На уроці я навчився …Я дізнався, що … Я повторив …Мене вразило …Я запам’ятав …

          6.4. Виготовлення поробок.

 

 

 

doc
Додано
14 березня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку