Урок зарубіжної літератури 7 клас на тему :"Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема "Пісня над піснями "".

Про матеріал
Урок розроблений з використанням іноваційного методу "шести капелюхів мислення".Капелюх певного кольору передбачає включення відповідного режиму мислення ,якому має слідувати учень в момент аргументації своєї позиції.
Перегляд файлу

                                                                                                      7 клас

Тема уроку: Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями»

 

Мета уроку: продовжити роботу над вивченням повісті "Пісня над піснями",учити вдумливо та виразно читати художній твір, оцінювати прочитане, робити висновки, удосконалювати навички аналізу тексту; сприяти формуванню позитивної внутрішньої мотивації, розвитку навичок упорядкованого структурного мислення, вихованню культури обміну думками.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вироблення на їх основі вмінь та навичок.

Обладнання: підручник,  ноутбук, роздатковий матеріал,  опорні схеми,  ілюстрації.

Епіграф:

 

Очима ти сказав мені: люблю.

Душа складала свій тяжкий екзамен.

Мов тихий дзвін гірського кришталю,

Несказане лишилось несказанним…

Ліна Костенко

 

 

Перебіг уроку:

 

І. Організаційний момент. Привітання.

Нагадаю вам один факт із біографії письменника.Історія кохання Шолом-Алейхема та його учениці Голди.

У 18 років доля завела молодого вчителя до багатого маєтку.Там заможний орендар на прізвище Лоєв виховував свою доньку.На той час Шолом-Алейхем активно писав і головною його слухачкою стала учениця Голда Лоєва.Між хлопцем і дівчиною спалахнули романтичні почуття.

Про що ми поговоримо на цьому уроці?

Перш ніж перейти до теми уроку давайте перевіримо домашнє завдання.

 

         Перевірка домашнього завдання проводиться у формі гри "Тематичне лото"

Завдання.Учні по черзі витягують різнокольорові кружечки із словами(Переяслав,Шолом-Алейхем,1909,Юнацький роман).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми і мети уроку

         Оголошення епіграфу уроку

Учитель.  

Сьогодні ми продовжуємо працювати з повістю"Пісня над піснями". Тисячі творів оспівують це прекрасне почуття. І все одно, для кожної людини кохання – нове, неповторне, тому будь-яка людина відкриває його для себе. Про те, як переживає кохання єврейський юнак Шимек, чи знаходять ці почуття відгук у серцях читачів, поговоримо на уроці.

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань ,умінь і навичок.

Бесіда за змістом другої та третьої частини

"Пісні над піснями" Шолом-Алейхема

Як проводили свій вільний час діти напередодні Зелених свят?

Розкажіть про традицію Зелених свят.

Яку роль відіграє вона в розкритті сюжету й образів твору?

Які події сталися в житті Шимека після Зелених свят?

Як оцінює свої вчинки Шимек?

Чому він вирішив негайно повернутися додому?

Яким Шимек повернувся у своє рідне містечко, рідний дім?

(Наведіть цитати)

Яке враження на нього справила зустріч з Бузею?

Як ви розумієте назву третьої частини?

 

 

 

 

ІV. Формування нових знань і способів дій

1.Аналітична бесіда

 Коли в Шимека зародилося почуття кохання?(Наведіть цитати)

Коли Шимек усвідомив ,що він любить Бузю?

Яких нових відтінків у душі Шимека набуло почуття кохання?

 

2.Рольова гра "Шість капелюхів мислення"

Білий капелюх-Шолом-Алейхем над створенням повісті працював упродовж трьох років.Перші дві частини "Бузя" і "Ідемо по зелень" були надруковані в 1909 році в м.Варшаві в газеті "Дер Фрайнд", третя частина "Тієї ночі"- у ньюйоркському щотижневику "Дер американер" 1911 р., четверта частина "У суботу після Зелених свят"- у нью-йоркській газеті "Юдишес тагеблат"1911р.Сюжет про романтичне кохання головних героїв повісті Шимека і Бузі суголосний поетичним рядкам із біблійної книги "Пісня над піснями".Назва "Пісня над піснями" означає найкраща з пісень".

Чорний капелюх-Двоє зовсім юних людей багато проводять часу разом.Серце Шимека наповнюється незвичайними почуттями.З часом він розуміє, що це кохання.

На мою думку,це нормально відчувати симпатію до красивої людини.Але ще потрібно розрізняти деякі грані романтичних почуттів: симпатію, закоханість і кохання. Розуміючи це ми вбережимо себе від непотрібного болю і в майбутньому знайдемо справжнє кохання. Кохання грунтується на свідомому розумінні як сильних сторін, так і слабкостей обранця.Справжнє кохання витримує випробовування часом.

Я вважаю, що Шимек не пройшов випробовування часом, оскільки це усвідомив пізно. Як на мене, він знайде кохання,якому ніщо не завадить.

Жовтий капелюх-Ліричний роман Шолом-Алейхема один з найпоетичніших творів. Кожний розділ схожий на строфу ліричного вірша-сповненого світлого смутку, посмішки,чарівності.Які б радості та печалі не принесла подальша доля героєві роману, його чарівна дитяча казка залишиться в його пам'яті.

Червоний капелюх-Читаючи цю повість,перше, що мені спало на думку,це те , що обидва герої дуже романтичні.Мені подобається манера їхнього спілкування.Це викликає позитивні емоції, сприяє спокійному настрою.

Зелений капелюх-Зовсім не хотілося,щоб на цьому все так і закінчилося.Я б змінив кінцівку, добавляючи те, що Шимек знайшов уже зріле кохання, якому не страшні ніякі розлуки, кохання,якому не страшні ніякі розлуки,кохання,яке буде вічне.

Синій капалюх-Отже,на моя думку, автор зруйнував щасливий кінець, але поглибив психолибив психологічну вірогідність образів, не впадає в розпач.Життєстверджуюча сила його розповіді в польоті.Заповітною мрією Шимека було піднятися з Бузею високо, до самих хмар і ширяти з нею над землею.Вміння піднятися над побутом,здатність зрозуміти високу поезію-це така основна думка твору.

 

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

         Творча робота "Асоціації".Учитель пропонує увазі учнів опорну схему у вигляді квітки "Чарівна квітка кохання".У середині написані слова із біблійної "Пісні над піснями":"Бо,як смерть,дужа любов,люті як пекло,ревнощі,стріли її-вогняні,вона-полум'я Господнє...", на пелюстках-слова:радість,щастя, тривога,ревнощі,надія,сонце,полум'я.

    V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

         «Мікрофон»

 

Заключне слово вчителя.

Давайте звернемося до епіграфу до нашого уроку.

Шукаючи успіху, Шимек втратив цінність значно більшу: саме кохання, що надихало його життя.Уже й кар'єра Шимекові не потрібною, йому лишається тільки згадувати про колишнє щастя,втрачене у гонитвіза приземленими успіхами.Таке трапляється з будь-ким,хто необачно міняє вічне на тимчасове,духовне на матеріальне.Варто дослухатися до мудрості минулого,щоб не повторювати в майбутньому ті самі помилки.

VІ. Оцінювання.

 

VІІ. Домашнє завдання

 Опрацювати конспект; знати зміст повісті.

 Дібрати цитати до образів головних героїв (Шимек і Бузя).

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
9 січня
Переглядів
2153
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку