Урок зарубіжної літератури на тему"Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв у часі. Біблійні мотиви у повісті. Утвердження етичних цінносте

Про матеріал
Урок розроблений з використанням технології кооперативного навчання, який дає змогу учням якісно виконати завдання завдяки взаємодії всіх його учасників, розвиває комунікативні навички, сприяє формуванню поваги до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей.
Перегляд файлу

Тема: Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв у часі. Біблійні мотиви у повісті. Утвердження етичних цінностей.

Мета (формувати компетентності) предметні: подати  короткі відомості про роботу над повістю «Пісня над піснями»; зясувати роль біблійної «Пісні над піснями» в композиції твору; ознайомити учнів зі змістом твору, розвивати звязане мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу художніх творів; образне мислення; уміння працювати з художнім текстом; творчі здібності; ключові: уміння вчитися пізнавальну діяльність; соціально-громадянські: ціннісне ставлення до життя І людей; комунікативні: навички спілкування в колективі; інформаційні: вміння визначати роль деталі в тексті; загально-культурні: сприяти формуванню поваги до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник,  ноутбук, проектор, роздатковий матеріал,  опорні схеми,  ілюстрації.

Епіграф до уроку:                         Любов, як і все інше в житті, має бути відкриттям,     пригодами, і як і більшість пригод,

 ти не знаєш, що маєш її,

 поки не опинишся посеред неї. 

         E.A. Bucchianeri

Перебіг уроку:

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературний диктант.

Шолом-Алейхем  в перекладі українською мовою – … (Мир вам!)

 Справжнє імя письменника – … (Рабинович Шолом Нохумович).

Навчався в хедері — …(єврейській початковій релігійній школі).

Після закінчення навчання Шолом-Алейхем працював … (домашнім вчителем, громадським рабином).

Українські міста, де жив і працював  письменник: ….. (Лубни, Біла Церква, Київ).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Дитинствоце час, коли люди не бояться мріяти. Найсміливіша фантазія може обернутися реальністю, світ повен казок і чудес, добро завжди сильніше за зло.

ІІІ. Повідомлення теми, мети, епіграфа уроку

  1. Робота над епіграфом уроку
  2.  Учитель. «Любов, як і все інше в житті, має бути відкриттям, пригодами, і як і більшість пригод, ти не знаєш, що маєш її, поки не опинишся посеред неї

-          Чи погоджуєтесь ви з такою думкою­?

-          Перший роман, перша любов - це щось таке особливе для всіх нас, як емоційно, так і фізично, що воно торкається нашого життя і збагачує його назавжди.

-          «Пісня над піснями»- один із найвизначніших творів єврейського письменника Шолом-Алейхема. Юнацький роман- такий підзаголовок дає автор повісті, адже тема юнацтва хвилювала письменника протягом усього його творчого шляху.                                                                        

ІV. Робота над темою уроку

  1. В 1909-1911р.р. Шолом-Алейхем працював над повістю «Пісня над піснями», публікував її частинами під окремим назвами. Перші дві частини були опубліковані у варшавському журналі «Драл Файнд» (в 1909 році – «Сторінка Пісні Пісень» і «Ще одна сторінка Пісні Пісень». 3-я та 4-та частини - “Ця Пасхальна нічіСубота після Пятидесятниці зявилися в 1911рразом в різних нью-йоркських періодичних виданнях)
  2. Паспорт твору «Пісня над піснями»

Назва:БіблійнаПісня пісень”.

Рік написання: 1909-1911р.р.

Жанр: повість, юнацький роман- підзаголовок твору

Тема: розповідь про перше кохання.

Ідея: любов найважливіша

Головні герої: Шимек, Бузя

Сюжет: У «Пісня над піснями» Шолом-Алейхем простежує долю своїх головних героїв від їхніх дитячих чарівних ігор і казок, коли почуття кохання лише зароджується, до дорослого життя, прощання з дитинством.

Оповідь ведеться від першої особи, і завдяки особливостям оповіді, зверненням до читача і повторам, читач стає ніби співбесідником автора.

Композиція:“Юнацький романскладається з чотирьох частин. У перших двох розповідається про дитинство Шимека і Бузі, що жили як брат і сестра, про те, як народжувалося дитяче почуття кохання, а в двох останніх йде мова про зустріч героїв.

  1. Розповідь учителя  Біблійна «Пісня пісень».

«Пісня над пісними» — зібрання пісенної лірики давних часів, написаних в останній час протягом І тис. до н. е.; приписане Соломону. «Пісня над пісними» утворює сімнадцяту книги Біблії, канонічно розподіляється на 8 розділів, містить 117 віршів, кожен з яких містить кілька фрагментів. Це оповідь про взаємні почуття правителя ІзраїлюСоломона й селянки Суламіфі. Твір є гімном пристрасної духотворчій любові, «сильнішої за смерть», здатної подолати будь-які перешкоди. Головним героям Суламіф (Суламіт) та закоханому в неї юнаку перешкоджають родина, варта, дівчата Єрусалима, очевидно, суперниці закоханої. Тема коханняодна з найбільших таємниць існування людини. Книга навчає, що кохання здатне відкрити заслону Божественної дійсності- це величний гімн любові, у якому кожен здатен віднайти шлях до Божої любові.

Словникова робота

Хедер - єврейська початкова школа для навчання хлопчиків основам іудейської віри.

Синагога -  єврейський культовий храм.

Седер -  урочиста  трапеза  весняного єврейського свята.

Песох -  весняне єврейське свято, схоже на наш Великдень.

Швуес (П'ятидесятниця) – день, коли Бог на горі Синай дав євреям десять заповідей. В цей день євреям не можна їсти нічого м'ясного.

Завдання учням: Створити асоціативне дерево «БіблійнаПісня пісень»  це

         V. Узагальнення вивченого

1. Літературний практикум: виразне читання уривків повісті, коментування основних епізодів і деталей, висловлення думок і вражень.

2. Інтелектуальна розминка( робота в групах- інтерактивна технологія кооперативного навчання) Прокоментуйте висловлювання Шолом-Алейхема:

Немає на світі рани, яка б не залікувалася, і немає такого горя, яке не було б

забуте.

Сором і ганьба показати кому-небудь, що ти пишеш. Як моя мама каже:

найстрашніший більтой, який не викажеш.

Розум і каяттяобидві ці речі завжди приходять занадто пізно.

Краще золотник щастя, ніж фунт золота.

VІ. Рефлексія(інтерактивна технологія «Мікрофон»)

1 . “Що ціннішого для себе ви знайшли в повісті Шолом- АлейхемаПісня над піснями”?”

2 Інтерактивна вправа « незакінчене речення»:

Перше кохання для людинице

Заключне слово вчителя:  Бути коханимце більше, ніж бути багатим, бо бути коханимзначить бути щасливим. Шукаючи успіх, Шимек загубив цінність значно більшу: саме кохання, що надихала його на життя.

VІІ. Оцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання: Знати зміст повісті. Дібрати цитати до образів головних героїв (Шимек і Бузя).

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
1175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку