Урок зарубіжної літератури у 5 класі. Контрольна робота. Тема "Фольклор. Народна казка"

Про матеріал

Час перевіряти знання учнів із зарубіжної літератури! Це має бути у невимушено цікавій атмосфері. Задання в ігровій, та, водночас, науковій, формі, допоможуть перевірити засвоєний матеріал. Конспект уроку першої контрольної роботи у 5 класі із зарубіжної літератури.

Перегляд файлу

 

Дячок Світлана Олександрівна –

учитель-методист української мови і літератури

та зарубіжної літератури Колиндянської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чортківського району Тернопільської області

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  №1

«ФОЛЬКЛОР. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ. ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА»

(ТЕСТИ, ПИСЬМОВІ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ)

 

Мета. Перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу з тем «Фольклор», «Казки народів світу», «Літературна казка». Виявити, які складові навчального матеріалу учні засвоїли найбільш вдало, а які викликають труднощі і потребують допрацювань. Розвивати увагу школярів, пам’ять, писемне мовлення. Виховувати повагу до себе, до надбань світової культури (усної народної творчості).

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

а) ознайомлення з вимогами ведення записів у контрольних зошитах;

б) повідомлення теми та мети уроку;

в)ознайомлення з критеріями оцінювання ЗУН учнів.

 

ІІ. Самостійна робота

Рівень 1.

Тестові завдання.

  1. В якій країні вперше з'явився термін фольклор?

А  Англія

Б Франція     

В Росія.

2. Короткі крилаті повчальні народні вислови – це…

    а) Приказки;            б) прислів'я;      в) загадки.

3. «Людина шукає, де ліпше» - це…

    а) прислів'я;             б) загадка;         в) приказка.

4. «За високими горами, за глибокими морями» - це…

    а) зачин;                  б) основна частина      в) кінцівка.

5. Змій, Чахлик Невмирущий, Баба-яга, фея – це герої…

    а) казок про тварин;     б) чарівних казок            в) соціально-побутових.

6. «Троє поросят», «Зайчикова хатка», «Теремок», «Ріпка», «Рукавичка» - це…

    а) побутові казки;     б) чарівні казки;     в) казки про тварин.

 

Рівень 2.

Літературний диктант. Продовж речення.

1. Текст, з якого роблять переклад на іншу мову, називається… оригінал.

2. Жанрами УНТ є… пісні, прислів’я, приказки, казки, загадки.

3. Фольклористи виділяють такі частини народної казки: зачин, основна частина, кінцівка.

4. Збирачами та дослідниками німецького фольклору були… брати Грімм.

5. Позитивними героями казки «Пані Метелиця» є… пасербиця, Пані Метелиця.

6. Чарівними предметами у чарівних казках можуть бути… шапка-невидимка, мертва вода, чарівна паличка.

 

 

Рівень 3.

Виберіть і запишіть визначення одного із літературознавчих термінів:  «загадка», «казка», «прислів'я», «приказка», «фольклор», «оригінал», «народна казка», «зачин казки», «автор твору».

 

Рівень 4

Варіант 1.

Доведіть, що часто казка «вчить, як на світі жить».

 

Варіант 2.

Доведи, що пасербиця із казки «Пані Метелиця» - дівчина роботяща і терпляча.

 

 

ІІІ. Домашнє завдання

Повторити визначення «народної казки» та її побудову.

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ  ДИКТАНТ „Істинне-хибне”

 

  1. Національна література – це література певного народу. (+)
  2. Поняття „всесвітня література” і „зарубіжна література” тотожні. (-).
  3. Слово „фольклор” у перекладі з англійської мови означає „народна мудрість”. (+).
  4. Інша назва фольклору – це усна народна творчість. (+).
  5. Термін „фольклор” з’явився вперше у Росії. (-).
  6. „Тосі, тосі, тосі –

Свині в горосі” – це лічилка . (-).

  1. „Сам маленький, а шуба дерев’яна” – я стверджую, що це загадка-опис. (+).
  2. Короткі крилаті народні вислови повчального змісту – це приказки. (-).
  3. „Людина шукає, де ліпше” – це приказка. (+).
  4. „За високими горами, за глибокими морями...” – це кінцівка казки. (-).
  5. „Троє поросят”, „Колобок”, „Теремок”, „Ріпка” – це казки про  тварин. (+).
  6. У казках народ наділяє людськими рисами тварин. Такий прийом називається алегорією. (+).

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Смаглій Ольга Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Довгань Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Михайляк Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Алергуш Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Василюк Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ковальчук Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Коземчук Ольга
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  8. Махно Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  9. Возна Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Лобода Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кострець Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Ходоровська Христина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Маркіна Ірина Геннадіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 10 відгуків
doc
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
8507
Оцінка розробки
4.9 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку