Представлені мною на сайті конспекти уроків зарубіжної літератури у 5 класі вимагають дотичності до планування. Тож пропоную календарно-тематичне планування за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 № 664) "Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с., зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804".
Дячок Світлана Олександрівна –
учитель-методист української мови і літератури
та зарубіжної літератури Колиндянської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Чортківського району Тернопільської області
Колиндянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Розглянуто та схвалено ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні заступник директора директор школи
шкільної методичної з навчально-виховної роботи _________
комісії учителів суспільно- _____________
гуманітарного циклу
Протокол №___
від _______________2017 р. від____________ 2017 р. від____________ 2017 р.
Керівник:________
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
навчального матеріалу із зарубіжної літератури
у 5 класі на І та ІІ семестри 2017-2018 н.р.
Учитель – ______________________
За програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 № 664).
Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с., зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804.
Підручник:
Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В. та ін. Світова література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2013. – 296 с.
Універсальний профіль із вивченням двох іноземних мов.
Річна кількість годин – 70. 2 години на тиждень
№ за п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
1 |
|
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті |
|
2 |
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор |
|
3 |
|
РЗМ. Малі жанри дитячого фольклору (скоромовки, дражнили, лічилки). Укладання книжки-записничка. Особливості ведення читацького щоденника. (Письмово) |
|
4 |
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові), їх характерні ознаки. Індійська народна казка «Панчатантра» |
|
5 |
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей Філософський зміст казки |
|
6 |
|
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості й сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі |
|
7 |
|
ПЧ. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок |
|
8 |
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця у казці |
|
9 |
|
Значення фантастики у казках |
|
10 |
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Уславлення жаги відкриття світу, мужності й людяності у казці |
|
11 |
|
Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами |
|
12 |
|
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках |
|
13 |
|
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитези у творі |
|
14 |
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у казці |
|
15 |
|
Система образів. Автор і авторська позиція у творі |
|
16 |
|
РЗМ. Дослідження казкових елементів у вступі до поеми Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила». (Усно) |
|
17 |
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Світ казок |
|
18 |
|
«Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці. Соловей як втілення сили природи й мистецтва. Зміни в образі імператора |
|
19 |
|
«Снігова королева». Добро, яке завжди перемагає |
|
20 |
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика |
|
21 |
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя |
|
22 |
|
Контрольна робота №1. Фольклор. Казки народів світу |
|
23 |
|
ПРИРОДА І ЛЮДИ Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…») |
|
24 |
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі |
|
25 |
|
Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня) |
|
26 |
|
ВЧ. Поезії про природу |
|
27 |
|
ПЧ. Р.Кіплінг. «Мауглі» |
|
28 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи |
|
29 |
|
Утвердження любові до всього живого |
|
30 |
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору |
|
31 |
|
Контрольна робота №2. Природа і люди |
|
32 |
|
АКР. Узагальнення та систематизація вивченого |
|
|
|||
33 |
|
СВІТ ДИТИНСТВА Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра» |
|
34 |
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті |
|
35 |
|
Провідні ідеї твору (дружби, кохання, людяності та ін.) |
|
36 |
|
Ставлення автора до своїх героїв |
|
37 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Характеристика персонажів |
|
38 |
|
РЗМ. Письмовий переказ фрагменту (на безлюдному острові чи у печері) повісті «Пригоди Тома Сойєра» |
|
39 |
|
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». |
|
40 |
|
«Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста |
|
41 |
|
Поліанна та її друзі |
|
42 |
|
Художні засоби розкриття образу Поліанни |
|
43 |
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі |
|
44 |
|
Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Полліани Причини популярності образів улюблених книг серед дітей різних країн |
|
45 |
|
ПЧ. А.Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» |
|
46 |
|
КР №3. Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра» Елеонор Портер. «Поліанна». (Тестові завдання) |
|
47 |
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок з біографією письменника та життям Англії «вікторіанської доби» |
|
48 |
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди |
|
49 |
|
Персонажі, які оточують героїню у творі |
|
50 |
|
Особливості художньої мови твору |
|
51 |
|
ВЧ. Інсценізація фрагментів твору |
|
52 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої |
|
53 |
|
Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ героїні вірша, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі |
|
54 |
|
ВЧ. Вірші про літературних героїв |
|
55 |
|
КР №4. Твір на тему: «Мій улюблений літературний герой» |
|
56 |
|
Сучасна література. У колі добрих героїв. Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика» |
|
57 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі |
|
58 |
|
Доброта і щирість головного героя |
|
59 |
|
РЗМ. Проектна робота «Заочна подорож на шоколадні фабрики світу» |
|
60 |
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору |
|
61 |
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії |
|
62 |
|
Реальне і фантастичне у творі |
|
63 |
|
Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості |
|
64 |
|
ПЧ. Дж. Стронг «Кімнатні пірати» («Гармидер у школі») |
|
65 |
|
КР №5. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика» Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». (Тестові завдання) |
|
66 |
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та систематизація вивченого за ІІ семестр |
|
67 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого за рік |
|
68 |
|
Урок-гра «Світом літератури» |
|