Допомогти учням розкрити динаміку образу Скруджа, причини його духовного переродження;
Розвивати логічне мислення, формувати навички аналізу й синтезу;
Спонукати замислитися над проблемами людського буття, виховувати людяність, доброту.
Урок зарубіжної літератури у 6 класі зош І-ІІІ ступенів №5.
Учитель Кондратьєва Н.В.
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження (за повістю Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)
Мета: Допомогти учням розкрити динаміку образу Скруджа, причини його духовного переродження;
Розвивати логічне мислення, формувати навички аналізу й синтезу;
Спонукати замислитися над проблемами людського буття, виховувати людяність, доброту.
І Робота з епіграфом.
Не гроші роблять людину щасливою, а людяність
Діккенс.
Динаміка – рух, дія, розвиток.
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Нас чекає незвичайна подорож у часі й просторі Скруджа.
Вона станеться у Святвечір, на Різдво, коли здійснюються мрії , це велике свято. Торжество світла, добра.
Вправа «Асоціативний ряд»
Назвіть слово, яке у вас асоціюється з Різдвом.
ІІІ робота з текстом.
Яким ми бачимо Скруджа на початку твору?
Що з ним відбувається?
Деградація – рух назад, поступове погіршення, втрата якихось властивостей.
Вправа «Сенкан»
Скрудж
Жорстокий, жадібний
Нехтує, працює, ненавидить
Герой ненавидить Різдво, людей.
Скнара
Бесіда
Хто, чому прийшов допомогти Скруджу?
Аналіз першої подорожі. Дух минулих різдвяних свят.
Аналіз другої подорожі. Дух теперішнього Різдва.
Аналіз третьої подорожі. Дух майбутнього Різдва.
Схема «Шлях Скруджа до щастя»
Похмурий Байдужий Жорстокий Скнара |
Камяне серце
|
Різдвяна подорож
|
добро радість людяність спічуття |
ІV Підсумкова бесіда.
Діккенс дійшов простого й геніального висновку: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність»
Митець вірив у духовне відродження людини і прагнув донести це до свідомості читачів.
Все в наших руках, адже не до кожного прийдуть духи, щоб показати прірву, у яку котиться людина.