7 червня о 18:00Вебінар: Як підготуватися та успішно пройти інституційний аудит закладу освіти

Урок зарубіжної літератури у 6 класі на тему "Ч. Діккенс"Різдвяна пісня у прозі".Подорож Скруджау часі й просторі". ж

Про матеріал
Даний матеріал містить текст, схеми та фото для проведення уроку за твором Ч. Діккенса "Різдвяна пісня у прозі"
Перегляд файлу

Конспект уроку зарубіжної літератури у 6 класі

 « Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа  у часі й просторі»

 

 

Вчитель: Сафонюк Т. І.

 

Тема: « Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа  у часі й просторі»

Мета:простежити шлях Скруджа у різдвяну ніч, навчати вмінню аналізувати зміст художнього твору; розвивати логічне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, навички виразного читання; виховувати гуманістичні ідеали добра, милосердя, уміння співчувати.

Обладнання:портрет письменника, текст повісті, ілюстрації до твору, схеми,  мультимедійна презентація.

Епіграф уроку «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його  любов та ласка»

Ч. Діккенс

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

- Напевне, в житті кожної людини настає час, коли вона змушена озирнутися на свій життєвий шлях і замислитися над власною долею.
   Здавалося, в житті Скруджа такий момент не настане ніколи. Щоб розбудити душу такої людини, потрібне диво. І Діккенс творить таке диво. У різдвяну ніч Скрудж вирушає в подорож у часі та просторі, щоб віднайти своє людське серце. Разом із героєм повісті будемо мандрувати і ми.

Різдво в Англії

       

ІІ. Актуалізація опорних знань

Словесне малювання

  • У тексті повісті знайдіть опис зовнішності та ходи героя.
  • Чи вплинули риси характеру героя на його зовнішність? Як саме?

 

 

 

 

 

 

 

  • Опишіть, яким ви уявляєте собі Скруджа
  • Дайте характеристику образу Скруджа на початку твору , використовуючи схему.

                                                                                                                     самотній

           не любить Різдва

 

         жорстокий

не уміє співчувати                                                           

                                                             жадібний

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

Робота з текстом

  • З якою метою з`явився  привид Марлея?

А)помститися Скруджу; б)попросити вибачення; в)допомогти Скруджу змінитися (правильно); г)налякати Скруджа.

Отже, разом із Скруджем  вирушаємо в  дорогу .

 

І подорож «До втрачених ідеалів»

  •        До Скруджа приходить Дух Минулого Різдва, й одна по одній змінюються картини життя Скруджа. Ось він бачить рідне село і себе маленьким самотнім хлопчиком, покинутим близькими. Найулюбленішим заняттям цього хлоп'яти було читання. Він тоді мріяв про великий світ і пригоди. Пригадавши все це, Скрудж заплакав, шкода йому стало і себе малого, і своїх дитячих мрій. Потім побачив він свою маленьку сестру, яка щирим серцем любила його, жаліла й умовила батька забрати хлопця з пансіону додому. І соромно стало Скруджеві, що він відмовився прийти на Різдво до племінника, бо тепер вважав родинні почуття дурницею. Дух Минулого Різдва нагадав Скруджеві, що він був колись веселим і щасливим, радів людям і життю, але гроші поступово заступили в його серці всі почуття.

 


 

 

 

 

 

 

 

Складання «грона»

 

Скрудж у минулому

стосунки з батьком

 

 

любов сестри

                                                                                                 стосунки з коханою                                                                    

                                друзі - герої

     навчання у пансіоні            прочитаних книг

 

 

ІІ подорож «Самотня  сучасність»

 

  • Потім прийшов Дух Теперішнього Різдва. Разом із ним перенісся Скрудж в домівки свого бідного писаря, племінника. Скрізь раділи, святкували Різдво, сподівалися на краще. Чув Скрудж, як в обох родинах згадали його, пожаліли і побажали щастя.
  • Зачитайте опис зовнішності Духа.

Теперішнє різдво

 

  • Як і чому змінилася кімната Скруджа?
  • Складання ланцюгової схеми «Подорож із Духом Теперішнього Різдва»

 

Сім`я Кретчитів --- рудокопи на болотах --- сторожі на маяку --- моряки на кораблі --- сім`я племінника Скруджа

 

ІІІ подорож « Можливе майбутнє»

Останній дух показав Скруджу те, що станеться після його смерті.
Майбутнє різдво 

  • Згадайте, що показав Дух Майбутнього герою?( Біржу, лавку лахмітника, кімнату Скруджа, родину боржника, цвинтар)
  • Яка доля постала перед Скруджем?

А)щасливе майбутнє; б)розкішне життя; в)самотня смерть (правильно); г)любов і шана родичів

 

Подорож у часі та просторі дала можливість Скруджеві осягнути своє життя і сприяла його переродженню.

  • Складання схеми для характеристики Скруджа у кінці повісті «Різдвяна пісня у прозі»

 

                                                                                      

      допоміг Тайпі Тіму

           відіслав різдвяну

        індичку Кретчитам

 

         збільшив платню

просив прийняти                                                                          Бобу Кретчиту

благодійний внесок                    прийшов помиритися

                                                            з племінником

  

 

ІV. Підбиття підсумків уроку

        Різдвяна історія Ч. Діккенса схожа на казку зі щасливим кінцем. Як і кожна казка, вона має свій підтекст. Письменник нагадує людям, що часто у своїх нещастях винні вони самі, у їхніх руках - змінити життя на краще, жити у мирі та злагоді, бути добрими і милосердними. І тоді над кожним із нас завжди буде Боже благословення, його любов та ласка. Ці слова, сказані Ч.Діккенсом, є епіграфом нашого уроку, тому що ми знаємо: людське щастя не залежить від багатства. А лише добрій, щедрій, щирій людині відкриті істинні радощі буття.

 

Творчі завдання

  • Наближаються новорічні та різдвяні свята , які приносять у наші душі добро,  всепрощення, милосердя. Нехай кожен із вас висловить своє побажання на ці свята.
  • Складіть сенкан «Скрудж»

Наприклад:                    Скрудж

                               Жорстокий, милосердний

                                Згадує, роздумує, змінюється

                                 Май душу, май серце – і будеш людиною на всі часи

                                 Диво

V. Домашнє завдання:

намалювати ілюстрацію до епізоду з повісті, який вразив найбільше;

скласти розповідь про Різдво у вашому житті.

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку