Конспект уроку зарубіжної літератури у 6 класі
« Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі»
Вчитель: Сафонюк Т. І.
Тема: « Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі»
Мета:простежити шлях Скруджа у різдвяну ніч, навчати вмінню аналізувати зміст художнього твору; розвивати логічне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, навички виразного читання; виховувати гуманістичні ідеали добра, милосердя, уміння співчувати.
Обладнання:портрет письменника, текст повісті, ілюстрації до твору, схеми, мультимедійна презентація.
Епіграф уроку «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його любов та ласка»
Ч. Діккенс
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності.
- Напевне, в житті кожної людини настає час, коли вона змушена озирнутися на свій життєвий шлях і замислитися над власною долею.
Здавалося, в житті Скруджа такий момент не настане ніколи. Щоб розбудити душу такої людини, потрібне диво. І Діккенс творить таке диво. У різдвяну ніч Скрудж вирушає в подорож у часі та просторі, щоб віднайти своє людське серце. Разом із героєм повісті будемо мандрувати і ми.
Різдво в Англії
ІІ. Актуалізація опорних знань
Словесне малювання
самотній
не любить Різдва
жорстокий
не уміє співчувати
жадібний
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Робота з текстом
А)помститися Скруджу; б)попросити вибачення; в)допомогти Скруджу змінитися (правильно); г)налякати Скруджа.
Отже, разом із Скруджем вирушаємо в дорогу .
І подорож «До втрачених ідеалів»
Складання «грона»
Скрудж у минулому
стосунки з батьком
любов сестри
стосунки з коханою
друзі - герої
навчання у пансіоні прочитаних книг
ІІ подорож «Самотня сучасність»
Сім`я Кретчитів --- рудокопи на болотах --- сторожі на маяку --- моряки на кораблі --- сім`я племінника Скруджа
ІІІ подорож « Можливе майбутнє»
Останній дух показав Скруджу те, що станеться після його смерті.
А)щасливе майбутнє; б)розкішне життя; в)самотня смерть (правильно); г)любов і шана родичів
Подорож у часі та просторі дала можливість Скруджеві осягнути своє життя і сприяла його переродженню.
допоміг Тайпі Тіму
відіслав різдвяну
індичку Кретчитам
збільшив платню
просив прийняти Бобу Кретчиту
благодійний внесок прийшов помиритися
з племінником
ІV. Підбиття підсумків уроку
Різдвяна історія Ч. Діккенса схожа на казку зі щасливим кінцем. Як і кожна казка, вона має свій підтекст. Письменник нагадує людям, що часто у своїх нещастях винні вони самі, у їхніх руках - змінити життя на краще, жити у мирі та злагоді, бути добрими і милосердними. І тоді над кожним із нас завжди буде Боже благословення, його любов та ласка. Ці слова, сказані Ч.Діккенсом, є епіграфом нашого уроку, тому що ми знаємо: людське щастя не залежить від багатства. А лише добрій, щедрій, щирій людині відкриті істинні радощі буття.
Творчі завдання
Наприклад: Скрудж
Жорстокий, милосердний
Згадує, роздумує, змінюється
Май душу, май серце – і будеш людиною на всі часи
Диво
V. Домашнє завдання:
намалювати ілюстрацію до епізоду з повісті, який вразив найбільше;
скласти розповідь про Різдво у вашому житті.