Тема: Урок – засідання бізнес- клубу на тему : «Іменник. Граматичні категорії роду, числа, відмінка»
Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, систематизувати знання про категорію роду, числа, відмінка; розвивати логічне мовлення, увагу, уяву, творче мислення ,словниковий запас; виховувати кращі людські якості, патріотизм, спостережливість, любов до природи.
Тип уроку: урок -гра.
Обладнання: мультимедійна дошка, картки, перфокарти.
Перебіг уроку
1.Організація класу.
2.Оголошення теми і мети уроку.
Вельмишановні панни і панове! “Я рада вітати вас , молоде покоління українських бізнесменів, на засіданні бізнес-клубу, яке оголошую розпочатим”.
Прошу вас відкрити свої зошити, щоб робити в них необхідні записи, як це і належить справжнім діловим людям. Суть полягає в тому, щоб здобути якомога більше балів за відповіді на питання , пов'язані з придбанням підприємств, сировини, знарядь праці, щоб розпочати власне виробництво товару, реалізація якого принесе вам прибуток.
Зароблені для придбання об'єктів підприємницької діяльності бали фіксуються на умовному банківському рахунку.
На кожній парті тематичні словники, які допоможуть осмислено використовувати необхідну термінологію .
3.Актуалізація опорних знань
Оголошується конкурс «Аукціон знань»
Давайте познайомимся із значенням слова за «словничком економічних термінів».
1.Над яким розділом мови ви працюєте?
2. Що вивчає морфологія?
3.На які дві групи поділяються частини мови?
4. Рід, число, відмінок іменників?
5. Як визначити рід незмінюваних іменників?
6. Які іменники вживаються тільки в однині?
7. Які іменники вживаються тільки в множині?
Учитель. Увага . Нам трапилася нагода використати теоретичні знання на практиці: “від фірми “Орфограма“ отримано термінове замовлення на опрацювання “орфографічних матеріалів”.
Вибірковий диктант “Ключ”.
Випишіть іменники .З їх перших букв складається слово-ключ.
Мудрий, увага, колись,зелений,концерт,осінній,радість,десять,автор,співати,ми, їжак,старанно, навчання,будувати,адреса.
Завдання зі словом-ключем.
-Утворити форму кличного відмінка.
-Скласти речення з цим словом.
Переписати слова ,розкривши дужки.
Олівцем відобразити результати роботи на перфокартах.
1-власна назва пишеться з великої букви;
2-з великої букви пишеться лише одне слово;
3-власна назва пишеться в лапках.
1.О(о)вруч;
2. Г(г)азета З(з)оря;
3.С(с)ело Л(л)евковичі;
4.А(а)ндрій М(м)алишко;
5.Р(р)ічка Н(н)оринь;
6.П(п)існя О(о)вруч -моє місто святе.
Учитель. На банківському рахунку видно ,що деякі бізнесмени стали власниками підприємств і можуть почати випуск товару. Отож , отримайте замовлення на виробництво “лінгвістичної” продукції.
Лінгвістична задача.
Прочитайте текст.
Учитель попросив одного з учнів:
-Поклич , будь ласка , Дмитренка.
Шестикласник вибіг на подвір'я і зупинився.
Кого ж покликати ,- міркував він,- Сергія чи Тетяну” Обоє мають однакове прізвище.
Використовуючи метод “Прес”, пояснити, кого мав на увазі учитель.
“Я вважаю , що ...”
“Тому, що ...”
“Висновок / оскільки ...”
Коментоване письмо.
До кожного з іменників доберіть виражене прикметником означення.
Рукопис,тюль,шампунь,собака,біль,Сибір.
Учитель. Як відомо ,між підприємцями існує постійна конкурентна боротьба. Наступне завдання так і називається “Конкурентна боротьба”.
Метод “Ажурна пилка”.
Червоні картки.
Виписати іменники , які мають лише форму однини.
Зелені картки.
Виписати іменники, що мають форму і однини ,і множини.
Жовті картки.
Виписати іменники ,що мають лише форму множини.
Бізнесмен, виконання,фінанси, товар,реалізація, бізнес, заздрощі, фірма, гроші, боротьба, підприємство, конкуренція, заробітки , банк, переговори.
Учні отримують віддруковані слова,з якими потрібно провести розрахунки: порахувати кількість іменників — назв істот і неістот.
Хлопець,явір,відьма,валет,полк,загін,коровай,вареники,ведмідь,корова,дядько, береза, дзьоб,голова.
Учитель. Зверніть увагу на показники банківського рахунку . Тепер ви володієте підприємствами і можете випускати потрібний державі товар. Та кожному поважному бізнесменові необхідно вміти рекламувати свою продукцію,яка може бути найрізноманітнішою . Вам потрібно було скласти рекламні оголошення, використовуючи іменники.
Гра «Мікрофон»
Сподіваюсь ,що знання ,здобуті на сьогоднішньому уроці, знадобляться Вам у майбутньому , і, можливо, хтось із Вас здобуде успіхів у виробничій справі та з гідністю представлятиме нашу державу на європейському рівні. Щасти Вам.
Домашнє завдання
Вивчити правила пар.19 ,виконати вправу .209
Шановні панни і панове.Засідання нашого бізнес-клубу завершено.