Урок "Повторення і узагальнення з теми "Числівник".

Про матеріал
Систематизувати і узагальнити знання учнів про числівник , з‘ясувати рівень засвоєння теми; розвивати логічне мислення,пам'ять, виховувати любов до рідного краю , його традицій, звичаїв.
Перегляд файлу

Тема: Повторення і узагальнення з теми «Числівник».

 

Мета : систематизувати і узагальнити знання учнів про числівник , зясувати рівень засвоєння теми; розвивати логічне мислення,пам'ять, виховувати любов до рідного краю , його традицій, звичаїв.

Тип уроку: повторення та узагальнення теми, «Вода з семи криниць».

Обладнання: мультимедійна дошка, тести, картки.

Хід уроку:

1.ОРГ класу.

2.Оголошення теми і мети.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

У країну прекрасну, в країну чудову,.

Що нас так чекає, збагачує мову.

Не за синіми горами, не за темними лісами, а зовсім поруч було село.

І славилось село тим, що в ньому  було сім криниць з чистою водою:

І криниця-доброзичливості;

ІІ криниця–памяті ;

ІІІ криниця– кмітливості;

IV криниця– працьовитості;

V криниця–дружби;

VI криниця– мудрості;

VII криниця– знань.

З усієї країни йшли люди, щоб напитися води. Але висохли криниці і ми повинні почистити їх, стати на захист рідної природи. Щоб ще зробити , потрібно виконати сім завдань. Вони під силу тільки добрим людям. Чи добрі ви? Уявіть, чи може виповнитися ваша мрія. Назвіть її?

Чистимо II криницю. Фонетична хвилинка.

Фонетичний розбір слова п’ять.

III криниця. 

Допоможіть Омельку порахувати його сімейку.

У нашого Омелька

не велика сімейка:

тільки він та вона,

та старий та стара,

та дві дівки косаті,

та два парубки вусаті,

та дві Христі в намисті,

та дві ляльки в колисці.

Скільки їх?

 

Любі хлопчики, дівчатка

вам загадочка така,

чи знаєте ви слова,

щоб мало 40 а.

Що ви знаєте про числівник 40?

 

Так тренуймося , діти, в мові,

Щоб розумними росли.

А скажіть, що за слово

Має 100 сполучень «ли».

 

IV криниця. «Орфографічна дуель».

Групи готують суперникам на картках по 5-6 числівників, що потребують знання орфограм, потім перевіряють їх написання.

Пят…,  шіст…ма,  чотир..ох,  двадцят…ма,  п’ят..десят..ма.

Утворити с цими числівниками словосполучення , речення, провідміняти їх.

 

V криниця. Згрупуйте і запишіть кількісні числівники у 3 колонки.

1.Цілі числа;

2.дробові;

3.збірні.

Сто, три четвертих, десятеро, мільярд, троє, восьмеро, одна друга, сорок, обоє, чотириста, мільйон.

 

VI криниця. «Скарбничка мудрих думок».

Допишіть прислів’я.

Один за всіх…

Сім мішків…

Два бються...

Знаю, як свої…

Семеро…

Пять днів нічого не робимо…

Лінгвістична гра.

Записати якомога більше назв творів, музики, кіно, що містять числівники.

 

VII криниця. Тести.

1. Числівник – це…

а. самостійна частина мови;

б. службова частина мови.

2. Які числівники відмінюються за родами, числами, відмінками?

а. порядкові;

б. кількісні.

3. До якого розряду належать збірні , дробові числівники?

а. кількісні;

б. порядкові.

4. Числівники на – сотий, -тисячний, -мільйонний пишуться…

А. разом;

Б. окремо.

5. Складні числівники пишуться…

а. разом;

б. окремо.

6. У порядкових складних числівників відмінюються…

а. усі слова;

б. тільки останнє слово.

7. У кількісних складних числівниках відмінюються..

а. усі слова;

б. тільки останнє.

8. У кількісних числівниках від 50-80 відмінюються …

а. перша частина;

б. друга частина.

9. У числівниках від 200 до 900 відмінюються …

а. обидві частини;

б. друга частина.

10. Які числа мають 2 відмінкові форми?

а. 10,20,30;

б. 40,90,100.

11. Числівники нуль, мільйон, мільярд, відмінюються  як…

а. іменники;

б. прикметники.

12. Числівники бувають…

а. головним і другорядним членом речення;

б. не є членом речення.

 

Підсумки уроку.

Хай ніколи не міліють криниці, доглянуті господарями, як не міліють почуття в наших серцях.

 

Домашнє завдання: повторити пар. 32-38, вправа №320.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку