Заняття з розвитку логіко математичних здібностей для дітей із ЗПР середнього дошкільного віку

Про матеріал
Корекційно-навчальна: систематизувати знання про пору року осінь, ознаками осені; закріпити знання дітей про цифри в межах 5; формувати навички лічби до 5 у прямому порядку; закріплювати в дітей уміння співвідносити за кольором та формою; удосконалювати вміння розрізняти, називати та співвідносити геометричні фігури шляхом накладання; розвивати вміння самостійно виконувати вказівки педагога, визначати просторове розміщення предмета відносно заданого предмета та свого тіла; сприяти засвоєнню понять «на», «біля», «зліва», «з права».
Перегляд файлу

« На осінній галявині»

 

Мета:

Корекційно-навчальна: систематизувати знання про пору року осінь, ознаками осені; закріпити знання дітей про цифри в межах 5; формувати навички лічби до 5 у прямому порядку; закріплювати в дітей уміння  співвідносити за кольором та формою; удосконалювати вміння розрізняти, називати та співвідносити геометричні фігури шляхом накладання; розвивати вміння самостійно виконувати вказівки педагога, визначати просторове розміщення предмета відносно заданого предмета та свого тіла; сприяти засвоєнню понять «на», «біля», «зліва», «з права».

Корекційно-розвивальна: розвивати логічне мислення, память, увагу, вміння орієнтуватись у просторі, мовне дихання, дрібну моторику рук.

Корекційно-виховна: виховувати дружні стосунки, кмітливість, бажання займатись математикою.

Обладнання: паперові листочки жовтого, червоного, помаранчевого, зеленого кольорів, листочки для дихальної вправи; набір цифр до 5; Д/Г «Геометричні гриби»; каштани для пісочної терапії та масажу; зображення дерева, куща, пеньочка та гриба-на кожну дитину; яблука за кількістю дітей.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент:

Доброго ранку,  мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

 Щиро посмішкою всіх вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

 Давайте всміхнемось один одному.

  1. Основна частина:
  • Я вас запрошую піти зі мною …

Тупотять маленькі  ніжки,

Йдуть гуляти малюки,

По рівнесенькій доріжці

На галявину прийшли.

  • Діти, яка зараз пора року ( Осінь )
  • А що відбувається восени ? ( Листя опадає, сонечко не так гріє, птахи відлітають у теплі краї )
  • Так вірно. Восени природа готується до зими.
  • Подивіться будь - ласка на мій букет. З чого він складається? ( З листочків) Я хочу подарувати вам по листочку.
  • А тепер погляньте на яку галявину ми з вами потрапили. (Звернути увагу дітей на галявину )
  • Зберіть кожен з вас листочки, підібравши їм пару за кольором.
  1. Д/Г « Добери пару»

( В кожної дитини листочок. Діти повинні знайти листочки такого самого кольору. )

  • Діти а давайте на наші листочки по дуємо.
  1. Дихальна вправа « Осінній вітерець»

( Діти глибоко вдихають носом, видихають через рот, не надуваючи щік )

  • А зараз,  давайте пригадаємо як шуршить осіннє листя під ногами.

( Імітують шуршіння листя під ногами промовляючи звук [ ш - ш - ш ] )

  • Ой діти, подивіться вітерець розкидав мені всі цифри! Допоможіть мені будь - ласка зібрати та викласти їх за порядком.

 ( Діти виконують завдання викладаючи цифри від  1 до 5. )

  • Молодці, а тепер я запрошую вас до столу. Подивіться що виросло, після осіннього дощу? ( Гриби)
  • Так правильно, гриби, але гриби не звичайні. ( Звернуть увагу дітей на шляпки грибів та геометричні фігури поряд )
  • Діти викладіть геометричні фігури відповідного кольору та відповідної геометричної фігури до кожного грибочка.
  1. Д/Г « Геометричні гриби»
  • Розумнички, впорались з заданням і напевно втомились, тому я пропоную вам трошки відпочити. Давайте по шукаємо у пісочку що нам подарувала чарівна осінь.
  1. Пісочна терапія « Знайди каштани»

( Діти шукають у піску каштани, знайшовши, ділять на кожного по 2 каштани )

  • Це ваші улюблені каштани, з якими ми зробимо масаж долоньок.
  1. Масаж каштановий.

( Прокочувати два каштана між долонями, утримувати по каштану між пальцями )

  • Відпочили, розімяли пальчики, а між тим по дивіться що виросло біля нашої галявини ? ( Дерево, кущ, пеньок )
  • Викладіть спочатку дерево, потім кущ, потім пеньок.

( Діти виконують завдання )

  • Скільки рослин  у вас? ( 3 )
  • А подивіться скільки грибочків біля вас? ( 3 )
  • Викладіть один гриб на пеньок. Другий - справа біля куща. Третій - зліва біля дерева.

( Діти виконують завдання )

  1. Фізкультхвилинка

Раз, два - дерева

Три, чотири - вийшли звіри

Пять, шість - пада лист

Сім, вісім - птахи в лісі

Девять, десять - це лисички

Підвели гарненькі личка.

  • Соковите, червоненьке

Круглобоке, солоденьке? ( Яблуко)

( Демонстрація кошика з яблуками )

  • Ми з яблуками сьогодні трошки по граємо.
  1. Кінезіологічна вправа

( Діти сідають у коло, кладуть кожен біля себе яблуко з ліва. Ліву руку ховають за спиною. Правою рукою беруть яблуко, промовляючи слова:

  • З ліва беру, на право кладу. З кожним разом, промовляючи фразу у пришвидшеному темпі )
  1.  Підсумок.
  • Як швидко промайнув час, на цьому наше заняття нажаль скінчилося. Вам сподобалося? Що найбільше сподобалося?
  • Добре ви попрацювали,

На галявині відпочивали

І для вас мої маленькі сюрприз від осені солоденький.

( Яблука та цукерки )

docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
2809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку