урок "Засудження антигуманної сутності війни в оповіданні Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель фашистської Німеччини."

Про матеріал
розробка уроку з теми "Засудження антигуманної сутності війни в оповіданні Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель фашистської Німеччини."
Перегляд файлу

Зарубіжна література 11 клас

Розробка вчителя зарубіжної літератури КЗ «Шарівський ліцей Валківської міської ради Харківської області» Войтенко Наталії Миколаївни

Тема уроку: Засудження антигуманної сутності війни в оповіданні Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель фашистської Німеччини.

Мета– формувати предметні компетентності:

  • Поглиблювати знання про твори на антивоєнну тематику;
  • Знання про життя і творчість Г.Белля;
  • Розвивати читацьку активність.

формувати ключові компетентності:

  • Уміння вчитися: навички текстологічного аналізу твору; уміння визначати художні деталі та їх роль у тексті;
  • Комунікативні: толерантне ставлення до почуттів і думок оточуючих, розвиток усного мовлення (послідовність, доказовість);
  • Загальнокультурні: розвиток світогляду, формування естетичного смаку.

Тип уроку: урок опанування нових знань.

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія.

Обладнання: портрет Г.Белля, видання його творів, презентація «Життя і творчість Г.Белля».

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  1. Презентація, підготовлена учнем, «Життя і творчість Г.Белля».
  2. Слово вчителя.

Тема війни і миру вічна в літературі. Ми будемо говорити сьогодні про Другу світову війну, про яку вам уже багато відомо із уроків історії, і з уроків літератури. але твір Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» – особливий бо оповідь у ньому веде солдат-загарбник. Бель розповідає про долю юного солдата, який був на війні всього три місяці. І ось його, тяжко пораненого, скаліченого, несуть коридорами шпиталю. Він не може повірити, що опинився в рідній школі, доки не бачить на дошці класу напису, який розпочато його власною рукою: «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Зараз ми знаємо, що це напис-епітафія трьомстам спартанцям

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  • Що вам відомо, діти, про битву спартанців під Фермопілами? (розповідь учнів)
  • Проведіть паралель між Німеччиною часів Другої світової війни та античною Спартою (висновок учнів)

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

  1. Виявлення ключових епізодів твору.
  •             Все місто горить вогнем.
  •             «…сходами на гору» – школа, де кожен предмет – історія виховання.
  •             Зала малювання: від мрії творчості до скалічених війною тіл.
  •             Впізнання школи і себе – жорстока реальність.
  1. Визначення символіки оповідання (колективна робота).
  •        Хрест – ?
  •        Число 7–?
  •        Молоко –?
  •        Школа –?
  •        Чорний колір –?
  1. Визначення основного конфлікту твору

Вправа «Асоціативний кущ».

Назвіть ваші асоціації до слова «школа».

Школа—пізнання, довіра, дружба, виховання, культура і т.д

Діалог з учнями.

Подорож у минуле: школа пораненого, яка вона? Якими засобами подано у творі? (посилання автором на давньогрецькі та німецькі історичні постаті, виявлення художніх деталей, які свідчать про значну ідеологічну підготовку школярів, ідеї, «гарне»/»прегарне»).

Школа очима скаліченого юнака- реальне обличчя війни, яке воно?(відповіді учнів)

Висновок: отже, основний конфлікт твору-протиріччя між обіцяними благами, надіями, ідеологією і наслідками війни.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Діалог з учнями

Чи погоджуєтеся ви, учні, зі словами М.Горького «За все, що людина бере, вона платить собою?»

Чи можуть ці слова стати підсумком до твору, який ми сьогодні розглядали?

2. Узагальнювальне слово вчителя

Отже, оповідання Г.Белля переконує, війна не повинна повторитися, бо людина народжується для життя. Письменник порушив питання колективної відповідальності нації, народу за розв’язання війни, за пасивність у боротьбі проти неї.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Прийом «Одне слово».

Діти, одним словом по черзі завершіть речення: «Найсильніші почуття сьогодні на уроці у мене викликало…».

VII. Домашнє завдання

Запишіть своє розуміння фрази: «Сліди багатьох злочинів ведуть у майбутнє.»

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
2176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку