Дистанційний курс із зарубіжної літератури для учнів 11 класу, які здобувають ПЗСО шляхом ектернату

Про матеріал
Подані матеріали розроблено відповідно до вимог Державного стандарту, чинної програми «Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Рівень стандарту (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Систематизована та узагальнена інформація з активними покликаннями на відеоуроки та відеоматеріали, тренувальні тестування до кожної окремої теми, методичні рекомендації щодо їх опрацювання дають змогу користувачеві переглядати презентації, конспекти лекцій певних тематик з мультимедійним супроводом в різних форматах. Зміст, структура і методичний апарат роботи відповідають вимогам. Представлені матеріали можуть бути використані на допомогу вчителям зарубіжної літератури та здобувачам ПЗСО.
Перегляд файлу

Курс «Зарубіжна література 11 клас (екстернат)»

Розділ

Тема урока

Покликання на урок

Підручник

Розділ 1. ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ.

Тема 1. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок1

сторінка 6-9

 

Розділ 2. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ  ДАЛЕКИХ ЕПОХ.

Тема 2.  Німеччина
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.
Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок2 https://bit.ly/11зарубіжнаурокҐете

сторінка 10-19

https://naurok.com.ua/test/y-v-gete-faust-12686.html

Тема 3. Й.В.Ґете. «Фауст». Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Складання анкети героя.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок3 https://bit.ly/11зарубіжнаурок3а https://bit.ly/11зарубіжнаурок3б

сторінка 21-25

Розділ 3. МОДЕРНІЗМ.

Тема 4. Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).
Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок4

сторінка 27-29

 

Тема 5. Ф. Кафка. «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок5

сторінка 30-38

https://naurok.com.ua/test/franc-kafka-perevtilennya-12130.html

 

Тема 6. Росія
Михайло Опанасович Булгаков. «Майстер і Маргарита».
Життєвий і творчий шлях М.Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. 
Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок6

сторінка 39-45

 

 

Тема 7. М.О. Булгаков . «Майстер і Маргарита». Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіади». Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури.Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).

https://bit.ly/11зарубіжнаурок7 https://bit.ly/11зарубіжнаурок7а https://bit.ly/11зарубіжнаурок7б

сторінка 46-51

https://naurok.com.ua/test/test-za-romanom-m-bulgakova-mayster-i-margarita-3803.htm

Розділ 4. ШЕДЕВРИ
ЄВРОПЕЙСЬ-

КОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

Тема 8. Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
Франція
Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».
Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок8 

сторінка 52-64

https://naurok.com.ua/test/giyom-apolliner-lirika-17940.html

 

Тема 9.  Австрія
Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). 
Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок9

сторінка 65-70

https://naurok.com.ua/test/rilke-753471.html

Тема 10. Іспанія. Федеріко Ґарсія Лорка. "Про царівну Місяцівну", "Гітара". Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф Ґарсія Лорки. Яскраві образи й символи у віршах поета.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок10а

сторінка 72-78

https://naurok.com.ua/test/federiko-garsiya-lorka-1182022.html

Тема 11. Росія
Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі митців.
Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко, 1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм». А. А. Ахматова й акмеїзм. Етапи творчості мисткині. Провідні теми й мотиви ранньої лірики А. А. Ахматової, образ ліричної героїні, конкретність описів, «щоденниковість» і психологізм. Поема «Реквієм» як відображення особистої й суспільної трагедії. Протест проти насильства, біблійні мотиви в поемі. Образ матері.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок11

сторінка 79-82,

89-96

https://naurok.com.ua/test/anna-ahmatova-rekviem-237219.html 

 

Тема 12. Борис Леонідович Пастернак . «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч».
Творчий шлях Б. Л. Пастернака в контексті срібної доби. Філософська спрямованість лірики й прози митця. Теми кохання, сенсу життя, творчості, боротьби з насильством у спадщині письменника. Відлуння мотивів світової культури у віршах Б. Л. Пастернака. Засоби художньої виразності.

 

https://bit.ly/11зарубіжнаурок12

https://naurok.com.ua/test/b-pasternak-lirika-725193.html

Тема 13. Позакласне читання №1. Таїр Халілов "До останнього подиху". Історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу.

https://bit.ly/11зарубіжнаурокПЧ
https://bit.ly/11зарубіжнаурокПЧ1

сторінка 210-213

https://naurok.com.ua/test/ta-r-halilov-do-ostannogo-podihu-995630.html

Завершення І семестру

 

 

Розділ 5. АНТИУТОПІЯ
У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ.

Тема 14. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма» Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Сюжет та особливості композиції твору.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок14

сторінка 105-110

https://naurok.com.ua/test/tvir-dzhordzha-orvella-skotoferma-895999.html

Тема 15.   Джордж Оруелл. «Скотоферма». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.

https://bit.ly/зарубіжнаурок15

сторінка 110-116

Тема 16. Джордж Оруелл. «Скотоферма». Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).

https://bit.ly/11зарубіжнаурок16

https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-oruell-skotoferma-740696.html

Розділ 6. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ
І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ

XX СТ.

Тема 17. Німеччина
Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.
Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок17

сторінка 117-122

https://naurok.com.ua/test/bertold-breht-matinka-kurazh-ta-diti-477042.html

Тема 18. Бертольт Брехт «Матінка Кураж та її діти». Зображення війни як засобу збагачення в драмі.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок18

сторінка 123-126

Тема 19. Б. Брехт. Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі «Матінка Кураж та її діти».

https://bit.ly/11зарубіжнаурок19

сторінка 127-129

 

Тема 20. Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок20

сторінка 130-133

https://naurok.com.ua/test/test-za-opovidannyam-g-bellya-podorozhniy-koli-ti-priydesh-u-spa-63016.html

Тема 21. Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»  Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок21

сторінка 133-136

 

Тема 22.  Урок однієї поезії. Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок22

сторінка 138-146

https://naurok.com.ua/test/paul-celan-234385.html 

 

Розділ 7. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ
СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ

XX СТ.

Тема 23. Колумбія
Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами». Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок23
https://bit.ly/11зарубіжнаурок23а

сторінка 148-153,

167-176

https://naurok.com.ua/test/gabriel-garsia-markes-starigan-iz-krilami-1044177.html

Тема 24. ЯПОНІЯ. Ясунарі Кавабата (1899 – 1972) . «Тисяча журавлів».
Ясунарі Кавабата – лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». Роль чайної церемонії в композиції твору. Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей). Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі. Особливості стилю письменника.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок24

https://naurok.com.ua/test/yasunari-kavabata-tisyacha-zhuravliv-958561.html

Розділ 7. ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ
ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ

XXI СТ.

Тема 25. Провідні тенденції в драматургії
другої половини ХХ ст. 
Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.  

https://bit.ly/11зарубіжнаурок25

сторінка 179-181

https://naurok.com.ua/test/teatr-absurdu-919406.html

Тема 26. Постмодернізм - одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ-початку ХХІ ст.                                                     

https://bit.ly/11зарубіжнаурок26

сторінка 182-185

https://naurok.com.ua/test/postmodernizm-990738.html

Тема 27. Аргентина. Хуліо Кортасар "Менади". Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні. Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок27

сторінка 186-189

https://naurok.com.ua/test/1-test-hulio-kortasar-menadi-1007147.html

Тема 28. Маркус Френк Зузак «Крадійка книжок». Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. 

https://bit.ly/11зарубіжнаурок28

https://naurok.com.ua/test/markus-frenk-zuzak-kradiyka-knizhok-480297.htm

Тема 29.   Позакласне читання №2. Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок». Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини.

https://bit.ly/11зарубіжнаурок29

сторінка 214-220

https://naurok.com.ua/test/dzh-grin-provina-zirok-984233.html

Тема 30. Написання річної контрольної роботи за курс 11-го класу

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
2688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку