20 |
|
35 |
13 |
|
80 |
45 |
70 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
|
18 |
30 |
|
24 |
40 |
|
63 |
12 |
60 |
|
|
28 |
|
|
9 |
|
|
|
11 |
10 |
|
14 |
|
90 |
|
15 |
|
|
Тема. «Засвоєння таблиць множення і ділення»
Мета: Закріпити вміння учнів розв’язувати задачі й приклади на засвоєння таблиць множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати стійку увагу, логічне мислення; доброзичливе ставлення один до одного, формувати навички учбової самостійності школярів; виховувати вміння працювати в колективі, впевненість у своїх силах, почуття відповідальності при роботі з комп’ютером.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація PowerPoint, програма «Сходинки до інформатики» - Телевізор, зошити, ручки, картки із завданнями для усного рахунку, кольорові олівці.
Тип уроку: закріплення набутих знань.
Хід року:
1. Організаційний момент. (3 хв) - Сьогодні надійшов сигнал з космосу. Дружні нам інопланетяни давно спостерігали за вами. Ви їм сподобились і вони хочуть ближче з вами познайомитися, подивитися, як ви живете і тому вирішили прилетіти до вас в гості. Запросимо їх? (На екрані з’являється слайд 1). Але вони мало знають про нашу планету і можуть заблукати. Щоб вони долетіли до нашої планети і знайшли нашу школу, треба їм допомогти. Вони присилатимуть нам запити, а ми будемо на них відповідати.
Девізом нашого уроку будуть слова: Гра це творчість і труд, і дебати, Гра допоможе уважними стати, Потрібна в ній єдність всього колективу, А найважливіше у ній – дисципліна. (Слайд 2) |
Слайд 1.
Слайд 2. Девіз уроку: Гра це творчість і труд, і дебати, Гра допоможе уважними стати, Потрібна в ній єдність всього колективу, А найважливіше у ній – дисципліна.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Хвилинка каліграфії. (5 хв) Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішню дату. 28 листопада Класна робота Каліграфічно пропишіть рядок цифри 2 і рядок цифри 8. (Слайд 3) |
Слайд 3. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Усний рахунок. (3 хв) Запит перший (Слайд 4) Проведемо усний рахунок у вигляді гри «Російське лото». У кожного з вас є картки з числами. Закресліть число, яке отримаєте вирахувавши приклад.
Перевірка. Які числа закреслили? (Слайд 5) |
Слайд 4. (Спочатку з’являється інопланетянин, а потім текст запиту)
Слайд 5. (Учні називають числа і вони з’являються у зірках)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Повідомлення теми уроку. (2 хв) Кожному числу відповідає певна частинка слова. Розташуйте числа в порядку зменшення і прочитайте тему нашого уроку. (Слайд 6)
|
Слайд 6. (Діти називають числа від більшого до меншого і внизу слайда з’являється тема уроку) 45 40 35 24 12 9 8 Таблиці множення і ділення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах. (5 хв) Запит другий (Слайд 7)
Давайте подимимося, що трапилося. (Слайд 8) Вам необхідно визначити, яка саме частинка відірвана. Обговоріть відповідь у парах. (Потрібно вставити частинку карти розміром 20см на 40см)
Визначте периметр карти. (Слайд 9) (Р = 9 · 2 + 6 · 2 = 30 (дм)
|
Слайд 7.
Слайд 8. (Коли діти визначать, яку частинку потрібно вставити, то вона переміщається на велику карту і займає потрібне місце, працює як трігер. Інша частинка не поміститься)
Слайд 9. а=9дм в=6дм Р-? (Після того, як учні вирахують, на екрані з’являється відповідь) Р = 9 · 2 + 6 · 2 = 30 (дм) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Самостійна робота учнів. (4 хв) Запит третій (Слайд 10) Комп’ютер інопланетян забув таблиці множення і ділення. Давайте допоможемо їх пригадати. (Самостійна робота учнів на комп’ютерах. Програма «Сходинки до інформатики», 3 клас, гра «Телевізор»).
|
Слайд 10. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Створення ситуації успіху. (3 хв) Запит четвертий. (Слайд 11)
Виберіть приклади, які ви бажаєте розв’язати і виконайте обчислення (Слайд 12) а)100-36:9= б) 42:6 = 72-27:9= 2 + 7∙9 = 40-36:6:2= 8 ∙ (2 +7)= 55+81:9∙3= 15 - 7∙2= (55+9):8= 5 ∙5=
|
Слайд 11.
Слайд 12.
а) 100 – 36 : 9 = б) 42 : 6 = 72 – 27 : 9 = 2 + 7 ∙ 9 = 40 - 36 : 6 : 2 = 8 ∙ (2 + 7) = 55 + 81 : 9 ∙ 3 = 15 – 7 ∙ 2 = (55 + 9) : 8 = 5 ∙ 5 = |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Математичний лабіринт. Групова робота. (3 хв) Запит п’ятий (Слайд 13)
Вам потрібно розв’язати рівняння. Кожний результат відповідає певній літері. (Слайд 14) х : 8 = 2 (відповідь 16 – літера З) 24 : х = 3 (відповідь 8 – літера е) 4 . х = 36 (відповідь 9 – літера м) х . 8 = 56 (відповідь 7 – літера л) 9 . х = 27 (відповідь 3 – літера я)
Ми допомогли інопланетянам знайти шлях і правильно вказали його напрямок – Земля.
|
Слайд 13.
Слайд 14. Математичний лабіринт (Коли діти вираховують рівняння правильно, на екрані з’являються потрібні літери)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Фізкультхвилинка. (2 хв) Запит шостий (Слайд 15) Звучить космічна музика. Діти виконують вправи.
|
Слайд 15. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Задачі. (7 хв) Запит сьомий (Слайд 16)
1) 42 : 7 = 6 (разів) Змініть питання задачі так, щоб вона розв’язувалася дією віднімання. (На скільки менша учнів у класі, ніж в усій молодшій школі?) 1) 42 - 7 = 35 (учнів)
Запит восьмий (Слайд 17) Сильніші учні розв’язують самостійно.
- Чи вистачить пального? (Вистачить, ще й залишиться)
|
Слайд 16.
Слайд 17.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Підсумок уроку. (3 хв) Ну що ж, наші гості проклали шлях по зоряній карті і вже летять до нас в гості. (Слайд 18)
Від них подарунок, але не простий. У кожного на парті є номер прикладу, який ви будете розв’язувати. Результат відповідає літері. (Слайд 19)
7) 81 : 9 + 2 = 11 - і
|
Слайд 18. ( На екрані з’являються інопланетяни з своїми привітаннями)
Слайд 19. (Коли кожен з учнів розв’яже свій приклад правильно, то разом з відповіддю на екрані з’являється буква)
7) 81 : 9 + 2 = |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ось і закінчується наш урок. Кому на уроці було цікаво і все зрозуміло, із завданням справлялися впевнено, намалюйте в зошиті веселого чоловічка. Якщо були проблеми при розв’язуванні завдань, почувалися невпевнено, намалюйте іншого чоловічка. Кому на уроці було дуже важко, із завданнями не справлялися, намалюйте сумного чоловічка. (Слайд 20) Гості дякують вам за приємну зустріч і сподіваються ще з вами зустрітися. |
Слайд 20.
|