Дана презентація є допоміжним матеріалом при написанні докладного переказу в 3 класі. Учні мають можливість повторити будову тексту та відтворити зміст прочитаного за допомогою малюнків.
Послухайте текст. Як білка і заєць одне одного не впізнали Якось улітку познайомилися білка і заєць та й стали друзями. А потім прийшла зима. Білка вимостила собі гніздо на дереві, а заєць під кущем сховався. От поглядає білка на нього і не впізнає: був сірий, а став білий, як сніг. А заєць і собі не впізнає подруги: та була в руденькому кожусі, а ця в димчасто – сірому. Аж тоді впізнали одне одного, як літечко прийшло і їм вбрання повернуло.
Щоб проаналізувати текст, з‘єднай відповідні слова і їх визначення. ЗАЧИН Речення, які складають основний зміст тексту. У них описується весь сюжет тексту, розповідається про розвиток подій. ОСНОВНА ЧАСТИНА Одне або декілька речень, з яких ми дізнаємося про що і про кого буде йти мова у тексті, де і коли будуть розгортатися події. КІНЦІВКА Назва будь – якого твору. ЗАГОЛОВОК Одне або декілька речень, у яких підводиться підсумок усього сказаного.
Як білка і заєць одне одного не впізнали Якось улітку познайомилися білка і заєць та й стали друзями. А потім прийшла зима. Білка вимостила собі гніздо на дереві, а заєць під кущем сховався. От поглядає білка на нього і не впізнає: був сірий, а став білий, як сніг. А заєць і собі не впізнає подруги: та була в руденькому кожусі, а ця в димчасто – сірому. Аж тоді впізнали одне одного, як літечко прийшло і їм вбрання повернуло. ЗАВДАННЯ: 1. Яким кольором позначено заголовок, зачин, основну частину,кінцівку?2. Спробуйте скласти план до прочитаного тексту.