Займенник
Контрольна тестова робота
І рівень Кожна правильна відповідь від 1 – 12 0,5б.
1.Займенник – це повнозначна частина мови, яка:
а) має значення предметності;
б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
в) виражає ознаку або властивість предмета;
г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
2.Вкажіть особові займенники:
а) той, цей, такий, скільки;
б) хто, що, мій, ніщо, всім;
в) я, ти, ми, вони, воно;
г) мій, твій, наш, свій.
3.Знайдіть займенники:
а) вода, сніг, летить, мій;
б) перший, ваш, наш, земля;
в) мій, я, моя, мені;
г) він, вже, стільки, лід.
4.Вкажіть зворотний займенник:
а) ти; б) мій; в) себе; г) хто.
5.У якому рядку всі з поданих назв є розрядами займенників:
а) якісні, відносні, присвійні;
б) означальні, відносні, присвійні;
в) кількісні, особові, зворотні;
г) порядкові, вказівні, питальні.
6.Вкажіть неозначений займенник:
а) ніхто; б) ніщо; в) хто; г) хтось.
7.Знайдіть форму родового відмінка займенника я.
а) (на) мені; б) мною; в) мені; г) мене.
8.Укажіть рядок, у якому всі слова – заперечні займенники:
а) ніякий, нікуди, ні з ким, ніскільки;
б) ні при кому, нікотрий, ні до чого, ніщо;
в) нізвідки, ні в якому, нічого, нікому;
г) ні при яких, ніде, ні для чого, ні з котрим.
9.Укажіть займенники чоловічого роду:
а) будь-яка, моя, вона;
б) будь-який, ти, такий;
в) якась, ніякий, ніхто;
г) будь-яке, нічия, ніякий.
10.Вкажіть займенники 3-ої особи:
а) я, ми, мій, вона; б) ти, ви, наш, він; в) він, вона, воно, вони; г) хто, що, який, котрий, чий.
11.З’ясуйте розряд займенника цей:
а) відносний; б) особовий; в) вказівний; г) означальний.
12.Який займенник не має форми називного відмінка:
а) особовий; б) зворотний;
в) заперечний: г) питальний.
ІІ рівень Кожна правильна відповідь 1б.
1.Запишіть разом або через дефіс неозначені займенники. (Де)що, (казна)хто, який(небудь), (аби)який, ні(чого), чий(небудь), (будь)який, (де)сь, (ні)чим, (аби)що.
2.Випишіть займенники. Вкажіть їх розряд. Провідміняйте два займенника ( на вибір).
1. Діти нічого не сказали – вони ніяк не могли відірвати очей від лося, який ще ні разу не поворухнувся, хоча вони й чекали на це. 2.Заграйте що-небудь, як ваша ласка
ІІІ рівень Кожна правильна відповідь 1б.
1.Запишіть речення, поставте займенники, що в дужках, у потрібній формі. Вкажіть їх розряд та відмінок.
1.Люди стали (він) знати, поважати й шанувати. 2.Я славлю (ті), хто множить славу землі (своя) у труді.
2.Запишіть фразеологізми, вставляючи замість крапок займенники в потрібній відмінковій формі. З’ясуйте розряди за значенням.
Говорить сам за …; не знає, на … стілець сісти; взяти … у руки; мати … розум; і нашим і … .
ІV рівень 2б.
1.Напишіть твір-мініатюру «Голоси лісу». Використайте неозначені займенники і виділіть їх у тексті.