Урок "Збільшення та зменшення числа на 5"

Про матеріал
Навчити учнів збільшувати та зменшувати числа в межах 10,удосконалювати вміння виконувати додавання в межах 10, вміння аналізувати задачі різного типу, розвивати мислення, увагу, пам’ять, виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема: Збільшення та зменшення числа на 5

 Мета:

корекційно - навчальна : навчити учнів збільшувати та зменшувати числа в межах 10,удосконалювати вміння виконувати додавання  в межах 10, вміння аналізувати задачі різного типу,

 

корекційно – розвивальна: розвивати мислення, увагу, пам’ять,

 

корекційновиховна: виховувати інтерес до вивчення математики.

 

Обладнання:  малюнки П’ятачка,ромашок, роздатковий матеріал( грибочки, жолуді ), монета, малюнок синички,кущ калини, матеріали до задач,до ігор на увагу,геометричний матеріал, таблиці, сонечка,казка «Вовк і семеро козенят » .

 

                                               Хід     уроку                                                                                

 

   І. Вступна частина.

  1. Нервово  - психологічна підготовка учнів до уроку.

- Йдучи до вас на урок, на дорозі я зустріла ось цього казкового героя  -  П’ятачка. Він йшов на день народження до свого товариша ведмедика .І раптом я помітила в його руках чудові квіти. Ці квіти були незвичайними, а із завданнями. Але  П’ятачок не навчається в школі і не може вирахувати ці приклади, тому просить , щоб ви йому допомогли.

  2. Всебічна перевірка ступеню засвоєння змісту навчального матеріалу.

- Допоможемо П’ятачку?

- А що ж це за квіти?

- Так, це ромашки.

- Давайте подивимося, які завдання на цій ромашці.

- Рахувати  потрібно швидко, бо П’ятачок запізниться на день народження, адже у нього далека дорога.

 

        2         4                                                                              7      5

  3         +  5       0                                                             10        -  5         6

  1.                  1                                                                              9       8

 

  -Я  думаю, що П’ятачок буде задоволений, адже ви йому допомогли.

  3. Оголошення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми повинні навчитися збільшувати і зменшувати числа на 5.

-Щоб бути уважними на уроці, пограємо у гру.

   4. Гра « Будь уважний ».

-Зараз ми пограємося. У цій грі потрібно бути уважними.

Діти виконують рухи відповідно до моїх команд: « зайчики»- стрибати, « коники «- бити копитом, « раки »- рухатися назад, « птахи »- бігати, розкинувши руки.

 ІІ. Основна частина.

  1.Перевірка розуміння і корекція засвоєння навчального матеріалу.

1) Робота з таблицею.

-Розглянемо таблицю.

 

                  5     2    3    0    4

+ 5

                  10   7    8    5    9

 

-          На попередньому уроці ми додавали так: до 5 + 5 = 10

-          Сьогодні будемо не додавати, а збільшувати на 5.

Викладаю  5 грибочків.

-          Скільки потрібно покласти грибочків, щоб їх стало 10? ( 5 )

-          Яку дію виконаємо? ( + )

-          Правильно, але сьогодні ми будемо не додавати, а збільшувати на 5.

-          Отже, 5 збільшити на 5 дорівнює 10

-          Давайте перевіримо,чи вірно ми зробили? (Ще один приклад показую на грибочках, всі інші розв’язуємо так).

-          Погляньте ось на цю таблицю.

 

                7     6     5     9     10

                 -5

                              2     1     0      4      5

 

-          У мене 7 жолудів, що потрібно зробити, щоб одержати 2? ( Відняти ).

-          Яку дію виконали?

-          Так, але будемо не віднімати, а зменшувати на 5.

-          Отже,7 зменшити на 5 буде2.

Ще один приклад показую на жолудях, всі інші розв’язуємо так.

      2) Каліграфічна хвилинка.

       -      А як зовуть нашого героя?

-          Через що його так назвали?( Носик як у п’ятачка ).

-          Погляньте, схоже це на П’ятачка? (Демонструю).

-          Що являє собою звичайний п’ятачок7 (Монета в 5 коп ).

-          Коли ви розв’язували приклади,П’ятачок мені тихенько шепнув на вухо, що він дуже хоче дізнатися,як вірно писати цифру 5.

-          Давайте йому покажемо.

Показую зразок на дошці, розказую як писати. Учні записують рядок цифри 5.

-          Молодці, П’ятачок хоч і не вміє писати, але він уважно слухав моє пояснення, тому і вирішив:  найкрасивіше написали такі учні…(Демонструю зошити ).

       3)Робота з підручником.

       - І от по дорозі П’ятачок зустрічається з качкою. Вона йде не сама, а з ким ви дізнаєтесь з підручника. (Діти відкривають підручник ).

       - Так з ким вона поспішає? ( З каченятами ).

       - Відразу П’ятачок пригадав, що у нього є рибинки.  Йому захотілося пригостити качок, але він не може порахувати скільки потрібно дати рибинок.

       - Давайте йому допоможемо.

       - Скільки  П’ятачку потрібно відрахувати рибок? ( 6 ).

       - Як ви дізналися? (До 1 + 5 = 6 ).

       - Як можна сказати інакше ?

       - Біжить П’ятачок далі і на гілочці бачить синичок. Вони цвірінчали, запитуючи так куди він поспішає.

       - Давайте порахуємо скільки сиділо пташок.( 7 ).

       -П’ятачок підійшов ближче, щоб кинути зернятка пташкам, але 5 пташок відлетіло. Скільки пташок залишилося?

       - Хто може скласти приклад?

       -  Яку дію виконали?

       - Як можна сказати іншими словами ?

                Фізкультхвилинка

 

-          П’ятачок минув  синичок і зустрів кущ. Як цей кущ називається він не знає.

-          А ви знаєте, як називається цей кущ ? (Калина ).

-          Калина – безсмертний символ України.

-          П’ятачок замилувався і вирішив відпочити.

-          Давайте і ми з вами  відпочинемо. ( Під пісню « Ой є в лісі калина »).

-          П’ятачок відпочив і вирушив у дорогу. Давайте й ми з вами приступимо до роботи.

-          Подивіться,  зустрів наш П’ятачок  на дорозі своїх товаришів, а яких саме ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

-          Хоч вона не хвора, ні,

Але ж стогне день при дні,

Хоч нічого не згубила,

Увесь час чогось шука…

Все довкола перерила,

Угадайте, хто така? ( Свиня ).

    2.Виконання задач з метою уточнення та коригування знань.

       1) Робота над задачею.

    Учні  за малюнком складають задачу.

       -  В хатинці 8 поросят, а біля  хатинки на 5 менше. Скільки поросят біля хатинки ?

       -  Що ви бачите?

       -  Хто  живе в хатинці?

       -  Скільки поросят жило в хатинці ?

       -  Що сказано про поросят, які біля хатинки ?

       -  Біля хатинки більше чи менше ?

       -  На скільки менше ?

       -  Якщо менше, яка це дія ?

       -  Складемо приклад і запишемо його на дошці.

  1.          – 5 = 3 ( п. )

-          Вирушив П’ятачок далі. По дорозі він побачив хатину з добрими товаришами. ( Показую кадрик з казки « Вовк і семеро козенят » ).

-          Хто це зустрічає П’ятачка ?

-          Так, його зустрічає коза і семеро козенят.

-          Ви любите цю казку ?

-          Діти, коза хоче, щоб П’ятачок розв’язав задачу № 4.(Діти читають задачу ).

-          Скільки козенят було біля хатинки ?

-          В хатинці більше чи менше ?

-          На скільки ?

-          Як дізнатися скільки козенят в хатинці ?

-          Якою дією ?

3 + 5 = 8 ( кіз ) ( Записують у зошити ).

   2) Робота з геометричним матеріалом.

          - І от П’ятачку знову завдання.

          - Що ви бачите на дошці ?

          - Як називаються ці фігури ?

          - Чим схожі між собою ?

          - Чим відрізняються ?

          - На які геометричні фігури поділені ?

          - І ось П’ятачок майже доходить до іменинника, і знову перед ним завдання.

          - Допоможемо йому справитися з останнім завданням.

          - Прочитайте вправу № 7.

          - Скільки чотирикутників ви бачите ?

          - На скільки частин розділені чотирикутники ?

          - Які фігури одержали, коли поділили чотирикутники ?

          - Так, скільки ж одержали трикутників ?    

ІІІ. Заключна частина  уроку.

  1. Підсумок уроку.
  2. Зняття нервово – психологічної напруги.

    - Як ви гадаєте, з чим ходять на день народження ?

    - П’ятачок також несе подарунок – баночку меду і  повітряну кульку.

    - І до вас  він прийшов з подарунками. П’ятачок стежив, як ви працювали на протязі всього уроку.І дарує вам ось ці сонечка і свій портрет. ( Дарую сонечка учням, які активно працювали на уроці ).

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку