Тема. Коло. Радіус кола. Виділення і впорядкування даних за певною ознакою. Задачі геометричного змісту.
Мета: вчити учнів креслити коло за допомогою циркуля , визначати радіус кола; розвязувати і досліджувати задачі на визначення тривалості подій, час початку та закінчення та задачі геометричного змісту; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Обладнання: циркуль, зображення кола, лінійка, лего, відео фізхвилинок.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.
2. Перевірка домашнього завдання
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Підготовка до уроку
- Дайте відповідь на запитання. Якщо відповідь позитивна, то покажіть зелений кубик лего, якщо негативна – червоний кубик лего:
1. Сьогодні на уроці працюватиму….
2. Однокласників не перебиватиму….
3. Буду під -час уроку крутитись…
4. Настрій на уроці…
5. Писатиму….
2. Помідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з таким предметом, як циркуль і навчимося ним користуватися. Також пригадаємо поняття «коло» та дізнаємося, що ж таке «радіус кола».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Усна лічба
- Розкладіть на розрядні доданки числа:
654=
478=
321=
808=
910=
2.Хвилинка каліграфії
- Запишіть число, класна робота та пропишіть каліграфічно всі розвязки нерівності х ˂ 11 (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10).
3. Робота з підручником
- Розв’яжіть №647, стор. 116.
- Запишіть цифрами числа від числа вісімсот дев’яносто п’ять до числа дев’ятсот сім.
4. Фізхвилинка
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником
- Усно розв’яжіть №648, стор.116. Перевірте чи правильно розв’язані рівняння.
- Розв’яжіть №649, стор.116. Знайдіть значення виразу с ∙ (с : 2), якщо с = 4,
с = 8, с = 2, с = 10.
2. Поняття про коло
- Давайте пригадаємо, що ж таке коло?
3. Робота з підручником
- Давайте з вами пригадаємо, що ж нас оточує, що має форму кола. Погляньте у підручник №650, стор.116 і скажіть, які придмети мають форму кола.
- Подивіться на №651, стор.116 і скажіть скільки кіл на кожному малюнку?
4. Ознайомлення з циркулем
- Подумайте і скажіть, за допомогою чого можна зобразити коло? Подивіться на малюнок №652, стор.117 і доповніть його.
- Також, для того, щоб зобразити коло використовують циркуль.
- Давайте розглянемо з вами №653, стор.117 і детальніше дізнаємося про циркуль.
- Тепер давайте візьмемо циркуль на лінійці поставимо його ніжки на відстані 2 см і спробуємо побудувати коло. Там де ви ставили гострий кінчик циркуля і є центром кола. Його позначаємо літерою «О». Далі виконаємо завдання №654, стор.117.
5. Ознайомлення з поняттям «радіус»
- Що ж таке радіус? Радіус – це відрізок, який з’єднує будь-яку точку кола із його центром.
6. Гімнастика для очей
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником
- Давайте виконаємо №655, стор.117 і побудуємо коло з радіусом 3 см. Для того щоб виміряти радіус кола потрібно користуватися лінійкою.
VI. Підсумок уроку
1. Домашнє завдання
- Виконайте №656, 657 на стор.118.
VII. Рефлексія
1. Вправа «Ранець – м'ясорубка – кошик»
- В «ранець» називаємо корисні знань; в «м’ясорубку» - над чим потрібно замислитися; в «кошик» - знання, які вам потрібні.