План відкритого уроку.
Тема Підсумковий урок – розвитку мовлення за темою: Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан».
Мета Формування предметних компетентностей: перевірити рівень знань з теми про творчість Ж. Верна та його роману «П’ятнадцятирічний капітан». «П’ятнадцятирічний капітан». Розвивати в учнів логічне мислення, зв’язне усне та писемне мовлення, формувати вміння концентрувати увагу на виконання завдань, застосовувати набуті знання. Виховувати відповідальність, колективізм, взаємодопомогу, зібраність.
Очікувані результати: учні демонструють компетентність з теми, виконують завдання різних типів.
Обладнання: зошити, підручники, комп’ютер, проектор.
Тип уроку: бінарний.
Вид уроку: комбінований.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя.
Протягом п’яти уроків ми з вами знайомилися з творчістю незвичайного французького письменника – основоположника пригодницької та науково-фантастичної літератури. Разом ми поринули в світ незвичайних подорожей та пригод. Познайомилися з сильними, розумними героями роману «П’ятнадцятирічний капітан». І я, так думаю, що ніхто із вас не залишився байдужим до сюжету цього роману. Він не тільки цікавий за сюжетом, він ще відкриває великий світ наук: географії, природознавства, історії.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
IV. Застосування знань і умінь.
Слово вчителя:
Команди
-
Біографи
-
Географи
-
Літературознавці
-
Природознавці
-
Історики
-
Мистецтвознавці
Презентація кожної команди.
-
Презентація Біографів
-
Презентація Географів
-
Презентація Літературознавців
-
Презентація природознавців
-
Презентація Істориків
-
Презентація Мистецтвознавців.
Слово вчителя:
Літературний марафон (запитання від кожної команди).
-
Який вчинок зробив Ж. Верн у 12 років?
-
Назвіть ім’я видатного французького видавника, який вивів Ж. Верна на літературну дорогу і надрукував майже всі твори Ж. Верна. (П’єр Етсель).
-
Звідки повернувся «Пілігрім» до Нової Зеландії? (Від берегів Гренландії, де команда полювала на китів).
-
Запитанні від Літературознавців
-
Яку обіцянку дав собі Дік Сенд?
-
Про що думав Дік Сенд, коли опинився в полоні?
-
Запитання від Природознавців
-
Яких дерев не побачили герої, коли йшли з провідником Гарісом? (Хінного дерева).
-
Яка знахідка кузена Бенедикта здавалася йому науковим відкриттям? (Муха Цеце).
-
Коли і де почалася торгівля неграми і коли вона була заборонена? (XV ст.. португальці Маврів, багатих негрів, міняли на бідних негрів. В XVІІІ ст.. було заборонено).
-
Які племена жили в Африці? (Племена тубільців).
Лутературна гра «Вірю – не вірю».
-
Дік Сенд був на шхуні Пілігрим спочатку боцманом. (Юнгою)
-
Судно Пілігрим було пасажирським. (Китобійним)
-
Після трагедії, коли загинула вся команда на чолі з капітаном Халлом, капітаном Пілігрима став Негору. (Дік Сенд)
-
Пілігрим опинився біля берегів Іспанії. (Африки)
-
Чому Пілігрим збився з правильного курсу? (Через неосвіченість Діка Сенда)
-
Що сталося зі шхуною Пілігрим? ЇЇ захопили пірати? (Розбилася об рифи)
-
Гаріс, якого зустріли на березі, був лікарем. (Провідником)
-
Собака Дінго не любила Геркулеса. (Негору)
-
Міс Уілдон і Джека продали в рабство.
-
Гаріса загриз Дінго.
-
Негору вбив Дік.
-
Всіх врятував Бенедикт. (Геркулес)
Словарна робота.
Ост - рубка рея лінь
Юст- штіль ванти лаг
Рольова гра.
-
Дік Сенд читає листи до себе.
-
Розвиток мовлення:
Учні читають свої твори-відгуки.
-
Уривок фільму «П’ятнадцятирічний капітан».
Угадай, що за кадр.
-
Підведення підсумків.
-
Оцінювання.
-
Домашнє завдання: Підготувати творчу біографію Дікінса, читати «Різдвяну пісню у прозі».