Урок "Ж. Верн "П'ятнадцятирічний капітан"

Про матеріал
Підсумковий урок за темою: "Ж. Верн "П'ятнадцятирічний капітан". Мета уроку: перевірити рівень знань здобувачів освіти за даною темою. Тип уроку: комбінований, тому що задіяні методи інтерактиву, презентацій, розвитку мовлення, рольові ігри.
Перегляд файлу

План відкритого уроку.

Тема  Підсумковий урок – розвитку мовлення за темою: Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан».

Мета Формування предметних компетентностей: перевірити рівень знань з теми про творчість Ж. Верна та його роману «П’ятнадцятирічний капітан». «П’ятнадцятирічний капітан». Розвивати в учнів логічне мислення, зв’язне усне та писемне мовлення, формувати вміння концентрувати увагу на виконання завдань, застосовувати набуті знання. Виховувати відповідальність, колективізм, взаємодопомогу, зібраність.

Очікувані результати: учні демонструють компетентність з теми, виконують завдання різних типів.

Обладнання: зошити, підручники, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: бінарний.

Вид уроку: комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

 Протягом п’яти уроків ми з вами знайомилися з творчістю незвичайного французького письменника – основоположника пригодницької та науково-фантастичної літератури. Разом ми поринули в світ незвичайних подорожей та пригод. Познайомилися з сильними, розумними героями роману «П’ятнадцятирічний капітан». І я, так думаю, що ніхто із вас не залишився байдужим до сюжету цього роману. Він не тільки цікавий за сюжетом, він ще відкриває великий світ наук: географії, природознавства, історії.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

IV. Застосування знань і умінь.

Слово вчителя:

 

Команди

  1. Біографи
  2. Географи
  3. Літературознавці
  4. Природознавці
  5. Історики
  6. Мистецтвознавці

Презентація кожної команди.

  • Презентація Біографів
  • Презентація Географів
  • Презентація Літературознавців
  • Презентація природознавців
  • Презентація Істориків
  • Презентація Мистецтвознавців.

Слово вчителя:

Літературний марафон (запитання від кожної команди).

  • Запитання від Біографів
  • Який вчинок зробив Ж. Верн у 12 років?
  • Назвіть ім’я видатного французького видавника, який вивів Ж. Верна на літературну дорогу і надрукував майже всі твори Ж. Верна. (П’єр Етсель).
  • Запитання від Географів
  • Звідки повернувся «Пілігрім» до Нової Зеландії? (Від берегів Гренландії, де команда полювала на китів).
  • Запитанні від Літературознавців
  • Яку обіцянку дав собі Дік Сенд?
  • Про що думав Дік Сенд, коли опинився в полоні?
  • Запитання від Природознавців
  • Яких дерев не побачили герої, коли йшли з провідником Гарісом? (Хінного дерева).
  • Яка знахідка кузена Бенедикта здавалася йому науковим відкриттям? (Муха Цеце).
  • Запитання від Істориків
  • Коли і де почалася торгівля неграми і коли вона була заборонена? (XV ст.. португальці Маврів, багатих негрів, міняли на бідних негрів. В XVІІІ ст.. було заборонено).
  • Які племена жили в Африці? (Племена тубільців).

Лутературна гра «Вірю – не вірю».

  • Дік Сенд був на шхуні Пілігрим спочатку боцманом. (Юнгою)
  • Судно Пілігрим було пасажирським. (Китобійним)
  • Після трагедії, коли загинула вся команда на чолі з капітаном Халлом, капітаном Пілігрима став Негору. (Дік Сенд)
  • Пілігрим опинився біля берегів Іспанії. (Африки)
  •  Чому Пілігрим збився з правильного курсу? (Через неосвіченість Діка Сенда)
  • Що сталося зі шхуною Пілігрим? ЇЇ захопили пірати? (Розбилася об рифи)
  • Гаріс, якого зустріли на березі, був лікарем. (Провідником)
  • Собака Дінго не любила Геркулеса. (Негору)
  • Міс Уілдон і Джека продали в рабство.
  • Гаріса загриз Дінго.
  • Негору вбив Дік.
  • Всіх врятував Бенедикт. (Геркулес)

Словарна робота.

Ост -     рубка   рея   лінь

Юст-   штіль   ванти   лаг

Рольова гра.

  • Дік Сенд читає листи до себе.
  • Розвиток мовлення:

Учні читають свої твори-відгуки.

  • Уривок фільму «П’ятнадцятирічний капітан».

Угадай, що за кадр.

 

  • Підведення підсумків.
  • Оцінювання.
  • Домашнє завдання: Підготувати творчу біографію Дікінса, читати «Різдвяну пісню у прозі».

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку