Мета майстер-класу : - показати роль вчителя у формуванні креативної особистості школяра в умовах Нової української школи; активізувати творчий потенціал кожного педагога шляхом створення моделей лепбуків, сторітелінгу, інтелект-карти; стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень. Хороший учитель — завжди учень
Відбуваються зміни в цінностях самої освіти. Провідними стають не засвоєння формальних знань і навичок, а гуманність стосунків, свобода самовиявлення, культивація індивідуальності, творча самореалізація особистості. Основними функціями сучасної освіти визначаються такі, як: функція соціалізації - такий розвиток, навчання та виховання дитини, у результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві; людиностворююча - збереження й відтворення екології людини, її тілесного та духовного здоров'я, особистої свободи, сенсу життя, створення умов для її розвитку й самореалізації; культуротворча - збереження та передача, відтворення й розвиток культури, сприяння національній та загальнолюдській культурній ідентифікації. Сучасний учитель – педагог-новатор, який постійно прагне до удосконалення старих і розробки нових, прогресивних форм, методів та прийомів навчально-виховної діяльності, це людина, здатна творчо і креативно організувати освітній процес на даному етапі. Роль вчителя у сучасній освіті
Педагогіка партнерства в НУШНова школа працюватиме на засадах “педагогіки партнерства” Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Лепбук як засіб партнерства. Лепбук це не тільки потужний довідковий інструмент і особлива форма організації навчального матеріалу, це, перш за все, основа партнерської проектної діяльності дорослого з дітьми (педагога з вихованцями, батьків з дитиною). «Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський
У дослівному перекладі з англійської «лепбук» (lapbook) означає «наколінна книга» (lap – коліна, book – книга). Лепбук або як його ще називають інтерактивна тека, тематична тека, тека проектів – це саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, міні-книжечками, які дитина може діставати, перекладати, доповнювати, складати на свій розсуд. У ній збирається матеріал з якоїсь певної теми. Поняття “Лепбук”
Переваги використання лепбука: Зазвичай лепбук має вигляд папки або міні-книжки, всередині якої наклеєні тексти, малюнки, схеми, невеличкі конверти, та різні інтерактивні елементи. В них відображений матеріал, який допомагає отримати нові та закріпити вже набуті знання. Інформація в лепбуці подається систематизовано і організовано, тому процес навчання стає послідовним, цікавим, нагадує гру. При цьому лепбук – це не просто виріб. Це прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи, яку дитина виконала під час знайомства з певною темою. Щоб заповнити теку, дитині потрібно буде виконати певні завдання, провести спостереження, презентувати матеріал у певному вигляді на свій смак. Створення лепбука допоможе збагатити, закріпити і систематизувати інформацію, а розглядання теки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті цікавий матеріал.
Процес створення лепбука. Перш за все потрібно підібрати тему та скласти план роботи. Занотуйте, яку інформацію ви хочете донести, з чим ознайомити. Продумайте, за допомогою яких завдань це краще зробити. Потім треба створити шаблон (ескіз). Для створення шаблону тематичної папки можна використовувати різні програми: Word, Paint, Corel чи інші. А можна намалювати від руки. Всі деталі, роздруковують та вирізають, за бажанням розфарбовують, згинають, склеюють. Основа для лепбука має бути достатньо жорсткою, міцною. Якщо тема велика, лепбук може мати декілька сторінок, або вклеєних вкладок-розгортайок. Для створення найпростішого варіанту потрібен лист картону формату А3, який треба зігнути навпіл. Отримуємо примітивну папку, схожу на книжку з одним розворотом. Всередині треба розташувати всі необхідні матеріали. Я віддаю перевагу лепбукам у вигляді "трюмо". Вони краще тримають форму, виглядають більш цікаво. Виготовити такий варіант можна зі звичайної папки. Її розрізають на дві частини. Потім знову поєднують за допомогою скотчу. Так виходить міцна основа, яка добре згинається. На зовнішню сторінку наклеюють титульний листок. Матеріали можуть бути роздрукавані з інтернету, або виготовлені власноруч. Перший варіант підходить тим, хто не вміє або не любить малювати. Другий - тим, хто не проти додати в роботу більше творчості. На основі розмічаємо місця розташування матеріалів і приклеюємо підготовлені малюнки, схеми, міні-книжечки, конверти, графіки та інші деталі. Шаблони цікавих конвертів для лепбуків можна знайти в інтернеті.
Навіщо потрібен лепбук?Краще зрозуміти та запам’ятати інформацію з певної теми (працює декілька видів запам’ятовування: зорове, тактильне, асоціативне). Для повторення вивченого матеріалу в зручний для дитини час. Дитина вчиться самостійно збирати та впорядковувати інформацію – гарна підготовка до написання рефератів та проектів. Для занять в групах, де одночасно навчаються діти різного віку. Або заняття проходить разом з батьками. Може бути ще й формою презентації підсумків проекту чи тематичного тижня.
Буктрейлер – сучасна реклама книги З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Трейлер – також означає короткий рекламний відеоролик до кінофільму. Буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.
Крок 2 Створення сценарію до буктрейлера. Під час створення сценарію слід продумати сюжет і написати текст. Сюжет - це основа вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача
ПІДБІР МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ВІДЕОРЯДУ Під час роботи на даному етапі потрібно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації книги, відзняти власне відео або знайти відео, яке відповідає темі в мережі Інтернет (пам’ятаючи про авторське право)Скачане з Інтернету відео потрібно конвертувати в формат avi. Можна використати для цього програму Format Factory (Фабрика форматів). Це багатофункціональний та потужний конвертер медіафайлів. Програма зручна у використанні. При необхідності можна безкоштовно завантажити з Інтернету.
Технологія Майнд-мепінгу (інтелект-карти) полягає в наочному представленні будь-якої структурованої інформації, коли в центрі записано поняття, від якого відходять променями асоціації або пов'язані поняття. Інтелект-карти можна видозмінювати та адаптувати в залежності від цілей і завдань, поставлених перед учнями. Намальована і розфарбована від руки карта, крім зору, залучає м'язове почуття, що сприяє кращому запам'ятовуванню, що дуже важливо для роботи з новою термінологією.
Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти. Основними завданнями вивчення зарубіжної літератури в основній школі є:формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення зарубіжної літератури як скарбниці духовних цінностей людства;ознайомлення учнів із найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики та сучасної);поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;формування читацької та мовленнєвої культури;розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;Засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності (відповідно до Рекомендацій Європейської Ради): 1) спілкування державною мовою; 2) спілкування іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності в природничих науках і технологіях; 5) інформаційно-цифрова компетентність; 6) уміння вчитися; 7) ініціативність і підприємливість; 8) соціальна та громадянська компетентності; 9) обізнаність та самовираження у сфері культури; 10) екологічна грамотність і здорове життя. 7) формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх рас, народів, народностей і національностей;8) виховання любові до української мови і літератури як органічного складника світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;9) формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;10) розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;11) формування етичних уявлень та естетичних смаків;12)розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості. Запровадження в начальній програмі для 5-9 класів наскрізних ліній «Екологічна безпека й сталий розвиток» (НЛ-1), «Громадянська відповідальність» (НЛ-2), «Здоров'я і безпека» (НЛ-3) й «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4) сприятимуть забезпеченню компетентнісного підходу в галузі викладання зарубіжної літератури та розбудові Нової української школи.
Хмара слів (хмара тегів, або зважений список) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.