Конспект включає компетентнісні задачі, які можна використовувати на різних етапах уроку. це створює сприятливі умови для формування особистості, здатної до накопичення знань і реалізації їх у подальшому житті.
Тема: Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові добавки та їх значення.
Мета:
Обладнання та матеріали: зошит, підручник, набір капелюхів, картки із завданнями.
Ключові терміни та поняття: продукти харчування, харчові добавки.
Хід уроку:
Розв’яжіть завдання.
Задача 1. Говорять, що хліб – всьому голова. Чи вистачить 100 г хліба білозірського нарізаного (енергетична цінність 100 г продукту – 980 кДж) щоб забезпечити енергією м’язи обох рук, для виконання вправ протягом 10 хв. (на виконання вправ за 1хв використовується 12 кДж енергії)
Завдання 2. 25 листопада у шкільній їдальні обід складався із таких страв:
Після всього спожитого, у вашому організмі розпочалися процеси метаболізму. Розподіліть ознаки обміну речовин у відповідні колонки:
білки |
жири |
вуглеводи |
|
|
|
Ознаки:
Учитель: чи замислювались ви над питанням - що таке їжа? Вправа «Сніжна грудка»- слово (їжа) → речення → запитання → відповідь. Вправа
«Займи позицію» - для чого ми їмо
Вчитель: харчові продукти – це об’єкти рослинного та тваринного походження, які використовуються в їжу, це джерело енергії та будівельний матеріал нашого організму. Основними компонентами продуктів харчування є поживні речовини Продукти тваринного походження (м’ясо, риба, молоко…) це основне джерело білків та жирів. Особливу цінність складають білки, які засвоюються повністю. Відсутність білків у раціоні спричиняє важкі розлади обміну речовин.
Робота з діаграмою (підр. ст 31, мал 34) добової потреби людини в білках ( 1 кг маси тіла). Спробуйте пояснити:
Вчитель: Не менш важливими параметрами продуктів харчування є – якість та харчова цінність . Потреба людини в харчових продуктах виражається енергією, що міститься в компонентах їжі і вимірюється у кілокалоріях. У добовому раціоні доцільно використовувати білки, жири та вуглеводи у співвідношення 1:1:4. Ці норми потрібно корегувати в залежності від фізичного навантаження та розумової праці. Робота з етикетками харчових продуктів. Учні отримують етикетки продуктів харчування і виконують завдання:
Вчитель: крім жирів, білків та вуглеводів, організму потрібні й неорганічні речовини – калій, кальцій, залізо, йод, флуор. Основним джерелом цих речовин є рослинна їжа. Окремі з них є в тваринній їжі: напри. кальцій у молоці, яйцях, рибі; фосфор – яйцях, рибі, м’ясних продуктах.
Розв’яжіть задачу. У питній воді Черкащини вміст флуору становить 1мг/л. Норма цього елемента для організму становить 2-3 мг на добу. Враховуючи, що середньодобова потреба людини у воді 1,5 л, обчисліть масу флуору, що потрапляє в організм щоденно.
Чи потрібно користуватися зубною пастою, що містить флуор?
Та найважливішим компонентом людського організму є вода. Розгляньте та проаналізуйте малюнок «Надходження води в організм та її витрати», дайте відповідь на питання:
Зробіть відповідний висновок.
Вчитель. Повернемося до етикеток харчових продуктів. Сучасна промисловість випускає продукцію з різними харчовими добавками – консерванти, стабілізатори, емульгатори. Які харчові добавки зазначені на етикетці? (виноситься на самостійне вивчення)
Розв’яжіть задачу. Добова потреба у воді для людини становить 30 г на кілограм ваги тіла. Обчисліть, скільки стаканів води потрібно вашому організму?
Вправа «Своє місце». Висловіть свої думки про урок.
Не дуже зрозуміло навіщо це мені |
Відразу можу застосувати |
Ніколи не зможу застосувати |
Добре зрозумів |