Урок "Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів"

Про матеріал

Конспект включає компетентнісні задачі, які можна використовувати на різних етапах уроку. це створює сприятливі умови для формування особистості, здатної до накопичення знань і реалізації їх у подальшому житті.

Перегляд файлу

Тема: Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові добавки та їх значення.

Мета:

  • поглибити знання про склад продуктів харчування, їх значення для організму,  встановити добову потребу в білках, жирах та вуглеводах;
  • розкрити поняття про харчові добавки; формувати компетентності;
    розвивати вміння аналізувати етикетки продуктів харчування, висловлювати свою думку, робити висновки;
  • виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я, формувати риси акуратності, старанності.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, набір капелюхів, картки із завданнями.

Ключові терміни та поняття: продукти харчування, харчові добавки.

Хід уроку:

  1. Актуалізація опорних знань

Розв’яжіть завдання.

Задача 1. Говорять, що хліб – всьому голова. Чи вистачить 100 г хліба білозірського нарізаного (енергетична цінність 100 г продукту – 980 кДж) щоб забезпечити енергією м’язи обох рук, для виконання вправ протягом 10 хв. (на виконання вправ за 1хв використовується 12 кДж енергії)

Завдання 2. 25 листопада у шкільній їдальні обід складався із таких страв:

  • Борщ із м’ясом
  • Котлети м’ясні із макаронами
  • Компот із сухофруктів з цукром
  • Хліб чорний
  • Булка

Після всього спожитого, у вашому організмі розпочалися процеси метаболізму. Розподіліть  ознаки обміну речовин у відповідні  колонки:

білки

жири

вуглеводи

 

 

 

Ознаки:

  1. Розщеплюються до амінокислот; 2)  Ніколи не відкладаються про запас; 3) При розщепленні 1 г виділяється 17,3 гДж енергії; 4) При розщепленні виділяють 38,9 кДЖ енергії; 5) Запасаються у вигляді глікогена; 6) Насамперед використовуються як джерело енергії; 7) Їх багато в бобових рослинах, яйці, молоці; 8) На них багаті різні олії; 9) У більшості використовується як будівельний матеріал; 10) Запасаються у м’язах; 11) Виконують теплоізоляційну функцію.
  1. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: чи замислювались ви над питанням - що таке їжа? Вправа «Сніжна грудка»-  слово (їжа) речення запитання відповідь. Вправа

«Займи позицію» - для чого ми їмо

  1. Усвідомлення нового матеріалу
    1. Склад харчових продуктів

Вчитель: харчові продукти – це об’єкти рослинного та тваринного походження, які використовуються в їжу, це джерело енергії та будівельний матеріал нашого організму. Основними компонентами продуктів харчування є поживні речовини Продукти тваринного походження (м’ясо, риба, молоко…) це основне джерело білків та жирів. Особливу цінність складають білки, які засвоюються повністю. Відсутність білків у раціоні спричиняє важкі розлади обміну речовин.
Робота з діаграмою (підр. ст 31, мал 34) добової потреби людини в білках ( 1 кг маси тіла). Спробуйте пояснити:

  1. чому що менше вік, то більше білків потрібно вживати?

 

 

 

 

 

  1. підрахуйте загальну кількість білків для вашого організму.
  2.   Задача. Для підлітків віком 13-17 років необхідна кількість білка на добу на 1 кг маси становить 2 г.  Яку кількість білків потрібно споживати вам, якщо ви відвідуєте спортивну секцію та ходите на заняття танцями, що збільшує потребу у білках на 20%?
    1.     Добова потреба в білках, жирах та вуглеводах.

Вчитель:  Не менш важливими параметрами продуктів харчування є – якість та харчова цінність . Потреба людини в харчових продуктах виражається енергією, що міститься в компонентах їжі і вимірюється у кілокалоріях. У добовому раціоні доцільно використовувати білки, жири та вуглеводи у співвідношення 1:1:4. Ці норми потрібно корегувати в залежності від фізичного навантаження та розумової праці. Робота з етикетками харчових продуктів. Учні отримують етикетки продуктів харчування і виконують завдання:

  1.   Яка харчова цінність продукту?
  2. Яку кількість енергії ви отримаєте, коли вип’єте стакан напою? (ємність стакана 200г)
    1.   150;
    2. 155;
    3.   310;
    4. 355.
    1. Значення неорганічних речовин для організму

Вчитель: крім жирів, білків та вуглеводів, організму потрібні й неорганічні речовини – калій, кальцій, залізо, йод, флуор. Основним джерелом цих речовин є рослинна їжа. Окремі з них є в тваринній їжі: напри. кальцій у молоці, яйцях, рибі; фосфор – яйцях, рибі, м’ясних продуктах.

Розв’яжіть задачу. У питній воді Черкащини вміст флуору становить 1мг/л.  Норма цього елемента для організму становить 2-3 мг на добу.  Враховуючи, що середньодобова потреба людини у воді 1,5 л, обчисліть масу флуору, що потрапляє в організм щоденно.

  1.   15 мл;
  2. 150мг;
  3.   1,5 мг;
  4.   2 мг.

Чи потрібно користуватися зубною пастою, що містить флуор?

Та найважливішим компонентом людського організму є вода. Розгляньте та проаналізуйте малюнок «Надходження води в організм та її витрати», дайте відповідь на питання:

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Що ви порадите 20-річному Олегу, щоб урівноважити водний баланс організму?
  2.             Чому організм хлопця не може існувати так, як тварини, пристосовані до життя в пустелі?
  3.             Добова потреба у воді для людини становить 30 г на кілограм ваги тіла. Обчисліть, скільки стаканів води потрібно вашому організму?

Зробіть відповідний висновок.

  1. Харчові добавки

Вчитель. Повернемося до етикеток харчових продуктів. Сучасна промисловість випускає продукцію з різними харчовими добавками – консерванти, стабілізатори, емульгатори. Які харчові добавки зазначені  на етикетці? (виноситься на самостійне вивчення)

  1. Узагальнення й систематизація знань

Розв’яжіть задачу.  Добова потреба у воді для людини становить 30 г на кілограм ваги тіла. Обчисліть, скільки стаканів води потрібно вашому організму?

  1. Підсумки уроку

Вправа «Своє місце». Висловіть свої думки про урок.

Не дуже зрозуміло навіщо це мені

Відразу можу застосувати

Ніколи не зможу застосувати

Добре зрозумів

 

  1. Домашнє завдання
    1. Вивчити § 6.
  1. Втрата води організмом понад 10 % маси тіла є смертельна. Чим це можна пояснити?
  2. Перегляньте етикетки продуктів харчування, які ви придбали в магазині. Зверніть увагу на харчові добавки, зазначені на них. За допомогою різних джерел інформації визначте ці добавки  та їх вплив на організм людини

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Людмила
    Класний конспект. Багато практичних задач. Зручно, доступно, цікаво! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кізіченко Анна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
9147
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку