Урок. Жанр пейзаж. Гризайль. Листівка. 6 клас

Про матеріал
Розробка уроку з теми: жанр пейзаж, техніка "гризайль" для 6-го класу. Поетапність виконання новорічної листівки.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва. 6 клас. НУШ

Вчитель: Дмитренко І.В.

Тема: Жанр пейзаж. Гризайль. Листівка.

 

Мета (формувати компетентності): предметні  (вивчення поняття «пейзаж», поняття «гризайль», закріпити знання учнів про графіку, закріплювати розуміння  учнями природних форм, навички малювання пейзажу; знаходити кольорові рішення; розвивати фантазію, творчу уяву, вміння аналізувати твори образотворчого мистецтва, характерні особливості композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення, окомір, почуття композиції; вчити розуміти мистецькі твори;

 

ключові (уміння вчитися впродовж життя): самооцінювання досягнень і помилок; організувати своє робоче місце, готовність відшукувати нові шляхи художньо­творчого розвитку; ініціативність: прагнення до творчої самореалізації; відповідальність за особистий результат; розуміння значущості мистецтва для суспільного розвитку; виховувати почуття краси та гармонії; формувати здатність сприйняття художнього образу;

 

міжпредметних компетентностей: розвивати відчуття простору, спостережливість, зорову пам’ять, образне мислення й уяву; міжпредметної естетичної компетентності: вміння давати естетичну оцінку та висловлювати ставлення до творів мистецтва.

 

 

Т.Л: Пейзаж, гризайль, повітряна й лінійна перспектива.

 

Обладнання: альбоми, олівці, зображення репродукцій картин Т.Шевченка, С. Васильківського, Л.Шелудько, Й. Бокшай, І.Айвазовського,  мультимедійна презентація, фарби, кулькові ручки, послідовність виконання малюнку, оздоблювальні елементи, музичний супровід («Щедрик» М.Леонтовича), кубик для формувального оцінювання (онлайн), інтерактивна гра learningapps.org, генератор чисел.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань.

-         Пропоную нам налаштуватися на позитивний лад та поновити знання з графіки як виду образотворчого мистецтва. А саме, пограти в інтерактивну гру, де потрібно розподілити зображення за художніми засобами  графіки  «Художні засоби графіки».

https://learningapps.org/display?v=pcbn00mvn23   

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Послухайте як описав зимовий ліс Георгій Скребецький.

 

У зимову холоднечу.

У зимовому тумані встає холодне, тьмяне сонце. Спить засніжений ліс. Здається, все живе замерзло від цієї холоднечі - ні звуку, тільки зрідка потріскують від морозу дерева.

 

-         Про що розповідається у тексті?  (описується природа, зима)

-         Чи знаєте як назвати опис природи іншим словом? (так, пейзаж)

-         Сьогодні ми вивчимо поняття «пейзаж» як самостійний жанр мистецтва, його  різновиди  та одну з технік виконання «гризайль».


 


ІV. Вивчення нового матеріалу.

Чи почули ви якісь знайомі слова? А які – були незнайомими?

Пейзаж — жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, архітектурних комплексів тощо.     Пейзаж як самостійний жанр мистецтва вперше виник у Китаї в VI ст. Китайські художники зображували добре відомі своєю красою краєвиди.                                       

Хоча саме слово «пейзаж»  - французького походження, воно означає місцевість.

Пейзажі бувають різні. Пейзажі, на яких зображено море, називають мариною, а ті, на яких зображені мальовничі види – ведутою, пейзажі із зображенням сільської місцевості – називається сільським пейзажем, відповідно – міської місцевості – міські пейзажі.  Пейзаж може доповнюватися постатями людей і тварин, навіть цілими сценами, але головним «героєм» в ньому завжди залишається природа.

  

-         Пропоную провести коротенький аналіз картини  «Воздвиженський монастир у Полтаві» Тараса Шевченка.

Ви більше знаєте Тараса Шевченка як поета, письменника. Але він багатогранний геній і, безперечно, один з найяскравіших представників українського мистецтва. Художник-живописець, аквареліст, майстер сепії та гравюри. Тарас Григорович залишив по собі величезну кількість не лише творів, а й значну картинну спадщину своїх шедеврів. Нині відомо понад тисячу робіт його пензля.

Аналіз зображення ( визначення виду та жанру, матеріали, перспектива, плановість).

-         Ми будете зображувати  пейзаж у графіці у техніці гризайль.

-         Чи чули ви таке слово?

-         Гризайль — монохромне малярство (зображення одним кольором), яке виконується різними тонами одного кольору чи відтінку.

-         Незабаром прийдуть новорічні свята. Усі ви любите отримувати подарунки під ялинку. Чи знаєте ви, що потрібно берегти живі хвойні дерева   від вирубування? Пропоную вам долучитися до акції «Нехай моя ялинка залишиться у лісі» до Дня вічнозелених рослин 19 грудня та виготовити цьогоріч ялинку власноруч з підручних матеріалів, або мати штучну.

-         А щоб вам було веселіше зустрічати Новий рік ми створимо вітальну листівку із зображенням пейзажу з лісовою красунею.

-         Працювати будемо у змішаному форматі, тобто різними художніми та виражальними засобами графіки.

 

V. Послідовність виконання пейзажу у техніці гризайль.

1)  Обираємо формат малюнку, продумуємо композицію,  що спме будемо зображувати, у якому місці і т.д.

2) Намічаємо лінію горизонту. Задаємо висоту дерев на задньому плані та  ялинки на передньому плані. Намічаємо стежку. Не забуваємо про правила лінійної перспективи .

3) Обираємо колір чи відтінок холодної гами, яким будемо працювати. Зволоженою губкою у фарбі наносимо фон.

4) Далі працюємо пензликом . Темнішим кольором на задньому плані наносимо плями для зображення дерев. А також промальовуємо стежку, враховуючи правила повітряної перспективи .

5) Промальовуємо передній план, а саме ялинку.

6) Деталізуємо свій пейзаж: чорною ручкою наносимимо лінії та штрихи на деревах, стежці, ялинці.

7) Бризками зображуємо сніг.

8) А тепер перетворимо наш пейзаж на листівку: для цього прикрасимо ялинку декоративними камінчиками, на паперовій стрічці напишемо вітальні слова «З новим роком!» та приклеїмо до роботи.

 

 

 

VІ.  Практична робота. Інструктаж.

     1.     Продумай мотив своєї роботи та кольори, якими будете працювати

     2.    Зверніть увагу на необхідність дотримання законів плановості та перспективи у процесі передачі простору.

     3.     Намітивши  малюнок олівцем, почніть роботу фарбами.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4. Дайте трішки просохнути роботі,  нанесіть лінії та штрихи  ручкою для деталізації ялинки, дерев, стежки.

5. Оздобте роботу .

6. По закінченню роботи прикріпіть свою листівку до підготовленої мотузки на прищіпку.

Для створення відповідного настрою пропонується прослухати відомий  музичний твір « Щедрик» Миколи Леонтовича.

 

VІІ.   Підсумок уроку. Рефлексія.

- У вас вийшли дуже гарні роботи. Буде чим порадувати ваших рідних. Поки ви оздоблювали листівку, я роздала кольорові квадратики, які означають оцінку: зелений – високий рівень, оранжевий – достатній, жовтий – середній рівень.

- А тепер Вам потрібно дати відповіді на кілька запитань:

Що таке пейзаж?

Що таке гризайль?

Яких художників ви запам’ятали ?

- Ще пропоную кілька запитань.

- Але не я буду їх ставити, а ви самі оберете. Звертаємося знову до кубиків.

 

VІІІ.   Домашнє завдання:

Завдання на наступний урок: добрати вірші до власних пейзажів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-     ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

 

 

-     ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

 

 

-     СРЕДНІЙ РІВЕНЬ

 

docx
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку