Розробка уроку у 6 класі з предмету "Рисунок" за "Програмою профільних предметів для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл художнього профілю". / Упоряд. О. В. Корнілова, О. В. Гайдамака. —Х.: Видавництво «Ранок», 2009. — 256 с.
Тема: Зображення предметів у перспективі. 3д малюнок.
Мета: : закріплення й усвідомлення знань з перспективи, удосконалення навичок зображення об`ємних предметів за правилами перспективи, розвиток об`ємного бачення предметів, уяви, творчого мислення, формування творчої, працелюбної особистості.
Ключові компетентності:
Загальнокультурна; діяльнісно-творча.
Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
Методи уроку: Проблемно-пошукові, практична робота.
Обладнання:Комплекти ігрових завдань (незакінчені картини) Зразок послідовності виконання 3д-малюнка, 3-д малюнок на підлозі, виконаний гуртківцями.
Інструменти та матеріали: Пастель, вугільний олівець, розтушовка, тканева серветка, папір ФА4, лінійка, ножиці.
Структура
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомлення з правилами, алгоритмами виконання певних дій).
5. Пробні та тренувальні вправи (використання вивченого в стандартних умовах).
6. Творчі вправи.
7. Підсумки уроку.
8. Домашнє завдання.
Зміст уроків цього типу має значні можливості для великої варіативності і тому сприяє диференціації та індивідуалізації навчання. Уроки формування та вдосконалення вмінь і навичок можуть проводитись у вигляді ігор, змагань, уявних експедицій тощо та поєднувати й індивідуальні, і фронтальні, і групові методи роботи.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Привітання: Доброго дня, любі мої юні художники!
Вступне слово вчителя
Увесь час існування людства поруч із людиною живуть твори мистецтва..У кожного з вас вдома є улюблена картина, малюнок на стіні чи скульптурний портрет. І ми вже не можемо уявити життя без них. . Спілкування з творами мистецтва приносить нам радість і задоволення. Ось і сьогодні цю залу прикрашає незвичайне зображення на підлозі, виконане учнями нашої школи
2.Актуалізація опорних знань та їх коригування.
Учитель:
- Вам сподобалось зображення?Чим привабило ваш погляд?
Відповіді учнів:
-Відчувається глибина простору; метелик виглядає реалістично завдяки тому,що він зображений об`ємно, за правилами перспективи.
Учитель:
-Що таке перспектива?
Відповідь учня:
Перспектива-це наука що вивчає закономірності зображення предметів на площині відносно зорового сприйняття.2
Учитель:
-А чи хотіли-б ви досконало володіти технікою 3д малюнка?
Учень: Так
3. Повідомлення теми й мети. Сьогодні ми продовжимо вивчати правила перспективи та використовувати їх під час зображення предметів
4.Мотивація навчальної діяльності..
Учитель:
- Оптичні ілюзії та інші 3D методи знашйли своє місце у світі, дозволяють нам бачити речі, яких не існує.та надихають художників на створення нових творів.1
5.Засвоєння нових знань: Вступні вправи (групова робота)
Учитель: Вирішити завдання уроку нам допоможе гра «Оживи картину»
Вступні вправи (групова робота)
Перед вами на мольбертах містяться картини з відсутніми фрагментами, потрібно домалювати картину, використавши підказки художника.
1рупа-«пейзажисти», 2група-«натюрмоністи», 3 група-«анімалісти» «фантасти»
Учні по черзі домальовують.картину та аналізують її за відомим алгоритмом: автор, жанр, техніка виконання, виражальні засоби
Учитель: І так, прошу представників команд прокоментувати виконану роботу.
Учень; Картина англійської художниці Жозефіни Уолл «Містичне дерево» відображує романтичну натуру автора. Вражаюча пластичність форми дерева, неймовірна кількість деталей, м`які контрасти світла і тіней та незвичайні поєднання кольрів створюють відчуття тривимірного простору.
Жозефіна Уолл «Містичне дерево» жанр фентезі
Учень: Картина Сальвадора Далі «Пейзаж з метеликами» виконана в реалістичній манері, На полотні зображений жаркий полудень. На передньому плані ми бачимо танок метеликів на яскравому жовто-гарячому тлі . Чітко окреспені тіні теплих відтінків та холодні кольори горизонту надають зображенню неймовірної глибини простору.
С. Далі. «Пейзаж з метеликами» жанр пейзажу
А.Дюрер «Жук-олень» Анімалістичний жанр
У рисунку «Жук-олень» німецький художник Альбрехт Дюрер велику увагу приділяє побудові простору. Его анімалістичний рисунок, виконаний в техніці акварелі, вирізняє висока мастерність виконання, , вірність передачі природньої форми, точне трактування світлотіневих ефектів та достовірність кольорового рішення.
Петров-Водкін «Яблуко та вишня» натюрморт
Учень: У натюрморті Петрова-Водкіна «Яблуко та вишня» художник вдало передає обємні форми предметів, використовуючи для цього контрасти теплих та холодних кольорів, достовірне зобрження власних та падаючих тіней.
6. Творче завдання. (Індивідуальна робота в складі групи)
Намалювати малюнок відповідного жанру(за назвою групи) використавши правила лінійної та свілоповітряної перспективи (за зразком або власний )
7. Підсумки уроку. Презентація виконаних робіт.
Дидактичний матеріал до уроку.
Послідовність виконання малюнка метелика
Завдання для гри