Урок "Зображення предметів в перспективі. 3Д рисунок"

Про матеріал

Розробка уроку у 6 класі з предмету "Рисунок" за "Програмою профільних предметів для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл художнього профілю". / Упоряд. О. В. Корнілова, О. В. Гайдамака. —Х.: Видавництво «Ранок», 2009. — 256 с.

Перегляд файлу

Тема: Зображення предметів у перспективі. 3д малюнок.

Мета: : закріплення й усвідомлення знань з  перспективи, удосконалення навичок  зображення об`ємних предметів за правилами перспективи,  розвиток  об`ємного бачення предметів, уяви,  творчого мислення, формування творчої, працелюбної особистості.

 

Ключові компетентності:

Загальнокультурна; діяльнісно-творча.

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок

Методи уроку: Проблемно-пошукові, практична робота.

Обладнання:Комплекти ігрових завдань (незакінчені картини) Зразок послідовності виконання 3д-малюнка, 3-д малюнок на підлозі, виконаний гуртківцями.

Інструменти та матеріали: Пастель, вугільний олівець, розтушовка, тканева серветка, папір ФА4, лінійка, ножиці.

Структура

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомлення з правилами, алгоритмами виконання певних дій).

5. Пробні та тренувальні вправи (використання вивченого в стандартних умовах).

6. Творчі вправи.

7. Підсумки уроку.

8. Домашнє завдання.

Зміст уроків цього типу має значні можливості для великої варіативності і тому сприяє диференціації та індивідуалізації навчання. Уроки формування та вдосконалення вмінь і навичок можуть проводитись у вигляді ігор, змагань, уявних експедицій тощо та поєднувати й індивідуальні, і фронтальні, і групові методи роботи.

 

Хід уроку

 

1.Організаційний момент.

Привітання: Доброго дня, любі мої юні художники!

 

Вступне слово вчителя

Увесь час існування людства поруч із людиною живуть твори мистецтва..У кожного з вас вдома є улюблена картина, малюнок на стіні чи скульптурний портрет. І ми вже не можемо уявити життя без них. . Спілкування з творами мистецтва приносить нам радість і задоволення. Ось і сьогодні цю залу прикрашає незвичайне зображення  на підлозі, виконане учнями нашої школи

 

 

C:\Users\Віра\Pictures\100_2499 (2).JPG

 

2.Актуалізація опорних знань та їх коригування.

Учитель:

- Вам сподобалось зображення?Чим привабило ваш погляд?

Відповіді учнів:

 -Відчувається глибина простору; метелик виглядає реалістично завдяки тому,що він зображений об`ємно, за правилами перспективи.

Учитель:

-Що таке перспектива?

Відповідь учня:

Перспектива-це наука що вивчає закономірності зображення предметів  на площині відносно зорового сприйняття.2

 

Учитель:

-А чи хотіли-б ви досконало володіти   технікою 3д малюнка?

Учень: Так

3. Повідомлення теми й мети. Сьогодні ми продовжимо вивчати  правила перспективи та використовувати їх під час зображення предметів

4.Мотивація навчальної діяльності..

 Учитель:

- Оптичні ілюзії та інші 3D методи знашйли своє місце у світі, дозволяють нам бачити речі, яких не існує.та надихають художників на створення нових творів.1

5.Засвоєння нових знань: Вступні вправи (групова робота)

 

Учитель:  Вирішити завдання уроку нам допоможе гра «Оживи картину» 

 Вступні вправи (групова робота)

    Перед вами на мольбертах містяться  картини з відсутніми фрагментами, потрібно домалювати картину, використавши підказки художника.

1рупа-«пейзажисти», 2група-«натюрмоністи», 3 група-«анімалісти»  «фантасти»

Учні по черзі домальовують.картину та аналізують її за відомим алгоритмом: автор, жанр, техніка виконання, виражальні засоби

Учитель: І так, прошу представників команд прокоментувати виконану роботу.

Учень; Картина англійської художниці Жозефіни Уолл «Містичне дерево» відображує романтичну натуру автора.   Вражаюча   пластичність форми  дерева,  неймовірна кількість деталей, м`які контрасти світла і тіней та незвичайні поєднання кольрів створюють відчуття тривимірного простору.

 

Josephine Wall - Mystical Tree (Мистическое древо) Размер 24х30

Жозефіна Уолл «Містичне дерево» жанр фентезі

 

Учень: Картина Сальвадора Далі «Пейзаж з метеликами» виконана в реалістичній манері, На полотні зображений  жаркий полудень. На передньому плані ми бачимо танок метеликів на яскравому жовто-гарячому тлі .  Чітко окреспені  тіні теплих відтінків  та холодні кольори горизонту  надають  зображенню  неймовірної глибини простору.

 

Ландшафт с бабочками.

С. Далі. «Пейзаж з метеликами» жанр пейзажу

 

Альбрехт Дюрер. Жук

А.Дюрер «Жук-олень» Анімалістичний жанр 

 

У рисунку «Жук-олень» німецький художник Альбрехт Дюрер велику увагу приділяє побудові простору. Его анімалістичний рисунок, виконаний в техніці акварелі, вирізняє висока мастерність  виконання, , вірність передачі природньої форми, точне трактування світлотіневих ефектів та достовірність кольорового рішення.

Яблоко и вишня. 1917. Петров-Водкин Кузьма Сергеевич

Петров-Водкін «Яблуко та вишня» натюрморт

Учень: У натюрморті Петрова-Водкіна «Яблуко та вишня» художник вдало передає обємні форми предметів, використовуючи для цього контрасти  теплих  та холодних кольорів, достовірне зобрження власних та падаючих тіней.

6. Творче завдання. (Індивідуальна  робота в складі групи)

Намалювати малюнок відповідного жанру(за назвою групи) використавши правила лінійної та свілоповітряної перспективи (за зразком або власний )

7. Підсумки уроку. Презентація виконаних робіт.

 

Дидактичний матеріал до уроку.

Послідовність виконання малюнка метелика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для гри

C:\Users\User\Desktop\Дали Бабочка вирез.jpgD:\Кушнірук\Дерево вирез.jpg

 

 

 

D:\Кушнірук\Дюрер Жук вирез.jpgD:\Кушнірук\214499 Петров Водкин Яблоко и вишня вирез.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку