Урок "Жіноча доля у творчості Тараса Григоровича Шевченка"

Про матеріал
Дослідити особливості тематики жіночої долі у творчості Кобзаря; вміння виважено і ґрунтовно висловити власні думки, спостереження; виховувати повагу до української жінки, риси чуйності, доброти, людяності, зневажливе ставлення до підступництва.
Перегляд файлу

Тема: Жіноча доля у творчості Тараса Григоровича Шевченка

Мета: дослідити особливості тематики жіночої долі у творчості Кобзаря; вміння виважено і ґрунтовно висловити власні думки, спостереження; виховувати повагу до української жінки, риси чуйності, доброти, людяності, зневажливе ставлення до підступництва.

Хід уроку

І. Організаційний момент класу

Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель (під звуки пісні «Така її доля»).

Жіноча доля—одна з найболючіших тем української літератури. Мати—першооснова життя, без неї нічого немає на Землі. Із прадавніх часів возвеличує людство цей святий образ у пісні, молитвах, думах.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Метод «Мікрофон»

  • Що для вас означає слово мама? (діти дають відповіді)

Використовуючи випереджувальне навчання, вчитель роздає кожному учневі картки із завданням: Чи була щасливою Катерина у своєму материнстві?

(Вчитель зачитує уривок із поеми: «За сльозами за гіркими і світа не бачить»). (час виконання 10 хвилин)

Скласти таблицю порівняльної характеристики долі Катерини та Ганни із твору «Наймичка».

  • Що спільного у долях героїнь?
  • Що відмінного?
  • Що підштовхнуло героїнь до цих вчинків?
  • Ваше ставлення до героїнь і чому?

Катерина

Ганна

Довірилася хлопцеві

Довірилася хлопцеві

Позашлюбна дитина

Позашлюбна дитина

Вигнання з дому

Підкидає дитину заможньому подружжю, що не має дітей

Пошуки батька дитини

Стає наймичкою у власного сина

Розпач

Все життя спокутує гріх

Трагічна смерть

Увінчана щастям материнства, хай і схованого від людей

 

  • Чи є такі жінки у наш час?
  • Що спонукає сучасних жінок на такий необдуманий вчинок?

Робота в групах.

Клас ділиться на дві групи, а на екран проектується картина Т. Шевченка «Катерина».

Одна група записує всі можливі питання, друга група всі можливі відповіді. Питання і відповіді співставляються.

Робота в групах ( 4 групи)

Намалювати українську жінку як берегиню роду. ( 10 хвилин)

Учні малюють і слухають пісню Горчинського «Росте черешня в мами на городі».

ІІІ. Підсумок уроку

Триєдине значення образу жінки (образ Богородиці, образ жінки-матері, жінки-коханої).

IV. Домашнє завдання (диференційоване)

  1. Зробити міні-проект «Доля жінки-матері від Шевченка до сучасності».
  2. Усне висловлювання «Мої враження від прочитаних творів».
docx
До підручника
Українська література 9 клас (Борзенко О.І., Лобусова О.В.)
Додано
31 липня 2019
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку