Урок "Злочини проти людства"

Про матеріал
Урок для спецкурсу "Живи за правилами", курс читається в 7, 8 класах за підручником Н. Голосової "Живи за правилами", 2007 р. У переліку предметів курсу немає.
Перегляд файлу

Спецкурс «Живи за правилами»

Вчитель історії : Юницька Вікторія Миколаївна, Полтавська ЗОШ № 5

Клас 8

Тема уроку: «Злочини проти людства»

Очікувані результати:

  • знати  поняття і види злочинів проти довкілля;
  •  вміти охарактеризувати суспільну небезпеку злочинів проти екологічної безпеки; опрацьовувати інформацію з інтернет - ресурсів.
  • розуміти  суспільну небезпеку злочинів у сфері водних ресурсів;
  • дослідити суспільну небезпеку злочинів у сфері лісокористування, захисту рослинного та тваринного світу.
  • усвідомити необхідність визначити шляхи подолання вказаної проблеми, збереження довкілля.

 

  • Обладнання: роздатковий матеріал,
  • Тип уроку: комбінований
  • ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Бесіда з учнями про актуальність даної теми.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Що таке екологічна небезпека.

2. Злочини проти довкілля і вплив на людину.

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

V. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання.

 

 

 

Вивчення нового матеріалу пропонується провести за допомогою вправи «Злочини проти довкілля» (метод «Фішбоун»).

 

Складові громадянської компетентності, які можна розвивати за допомогою пропонованої вправи

усвідомлення відповідальності за цінності людини (її життя, здоров’я, недоторканності й безпеки);

вміння працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю;

уміння аргументувати свою власну точку зору;

навички критичного та аналітичного мислення;

толерантне ставлення до поглядів іншої особи;

ощадливість і поміркованість.

громадянська активність.

 

Вправа «Злочини проти довкілля» (метод «Фішбоун»).

Примітка щодо методу.

 В цій вправі використовується метод «Фішбоун».

 Дослівно Fishbone перекладається як «Риб’яча кістка» або «Скелет риби». І дійсно, в основі методики схематична діаграма у формі риб’ячого скелету. Така нестандартна та водночас проста схема дозволяє провести швидкий та точний аналіз певної проблеми, виявивши її причини та наслідки. А потім потрібно лише зробити правильні висновки.

Використання схеми Fishbone дає можливість:

 розвивати критичне мислення;

 організувати роботу учнів в парах та групах;

 візуалізувати причинно-наслідковий зв’язок;

 розподіляти етапи роботи по рівню значущості.

 

Цей метод дозволяє розкласти ціле на окремі складові та детально їх розглянути.

 

C:\Users\Sergey\Desktop\IMG_20190418_192924.jpg Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за певні нюанси:

голова – тема, питання або проблема, що підлягає аналізу;

верхні  кістки – основні поняття теми та причини виникнення проблеми;

нижні кістки  – факти, що є підтвердженням певних причин чи понять, вказаних у схемі;

хвіст – відповідь на поставлене питання, висновки.

 

Під час виконання вправи також проводиться робота  учнів з інформаційними джерелами, публікаціями ЗМІ.

 

Використані матеріали:   Плакат із схемою «Фішбоун».  Тексти з  різноманітною інформацією ЗМІ з даної проблеми. Папір для нотаток клейкий, ручки. Листи оцінювання роботи учнів   в групі.

Інструкція.

1. Учитель оголошує проблему, яку учні повинні розв'язати на уроці.

2. Учні об'єднуються в 6 груп по5 чоловік по бажанню (кількість учнів в групах можна змінювати).

3. Кожна група обирає свого капітана.

4. Учнів просять  в групах визначити найбільші злочини проти довкілля, (можливі варіанти: знищення тварин, відходи виробництва, вирубка лісів, екологічні катастрофи, війни, побутове сміття).

5. Капітан від кожної команди на схему «Фішбоун» прикріплює 1 варіант відповіді, написаний на клейкому папері, на верхні кістки.

6. Учитель пропонує капітанам на столі із вирізками знайти підтвердження своїй версії та конкретні факти із запропонованого матеріалу ЗМІ.

7. Інформація із ЗМІ обговорюється в групах, діти доповнюють її своїми знаннями, або можуть використати додатково інтернет - ресурси.

8. Капітан в групі контролює відповіді і коротко фіксує основні факти, які підтверджують їхню причину злочинності проти довкілля.

9. Представник від групи прикріплює на нижні кістки риби, проти своїх причин -  факти,  написані на клейкому папері, які вони знайшли.

 

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

10. Учитель пропонує в групах зробити висновки із заданої проблеми і визначити шляхи, які допоможуть зберегти довкілля (можливі варіанти – Додаток 1)

11. Представник від групи прикріплює на хвіст риби шляхи збереження довкілля, написані на клейкому папері і робить висновок, або коментарі.

 

V. Підсумки уроку.

12.  Роботу капітана групи оцінює учитель, а капітан  -  в листі оцінювання роботи учнів своєї групи. (Додаток 2)

 

Розширення. Учитель може за декілька днів дати учням додому завдання самостійно підібрати із ЗМІ інформацію і факти щодо злочинів проти довкілля, як у світі так і в Україні окремо. Можна на уроках ускладнити завдання, залежно від віку, використовуючи правові документи із Кримінального Кодексу України,  провести аналіз юридичного складу злочину «порушення правил екологічної безпеки».

 

VІ. Домашнє завдання.

Написати міні – твір з даної теми «Моїм нащадкам».

 

Додаток 1. (Очікувані відповіді)

1. Ходити до магазину з еко-сумкою.

2. Сортувати сміття.

3. Дивитися фільми про природу та екологію. Дивитися підбірку найкращих екофільмів, що змінюють погляд на світ.

4. Брати тару із собою в магазин.

5. Вирощувати кімнатні рослини.

6. Економити воду.

7. Вимикати зайве  світло.

8. Не викидати небезпечне сміття в загальний смітник. Розкажіть дитині,чому не можна викидати батарейки, акумулятори та подібні токсичні речі.

9. Обирати не пластикову тару, а скляну.

10. Брати багаторазову еко-пляшку з собою.

11. Використовувати харчові відходи з користю. Якщо у вас є город або сад, організуйте ділянку для приготування компосту — натурального органічного добрива для рослин з харчових відходів. Розкажіть дітям про простий і корисний спосіб переробки залишків овочів, фруктів, зелені і т.п. відходів, які викидаються багатьма.

12. Активувати енергоощадний режим техніки.

14. Використовувати обидві сторони паперу.

15. Купувати тільки потрібні товари і не викидати зайвого. Розкажіть, що непотрібні речі можуть бути корисними для когось: їх можна роздати друзям, або віднести в благодійний фонд.

16. Обирати іграшки з натуральних матеріалів: тканини, дерева, паперу. Такі іграшки легше переробляються і не шкодять довкіллю. Також, вони безпечніші для дитини.

 

 

Додаток 2.

 

 

Лист оцінювання роботи  в групі

Групові навички роботи

Бали

1 учень

2 учень

3 учень

4 учень

5 учень

прізвище, ім'я

прізвище, ім'я

прізвище, ім'я

прізвище, ім'я

прізвище, ім'я

Мав цікаві ідеї

1

 

 

 

 

 

Висував ідеї, які група використала

1

 

 

 

 

 

Якщо з чимось не погоджувався висловлював це без ворожих почуттів

1

 

 

 

 

 

Виступав від групи

1

 

 

 

 

 

Брав участь у спільній роботі і приніс користь

4

 

 

 

 

 

Ефективно працював з інформаційними джерелами

4

 

 

 

 

 

Загальна кількість балів

12

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Юницька В. М.
Додано
25 липня 2019
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку