Тема. Зміни в довкіллі восени
Очікувані результати: розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі; описує побачене та зображення; співвідносить зображення/описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/ їй із довкілля
Обладнання: таблиці, ілюстрації, зошит з друкованою основою, навчальне відео, запис музики «Дощик», листочки із зображенням 3-х вагончиків, олівці.
Хід уроку
I. Організація класу
Вправа «Емоційне налаштування»
- У мене зараз гарний настрій, ось такий (листочок із зображенням личка)
- А у вас? Намалюйте свій настрій.
II. Робота над темою уроку
1. Повідомлення теми уроку
Прийшла дівчина до хати,
узялась хазяйнувати:
вправно скриню відімкнула,
в жовту свитку ліс вдягнула.
Ліс гостинно закликає –
Нас грибами пригощає.
Неба потускніла просинь,
У права вступає…. (осінь.)
2. Складання асоціативного куща зі словом «осінь».
3. Перегляд навчального відео про осінні зміни в природіі.
4. Робота учнів у зошитах з друкованою основою.
5. Робота з музичними творами .
Послухати з учнями музичні твори про осінь для висловлення власних вражень, вподобань (наприклад, В. Косенко «Дощик»).
6. Вправа «Упізнай місяць» (з використанням ілюстрацій).
Послухайте вірш та розпізнайте місяць за його ознаками
В школах дзвоник продзвенів,
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки…(вересень)
Чарівник прийшов у ліс,
фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
стали жовтими листочки. (жовтень)
Вправо, вліво, вниз, назад –
Всюди справжній листопад.
Трішки ще і вже зима,
От і осені нема… (листопад)
7. Робота з прислів’ями.
- Як ви розумієте прислів’я:
В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
Весна красна квітами, а осінь - плодами.
Осінь сумна, а весело жити.
Як вересніє, то й дощик сіє.
III. Підведення підсумків. Рефлексія, вправа «Вагончики»
- У кожного із вас є листок із зображенням 3-х вагончиків: вереснь- перший вагон; другий вагон – жовтень; третій вагон – листопад. Це грузові вагони, не пасажирські. У ці вагони треба помістити груз: найголовнішу ознаку місяця.
Найулюбленіший осінній місяць розфарбувати найяскравіше.