20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок " Змінювання іменників за відмінками."

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям «відмінювання», з властивістю іменників змінюватися за питаннями, з назвами відмінків; закріпити знання учнів про рід, число іменників, власні та загальні назви; розвивати мовлення , уміння аналізувати, співставляти , працювати в групах; виховувати культуру писемного мовлення, любов до природи.
Перегляд файлу

                                                          Українська мова             3клас

Тема: Змінювання іменників за відмінками.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «відмінювання», з властивістю іменників змінюватися за питаннями,  з назвами відмінків; закріпити знання учнів про рід, число іменників, власні та загальні назви; розвивати мовлення , уміння аналізувати, співставляти , працювати в групах; виховувати культуру писемного мовлення, любов до природи.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютер, презентація, відео- фізкультхвилинка, картки для роботи в групах,

                                              Хід уроку

І. Організація класу

Всі мерщій сідайте, діти,                                                                                                                                                                                           Домовляємось не шуміти.                                                                                                                              На уроці не дрімати,                                                                                                                                   Руки вчасно підіймати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого 

1.Загадка

Жовта блискавка невпинна                          

Між деревами пролине,

З гілки плигає на гілку

Ця мала руденька …(білка)

C:\Users\User\Documents\Searches\Desktop\images.jpg

2. Каліграфічна хвилинка.

а)Б Б Б б б б Бі бі  ло очк чка Білочка

Руденька білочка гризе горішок.

б) Робота з реченням

-Підкреслити підмет, присудок і другорядні члени речення.

-Встановити зв'язок між словами за допомогою питань.

в) Зробити звуко-буквений аналіз слова білочка

3. Метод «Асоціативний кущ» (Іменник)

4.Гра «Питання – відповідь»

-Що називається іменником?

-На які питання відповідають іменники що є назвами істот?

- На які питання відповідають іменники що є назвами неістот?

- Які іменники називаються загальними?

- Які іменники називаються власними?

-Якого роду бувають іменники?

-Які слова допомагають вам визначити рід?

 -Які числа мають іменники?

5. Словниковий диктант

Річка Дніпро, кінь Орлик, Іван Франко, вулиця Грушевського,  місто Львів.

6. Робота в групах

Виписати іменники і поставити їх у множині.

1група- ж. р.

2 група- ч. р.

3 група – с. р.

Слова: абрикос, село, ягода, лисичка, фермер, поле, перо, апельсин, секунда, весна, комбайн, слово,  депутат,  ластівка, озеро.

7. Фізкультхвилинка

ІІІ. Повідомлення теми, мети  уроку

-Сьогодні ви дізнаєтесь про ще одну властивість іменника – змінювати закінчення, дізнаєтеся як називається ця властивість.

ІV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1.Виконання вправи 281, ст.117(усно)

-Прочитати текст, до виділених слів поставити питання, визначити закінчення.

2.Слухання  казки «Відмінки іменників» (презентація)

У славному царстві Частин мови, у графстві Іменника служили

 Брати Відмінки. Їх було сім: Називний, Родовий, Давальний, Знахідний, Орудний, Місцевий, Кличний.

  • Називний відмінок відповідав за назву предметів і ставився до всіх підозріло.. Він весь час запитував: «Хто? Що?»
  • Родовий завжди стояв на варті і допитувався: «Кого? Чого? немає  в царстві?»
  • Давальний розподіляв їжу між мешканцями, і весь час чувся його голос: «Кому? Чому?, скільки чого дати?»
  • А Знахідного завжди гукали на допомогу, коли потрібно було знайти що-небудь у царстві. Він завжди запитував: «Кого? Що? треба знайти?» І завжди біг на допомогу.
  •  Орудний керував військом. Він трішки недочував і перепитував: «Ким?Чим? питаєте, керую?»
  • Місцевий відав транспортом. Він завжди знав, На кому? На чому?  перевозять вантажі у царстві
  • А Кличний прислужував тоді, коли потрібно було когось погукати до його величності Іменника. Питань він ніяких не ставив. Він одразу кликав, кого треба.

3.Ознайомлення з теоретичним матеріалом. (ст.117)

4.Ознайомлення з назвами відмінків.

Називний – Хто?  Що?

Родовий – Кого?  Чого?

Давальний – Кому? Чому?

Знахідний -  Кого?  Що?

Орудний – Ким ?  Чим?

Місцевий – На кому? На чому?

Кличний -  когось кличе

V.Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.Вправа 283

-Провідміняти слово білка.

VІ. Підсумок уроку

-Як змінюються іменники?

-Які відмінки ви запам’ятали?

VІІ. Домашнє завдання

Ст.118, вивчити назви відмінків і питання до них

docx
Додано
22 березня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку