Урок "«Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників»

Про матеріал

«Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників»

Тема. Мета: ознайомити учнів з родовими закінченнями прикметників: вчити змінювати прикметники за родами; розвивати звʼязне мовлення, спостережливість, увагу, мислення, вміння аналізувати, співставляти і робити висновки; вдосконалювати орфографічні навички; виховувати любов до рідної мови та шану до творчості Тараса Шевченка.

І.Організація початку уроку

1. Привітання

2. Девіз уроку

Думати швидко, виконувати чітко,

Творчо працювати, каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Перевірка д/з

2. Опитування

- Що таке прикметник?

- З якою частиною мови звʼязаний прикметник?

- У якому числі завжди стоїть прикметник?

- Які закінчення мають прикметники у множині? ( Висновок)

3. Каліграфічна хвилинка

- До нас завітала тітонька Сова і принесла загадку:

Є в квартирі молодець, математик і мудрець.

Він тебе не підведе, бо рахунок дням веде (Календар)

- Для чого необхідний календар?

- Календарі почали друкувати у Росії у 18 ст. Спочатку календар створили для розвитку промисловості, де потрібна точність. А вже потім їх почали використовувати у повсякденному житті.

- Календарі є різні : відривні, перекидні, кишенькові, електронні.

- Запишіть каліграфічно

Кк ар нд календар

- Яка орфограма услові?

- Як називаються слова, написання яких ми повинні запамʼятати?

- Де можна зустріти такі слова?

- Складіть речення зі словом календар, в якому буде прикметник

- Запишіть речення. (Марія купила новий календар.)

- Підкресліть основу речення

- Підкресліть прикметник ( як підкреслюємо?)

- Виконайте звуко-буквений аналіз слова Марія

- Розберіть іменник календар як частину мови. Висновок

ІІІ. Повідомлення теми і мети

ІV . Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником. Вправа 356

- Зачитайте завдання

- На яку частину мови слід спершу звернути увагу: іменник чи прикметник?

- Які слова вам допомагають визначати рід іменників?

- Ми працюватимемо за рядами. 1ряд виписує сполучення чол.роду, 2 ряд- жін. роду, 3 ряд – сер. роду.

Перевірка

- Чи змінюються прикметники за родами?

- Від чого залежить рід прикметників?

- Отже, ми зʼясували, що прикметники змінюються за родами.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота за таблицею

- Розгляньте таблицю. Чи однакові закінчення мають прикметники чол.. роду, жін.. роду та сер. роду?

- Які закінчення мають прикметники чол.. р.?

- Які закінчення мають прикметники жін.. р.?

- Які закінчення мають прикметники сер.. р.?

- Чи змінюються прикметники у множині за родами?

- Зверніть увагу, що прикметники, основа яких закінчується на мʼякий приголосний звук, мають закінчення –ій, -я, -є.

- Прикметники, основа яких закінчується на твердий приголосний, мають закінчення –ий, -а, -я.

4. Читання правила

- Які закінчення мають прикметники ч.р., ж.р., с.р.?

V. Узагальнення і систематизація знань і вмінь

1. Робота за картками

- Допишіть закінчення прикметника, визначте рід

Українськ.. поет, велик.. сімʼя, добр.. слово, чудов.. твори.

- Хто з українських поетів вчора відзначав день народження?

- Що вам відомо про Тараса Шевченка?

( Укр. поет та художник, народився 9 березня 1814р. у с. Моринці на Черкащині. Був з бідної кріпацької родини. Є автором збірки «Кобзар». Помер 10 березня 1861р.)

- Ми зовсім скоро будемо детально вивчати життя і творчість цього великого генія , який писав про красу української природи та важке життя нашого народу за часів кріпацтва.

2. Робота за підручником. Вправа359. Поетична хвилинка

- Зачитайте напівголосно вірш, назвіть автора.

- Які картини ви уявили?

- Зачитайте 2 строку вірша. Як ви її розумієте?

- Запишіть словосполучення «Дніпр широкий»

- Чому Дніпр з великої букви?

- Що ви знаєте про Дніпро?

- Знайдіть прикметник.

- Розберіть прикметник за будовою

- Якого роду цей прикметник? Доведіть. Висновок

3. Фізкультхвилинка

4. Робота в парах за картками. Гра Відгадай»

- Вставте пропущені прикметники і відгадайте загадку.

У нього … вуха, ….. хвіст, шерсть узимку …. , а влітку …. .

(Куций, довгі, сіра, біла)

- До якої групи тварин належить заєць?

- Чи водиться заєць у лісах Сумщини?

5.Гра «Юні кмітливі»

- Яким гребінцем не розчісуються?

- З якого посуду ніколи не їдять?

- Якого каміння немає в річці?

- У яке відро не можна налити води?

- До якої частини мови належать відгадки? Доведіть.

VІ. Підсумок

1. Опитування від тітоньки Сови

- Чи змінюються прикметники за родами?

- У якому числі прикметники знмінюються за родами?

- Які родові закінчення мають прикметники?

- Які закінчення у прикметників у множині?

2. Гра « Павутинка»

- Охарактеризуйте урок, обравши прикметники на дошці.

Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему «Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників»

Тема. Мета: ознайомити учнів з родовими закінченнями прикметників: вчити змінювати прикметники за родами; розвивати звʼязне мовлення, спостережливість, увагу, мислення, вміння аналізувати, співставляти і робити висновки; вдосконалювати орфографічні навички; виховувати любов до рідної мови та шану до творчості Тараса Шевченка.

І.Організація початку уроку

1. Привітання

2. Девіз уроку

Думати швидко, виконувати чітко,

Творчо працювати, каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Перевірка д/з

2. Опитування

- Що таке прикметник?

- З якою частиною мови звʼязаний прикметник?

- У якому числі завжди стоїть прикметник?

- Які закінчення мають прикметники у множині? ( Висновок)

3. Каліграфічна хвилинка

- До нас завітала тітонька Сова і принесла загадку:

Є в квартирі молодець, математик і мудрець.

Він тебе не підведе, бо рахунок дням веде (Календар)

- Для чого необхідний календар?

- Календарі почали друкувати у Росії у 18 ст. Спочатку календар створили для розвитку промисловості, де потрібна точність. А вже потім їх почали використовувати у повсякденному житті.

- Календарі є різні : відривні, перекидні, кишенькові, електронні.

- Запишіть каліграфічно

Кк ар нд календар

- Яка орфограма услові?

- Як називаються слова, написання яких ми повинні запамʼятати?

- Де можна зустріти такі слова?

- Складіть речення зі словом календар, в якому буде прикметник

- Запишіть речення. (Марія купила новий календар.)

- Підкресліть основу речення

- Підкресліть прикметник ( як підкреслюємо?)

- Виконайте звуко-буквений аналіз слова Марія

- Розберіть іменник календар як частину мови. Висновок

ІІІ. Повідомлення теми і мети

ІV . Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником. Вправа 356

- Зачитайте завдання

- На яку частину мови слід спершу звернути увагу: іменник чи прикметник?

- Які слова вам допомагають визначати рід іменників?

- Ми працюватимемо за рядами. 1ряд виписує сполучення чол.роду, 2 ряд- жін. роду, 3 ряд – сер. роду.     

 Перевірка

- Чи змінюються прикметники за родами?

- Від чого залежить рід прикметників?

- Отже, ми зʼясували, що прикметники змінюються за родами.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота за таблицею

- Розгляньте таблицю. Чи однакові закінчення мають прикметники чол.. роду, жін.. роду та сер. роду?

- Які закінчення мають прикметники чол.. р.?

- Які закінчення мають прикметники жін.. р.?

- Які закінчення мають прикметники сер.. р.?

- Чи змінюються прикметники у множині за родами?

- Зверніть увагу, що прикметники, основа яких закінчується на мʼякий приголосний звук, мають закінчення –ій, -я, -є.

- Прикметники, основа яких закінчується на твердий приголосний, мають закінчення –ий, -а, -я.

4. Читання правила

- Які закінчення мають прикметники ч.р., ж.р., с.р.?

V. Узагальнення і систематизація знань і вмінь

1. Робота за картками

- Допишіть закінчення прикметника, визначте рід

Українськ.. поет, велик.. сімʼя, добр.. слово, чудов.. твори.

- Хто з українських поетів вчора відзначав день народження?

- Що вам відомо про Тараса Шевченка?

( Укр. поет та художник, народився 9 березня 1814р. у с. Моринці на Черкащині. Був з бідної кріпацької родини. Є автором збірки «Кобзар». Помер 10 березня 1861р.)

- Ми зовсім скоро будемо детально вивчати життя і творчість цього  великого генія , який писав про красу української природи та важке життя нашого народу за часів кріпацтва.

2. Робота за підручником. Вправа359. Поетична хвилинка

- Зачитайте напівголосно вірш, назвіть автора.

- Які картини ви уявили?

- Зачитайте 2 строку вірша. Як ви її розумієте?

- Запишіть словосполучення «Дніпр широкий»

- Чому Дніпр  з великої букви?

- Що ви знаєте про Дніпро?

- Знайдіть прикметник.

- Розберіть прикметник за будовою

- Якого роду цей прикметник? Доведіть. Висновок

3. Фізкультхвилинка

4. Робота в парах за картками.    Гра Відгадай»

- Вставте пропущені прикметники і відгадайте загадку.

У нього … вуха, ….. хвіст, шерсть узимку …. , а влітку ….  .

(Куций, довгі, сіра, біла)

- До якої групи тварин належить заєць?

- Чи водиться заєць у лісах Сумщини?

5.Гра «Юні кмітливі»

- Яким гребінцем не розчісуються?

- З якого посуду ніколи не їдять?

- Якого каміння немає в річці?

- У яке відро не можна налити води?

- До якої частини мови належать відгадки? Доведіть.

VІ. Підсумок

1. Опитування від тітоньки Сови

- Чи змінюються прикметники за родами?

- У якому числі прикметники знмінюються за родами?

- Які  родові закінчення мають прикметники?

- Які закінчення у прикметників у множині?

2. Гра « Павутинка»

- Охарактеризуйте урок, обравши прикметники на дошці.

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
8488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку