Інтегрований урок математична ресторація,на якому учні потрапляють до ресторації,де, поряд з виконанням математичних завдань,закріплюють правила поведінки в ресторації,грають на дзвониках,співпрацюють у групах.
Урок математична ресторація
Тема. Знаходження дробу від числа.Задачі на знаходження дробу від числа. Мета: вправляти у розв'язуванні задач з дробовими числами; закріплювати вміння учнів записувати та читати дроби, знаходити дріб від числа.Розвивати логічне мислення, увагу ,пам'ять. Виховувати бажання дотримуватися культури поведінки.
Обладнання:презентація, скатертини, картки із завданнями,сигнальні картки,бейджики,круги.
Хід уроку
I .Організація класу
(Тихо звучить легка приємна музика.на столах скатертини,серветниці,квіти)
На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено».
-Сьогодні я запрошую вас відвідати один дорогий заклад. Спробуйте здогадатися куди саме ми завітаємо. Це не театр, не кіно, в цьому закладі можна потанцювати, послухати приємну музику, поспівати в караоке, і …смачненько поїсти.
-Так, це ресторація, але вона не звичайна, а математична.
З тих пір, як білий світ існує,
Нема людини, яка знань не потребує.
В усі часи народи світу
До знань тягнулись, до освіти.
Офіціантом математичної ресторації є я. Я рада вітати усіх присутніх у нашій ресторації. Вітаю тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею. Я дарую вам щиру посмішку, я ділюся з вами своєю любов’ю і добротою, я бажаю вам здоров’я, миру і добра. Затисніть подаруночки у своїх кулачках. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій привітайтесь і поділіться своїм подарунком («повітряний поцілунок»).
У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви,гарячі та холодні закуски, незабутні напої, та десерти. Я обіцяю, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.
Девіз уроку:
«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» .
Анатоль Франс (слайд 1)
- Гарного вам апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики!
Усім смачного!
-Що ви очікуєте від математичного дитячого ресторану?
-Відвідувачі нашої ресторації повинні зняти верхній одяг і за кольором отриманого жетона зайняти відповідний столик.(Розподіл на групи)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо вправлятися у розв'язуванні задач з дробовими числами; закріплювати вміння записувати та читати дроби, знаходити дріб від числа.А працюватимемо ми у групах.Ви знаєте.що за спожиті страви у ресторації слід розраховуватися.За свої відповіді ви будете отримувати грошові купюри,якими зможете потім розрахуватися.
III.Робота над темою уроку
1.Повторення правил роботи в групі
2.Розподіл ролей
3.Ознайомлення з меню
- І нашим помічником на уроці буде меню. Ось погляньте, що за страви нас чекають.
( Показ слайду)
МЕНЮ
1) Закуска по -домашньому
2) Вінегрет із свіженьких усних завдань
3) Борщик з дробових чисел
4) Сік «Фантазія»
5) Гарнір «Задачний»
6) Пиріг геометричний
4. Закуска по -домашньому. (Перевірка домашнього завдання).
-Першою стравою, якою я Вас пригощу, буде «Закуска по-домашньому».
І це означає, що нам слід перевірити домашнє завдання.
На домашнє завдання нам потрібно було розв’язати 2 задачі.Групи по черзі пояснюють,що знайшли в кожній дії.
Молодці, трішки підкріпилися, набралися сил.
5. Вінегрет із свіженьких усних завдань(Усний рахунок)
1.«Від нашого столу — вашому столу»(Учні ставлять питання за допомогою квітки Блума з теми «Дроби»)
2.Знаходження частини від числа.
-Перевіримо, чи вмієте ви знаходити чистину від числа.Групи по черзі відповідають.
-Знайти ½ від 1грн,4грн,5грн;1/3від 6грн,18грн,24грн;2/3 від 9грн,12грн,27грн;3/5 100грн,150грн,350грн,;7/10 від 400грн,1000грн,120грн.
3.Робота в групах. (обчислити приклади і вивести відповідне правило)
12765-10765 |
ч |
3450+2550 |
а |
2098-1078 |
в |
340790-40790 |
к |
5670+330 |
а |
2780+20 |
й |
1020 |
2000 |
6000 |
2800 |
300000 |
в |
ч |
а |
й |
к |
Не ГАЛАСУЙ
4568-4068 |
г |
23670+230 |
а |
56800-6800 |
л |
13400+10500 |
а |
25078-1078 |
с |
6050+7030 |
у |
7890+4000 |
й |
24000 |
11890 |
13080 |
500 |
50000 |
23900 |
с |
й |
у |
г |
л |
а |
Не ДМУХАЙ
7890-790 |
д |
35700-1500 |
м |
2970+23030 |
у |
24350+3300 |
х |
36590-6090 |
а |
20400-20000 |
й |
27650 |
26000 |
30500 |
34200 |
7100 |
400 |
х |
у |
а |
м |
д |
й |
Не ОБЛИЗУЙ
17800-2600 |
о |
2654-54 |
б |
36900-24800 |
л |
48760+2240 |
и |
77700-7000 |
з |
56086-6086 |
у |
21300+3200 |
й |
12100 |
70700 |
50000 |
15200 |
2600 |
51000 |
24500 |
л |
з |
у |
о |
б |
и |
й |
Не БІГАЙ
45780-5700 |
б |
36097-1097 |
і |
10600+6300 |
г |
1024+3076 |
а |
2230+30 |
й |
16900 |
35000 |
4100 |
2260 |
40080 |
г |
і |
а |
й |
б |
4. Каліграфічна хвилинка
-Каліграфічно прописати числа попереднього завдання у порядку зростання
-Цікаво, яку ж наступну страву ми скуштуємо?
5.Борщик з дробових чисел( Робота над прикладами)
Знайти частину від числа(один учень з групи біля дошки)
1)3/7від 2905(1245)
2/5від2040(816)
2)4/5від 24080(19264)
2/3 від 3420(2280)
3)5/6 від 2310(1925)
3/4 від 8020(6015)
4)3/8 від 61712(23142)
5/6 від 72060(60050)
5)3/4 від 25048(18786)
3/5 від 14220(8532)
6.Сік «Фантазія»
-На початку нашої зустрічі я вам сказала, що це заклад, де можна не тільки смачно поїсти, але і поспівати караоке, послухати музику і навіть самим створити музику. Я вам пропоную за допомогою дзвіночків створити нову мелодію.(Релаксація)
То ж, яка нас страва чекає.
7.Гарнір «Задачний»
1.У магазин привезли 2т7ц гречаних крупів. Третину крупів придбав ресторан. Скільки крупів придбав ресторан?
2.В ресторані для приготування обіду використали 8кг картоплі, що становило 1/16всієї картоплі, що було в ресторані. Скільки картоплі було в ресторані?
3.Для приготування 35 кг плову використали м'ясо, рис і воду. 1/7 всієї маси становить мясо,2/7-рис, а решта-вода. Скільки води використали для приготування плову?
Після аналізу та розв’язування задачі пропоную дітям поставити інші можливі питання.
8.Геометричний пиріг.
І остання страва на десерт-« Геометричний пиріг» .Ваше завдання розділити його на 12 рівних частин і скуштувати(зафарбувати)стільки частин, скільки ви заслугували за роботу на уроці.
IV. Підсумок уроку
Ось і побували ви у «Математичній ресторації». Чи сподобалось вам? Підрахуйте кошти,які ви отримали.
-Хто на вашу думку працював найкраще?
Кого ви хочете похвалити? Яка страва сподобалась найбільше?(Виступи спікерів «Мікрофон»)