Урок "Знайомимось з алгоритмом письмового ділення"

Про матеріал
Розробку "Алгоритм письмового ділення" використовуємо на уроках математики для вивчення нової теми письмового ділення. Презентацію до розробки можна знайти за тією ж назвою.
Перегляд файлу

Математика

4 клас

Тема. Алгоритм письмового ділення. Ділення трицифрового числа на одноцифрове.

Мета. Удосконалювати вміння виконувати ділення трицифрового числа на одноцифрове; закріплювати вміння знаходити частину від числа, виконувати множення трицифрового числа на одноцифрове. Розвивати математичне мислення, мовлення. Виховувати інтерес до навчання.

Форма проведення: урок-казка

Хід уроку

І. Організаційний момент

Звучить музика з мультфільму «Качині історії» (слайд 1)

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Діти, сьогодні ми зустрінемось із героями казкових пригод «Качині історії». Хто автор казкових історій? Прочитайте запис англійською мовою: Walt Disney. (слайд 2) Так, це письменник аніматор Уолт Дісней. Кого з героїв цих захоплюючих, веселих, дотепних історій ви знаєте?

  • Каченя Дональд Дак вирішило зайнятися бізнесом і стати багатшим, ніж Скрудж  Макдак. (слайд 3)  Його племінники Біллі, Віллі та Діллі почали йому допомагати. Але вони погано знають математику. Тож давайте їм допоможемо.
  • Для того щоб надати допомогу майбутнім бізнесменам,  нам потрібно повторити письмове множення та ділення трицифрового числа на одноцифрове.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що потрібно для того, щоб почати свою справу?
  • А де їх можна взяти?
  • А наш герой вирішив отримати їх іншим шляхом. Він зібрав свою команду і орендував корабель та вирішив пливти та шукати на безлюдному острові скарби . (слайд 4)
  • Але корабель щось не пливе, потрібно йому допомогти.

Каліграфічна хвилинка

Записуємо число в якому є 4 сотні 8 десятків та 6 одиниць - це число 486 (слайд 5)

Тож вирушаємо у путь. Пливуть вони пливуть та ось їм на шляху трапляється айсберг. Щоб його розбити - потрібно усно приклади полічити.

Гра «Розбий айсберг» (усна лічба) (слайд 6)

14:7х3                 158+202               340+230          80-20:4 

48+6:6                 42:7-6                   100:20              81:(3х3)

Молодці! Допомогли їм подолати перешкоду, але ж на їхньому шляху трапилася інша загроза. Це пірати на  кораблі.

Щоб дістатися до острова вони пропонують зіграти з ними в гру.

Гра «Кості» (слайд 7)

228:6

912:3

402х2

76х9

Ось вони й дісталися острова. Ідуть і зустрічають туземців. Вони погоджуються віддати скарби, якщо з ними потанцюєте.

Фізкультхвилинка  (слайд 8)

Ось у них уже й  скарби у скриньці. Але відкрити її потрібно.  А щоб відкрити скриньку розв’яжіть приклади письмово.

Гра «Відкрий скриньку» (слайд 9)

343:7

916:2

124х8

69х7

Ось і відкрили скарби. Час додому вирушати. А щоб додому вирушати потрібно задачу розв’язати.

Задача (слайд 10)

У Віллі було 980 монет. Частину монет він розклав у 8 скриньок по 34 монети. Скільки монет залишилося розкласти?

 І корабель в путі. Їм залишилося трішки . А скільки зараз дізнаємося

ІV. Підсумок уроку

Ось вони повернулися додому.  Скрудж Макдак  порадив Дональду Даку куди краще вкласти свій капітал (обговорення). (слайд 11)

 «Дякую»

Подумки покладіть на ліву руку те, з чим ви прийшов сьогодні, свій багаж настрою, думок, знань, досвіду, а на праву те, що отримав на цьому уроці нового.

Потім всі одночасно плескають у долоні і вигукують «Дякую».

Домашнє завдання

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку