Тема. Знайомство з поняттям «композиція» у мистецтві. Горизонтальне або вертикальне положення композиції. Виконання малюнку «Ромашка».
Мета: дати учням поняття мистецтво, композиція у мистецтві; розвивати кругозір, образне мислення, вміння орієнтуватися в зображенні картини, вміння розташовувати аркуш паперу для виконання горизонтальної або вертикальної композиції; виховувати естетичний смак.
Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
2. Пригадайте, що відноситься до мистецтва? (Вірш, пісня, танок, малюнок, фото).
3. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ви познайомитесь із людьми, які створюють мистецтво та з їхніми витворами. А також навчитесь вибирати правильне положення аркуша паперу для створення власного твору мистецтва або композиції.
ІІ. Основна частина.
Робота за підручником с. 20-21.
Письменник – пише вірші.
Музикант – грає на музичних інструментах.
Художник – малює картини.
Танцівники- танцюють.
Хореографи – вчать танцювати та створюють танок.
Композитор – пише музику.
Актори театру і кіно – ставлять спектаклі та знімаються у фільмах.
Мистецтво буває авторське та народне. Народне мистецтво не має певного автора.
Порівняйте. Всім вам відома казка «Попелюшка». У цієї казки є автор письменник Шарль Перро. А у відомої вам казки «Колобок» автора немає – це народна казка.
Словом композиція називають і художній твір, і його побудову: наприклад, розміщення зображень на малюнку чи картині. Іншими словами, з чого складається малюнок чи картина.
Загадка про ромашку.
Стоять у полі сестрички:
Жовте очко, білі вічка.
Розгляньте малюнки дітей. Чим вони схожі і чим відмінні? Яку квітку на них зображено? Якими лініями?
Ці малюнки ще відрізняються положенням композиції. Перший малюнок виконано вертикально, другий горизонтально.
Розмістіть аркуш паперу вертикально або горизонтально.
Продумайте композицію малюнка, тобто з чого він буде складатися. Що зобразите уцентрі, по краях, угорі, внизу.
Намалюйте квітку простим олівцем за зразком.
Доповніть малюнок на свій смак: намалюйте сонечко, травичку, метеликів тощо. Та розфарбуйте.
Вчитель малює послідовно ромашку на дошці.
ІІІ. Заключна частина.
Виставка малюнків.
Рефлексія.