Урок "Знайомство з поняттям"композиція" у мистецтві. Горизонтальне або вертикальне положення композиції. Виконання малюнку "Ромашка"(за підр. О. Лобової)

Про матеріал
Дана розробка допоможе вчителю дати поняття учням про композицію, розвивати вміння розташовувати аркуш паперу вертикально чи горизонтально відповідно до задуманої композиції.
Перегляд файлу

Тема. Знайомство з поняттям «композиція» у мистецтві. Горизонтальне або вертикальне положення композиції. Виконання малюнку «Ромашка».

Мета: дати учням поняття мистецтво, композиція у мистецтві; розвивати кругозір, образне мислення, вміння орієнтуватися в зображенні картини, вміння розташовувати аркуш паперу для виконання горизонтальної або вертикальної композиції; виховувати естетичний смак.

Хід уроку:

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

2. Пригадайте, що відноситься до мистецтва? (Вірш, пісня, танок, малюнок, фото).

3. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ви познайомитесь із людьми, які створюють мистецтво та з їхніми витворами. А також навчитесь вибирати правильне положення аркуша паперу для створення власного твору мистецтва або композиції.

ІІ. Основна частина.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота за підручником с. 20-21.

  • Діти, розгляньте малюнки. Розкажіть що роблять митці.

Письменник – пише вірші.

Музикант – грає на музичних інструментах.

Художник – малює картини.

Танцівники- танцюють.

Хореографи – вчать танцювати та створюють танок.

Композитор – пише музику.

Актори театру і кіно – ставлять спектаклі та знімаються у фільмах.

  • Кожен митець створює власний витвір або твір (пісня, вірш, танок, картина і т.д.). Або ще його називають композиція.
  • Поміркуйте: чи завжди мистецький твір має певного автора?

Мистецтво буває авторське та народне. Народне мистецтво не має певного автора.

Порівняйте. Всім вам відома казка «Попелюшка». У цієї казки є автор письменник Шарль Перро. А у відомої  вам казки «Колобок» автора немає – це народна казка.

  • Рогляньмо композицію  картину Лариси Зоріної «Троїсті музики». Троїсті музики – це народний інструментальний ансамбль, у складі якого були музиканти, що грали на трьох різних музичних інструментах. Що зображено:
  • У центрі картини. На яких музичних інструментах грають музиканти?
  • На правому та лівому краях
  • Угорі й унизу композиції?
  • Поміркуйте, чи близькі за значенням слова композитор і композиція.

Словом композиція називають і художній твір, і його побудову: наприклад, розміщення зображень на малюнку чи картині. Іншими словами, з чого складається малюнок чи картина.

  1. Музична руханка.

https://yandex.ua/video/preview?text=народна%20руханка&path=wizard&parent-reqid=1601200234570166-1502712583191245124100277-production-app-host-man-web-yp-382&wiz_type=vital&filmId=7148772002781747060

  1. Продовження роботи з підручником. С. 23.

Загадка про ромашку.

Стоять у полі сестрички:

 Жовте очко, білі вічка.

Розгляньте малюнки дітей. Чим вони схожі і чим відмінні? Яку квітку на них зображено? Якими лініями?

Ці малюнки ще відрізняються положенням композиції. Перший малюнок виконано вертикально, другий горизонтально.

  1. Малювання ромашки.

Розмістіть аркуш паперу вертикально або горизонтально.

Продумайте композицію малюнка, тобто з чого він буде складатися. Що зобразите уцентрі, по краях, угорі, внизу.

Намалюйте квітку простим олівцем за зразком.

Доповніть малюнок на свій смак: намалюйте сонечко, травичку, метеликів тощо. Та розфарбуйте.

Вчитель малює послідовно ромашку на дошці.

  1. ХТД дітей.

ІІІ. Заключна частина.

Виставка малюнків.

Рефлексія.

docx
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
2437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку