22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок "Зрілість як передумова створення подружжя"

Про матеріал
Конспект уроку християнської етики для учнів 10 класу на тему: "Зрілість як передумова створення подружжя". Мета уроку: навчати, що у подружжя мають вступати лише зрілі особи, подати і розглянути різні аспекти зрілості; виховувати відчуття потреби готуватися до подружнього життя, наголосити на відповідальності у прийнятті рішення одружитися; розвивати шанобливе ставлення до родини, сім’ї, шлюбу.
Перегляд файлу

Зрілість як передумова створення подружжя

(конспект уроку християнської етики для учнів 10 класу)

 

 

Мета: навчати, що у подружжя мають вступати лише зрілі особи, подати і розглянути різні аспекти зрілості; виховувати відчуття потреби готуватися до подружнього життя, наголосити на відповідальності у прийнятті рішення одружитися; розвивати шанобливе ставлення до родини, сім’ї, шлюбу.

 

Ключовий вірш:

„Для всього свій час, і година своя кожній справі під небом.” ( Екл. 3, 1 )

 

Обладнання: Святе Письмо, посібник для вчителя „Тіло – храм Святого Духа” ( Програма статевого виховання молоді ).

 

 

Хід уроку

 

І. Взаємне християнське привітання. Організаційний момент

 

ІІ. Спільна молитва ( за мир і злагоду в родині )

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Коротке повторення попереднього заняття. Опитування учнів

 

  • Що таке подружжя?
  • Назвіть основні покликання подружжя.
  • Назвіть основні аспекти вчення про подружжя у Новому Завіті.
  • Розкрийте роль і значення Святого Таїнства Подружжя у сімейному житті.

 

  1. Праця в малих групах. Створення проблемної ситуації

(Учитель ділить клас на три групи, кожній з яких дає завдання висвітити погляд на певну проблему з християнської точки зору та аргументувати свої судження).

 

1 група - християнський погляд на одностатеві „шлюби”;

2 група - християнський погляд на так зване „життя на віру”;

3 група - християнський погляд на шлюби „за розрахунком”.

 

  1. Обговорення та узагальнення

(Представник кожної групи озвучує запропоноване його групі завдання, представляє напрацювання. Учитель робить підсумки, доповнюючи учнів.)

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

 

  1. Слово вчителя

- Як ми вже з вами з’ясували, подружжя – це особливий союз між чоловіком і жінкою, який укладається для спільного добра і народження дітей. Цей союз має бути спільнотою життя і любові, охоплювати всі аспекти взаємостосунків подругів і тривати все життя. Якими є взаємостосунки у сім’ї? Чи панує там любов і затишок – залежить насамперед від зрілості подругів.

 

  1. Читання Святого Письма
  • Екл. 3: 1-8 – Для всього свій час
  • Є свій час і для прийняття рішення одружитися.

 

V. Оголошення теми та мети уроку

 

- Коли найкраще одружуватися? Чи досягнення певного віку є ознакою зрілості? Яку особу можемо назвати зрілою? Які є аспекти зрілості? Про це поговоримо на сьогоднішньому уроці.

 

VІ. Розвиток теми

 

- У момент прийняття рішення одружитися у людей має бути певний рівень зрілості, бо коли одружуються особи незрілі, їхнє подружжя наражається на великі труднощі і часто розпадається. Можна розпізнати своє покликання до подружжя, але ще не бути готовим до його реалізації, тоді краще почекати.

Про зрілість можна говорити в різних аспектах:

  • фізична зрілість, яка включає статеву зрілість, тобто готовність статевих органів до статевого співжиття, виконання завдань, пов’язаних  із подружжям, здатність до народження дітей;
  • юридична – досягнення відповідного віку, в якому дозволено створювати подружжя. Вік осіб, які одружуються, має важливе значення. Водночас, досягнення людиною 18-ти чи 17 років не мусить означати, що вона саме в той момент стала зрілою;
  • суспільна – спроможність зав’язувати і утримувати добрі стосунки з іншими людьми: ріднею, сусідами, співробітниками, суспільством в цілому; спроможність брати на себе суспільні обов’язки;
  • економічна – матеріальна самостійність, наявність роботи, житла; спроможність забезпечити себе і свою сім’ю;
  • релігійна – здатність розвивати власну духовність і допомагати іншим особам в дорозі до Бога і до спасіння; розуміння духовного виміру завдань сім’ї;
  • психічна – зрілість особистості ( у тому числі відповідний розвиток та зрілість любові ), відповідний інтелектуальний і емоційний розвиток, спроможність контролювати свої вчинки, спроможність брати відповідальність за свої дії і за життя й добро своє і близьких людей.

 

Особливу увагу хотіла б звернути на релігійну та психічну зрілість особи.

Релігійна зрілість

Говорячи про релігійну зрілість, перш за все потрібно поставити собі запитання: Яке місце у моєму житті займає Бог, молитва, участь у Божественній Літургії? Які цінності для мене є пріоритетними?

Релігійна зрілість – це усвідомлення того, що подружжя є Святою Тайною, дорогою до спасіння, а також що християнська родина має свої завдання:

  • творення спільноти любові – подружжя покликане оберігати, проголошувати й передавати любов. Ця любов означає також прийняття кожного нового життя, пошану до життя, служіння матеріальне, емоційне, виховне й духовне щодо кожної дитини;
  • передавання життя – через співпрацю з Господом подруги стають батьками, в тому покликанні змінюються самі, стають зрілими, беруть особисту відповідальність за виховання своїх дітей, бо плідність подружньої любові не обмежується тільки фізичним народженням дітей;
  • участь у розвитку суспільства – родина є клітиною, фундаментом суспільства; має служити суспільству і впливати на те, що в ньому діється; не можна бути байдужими до процесів, що тривають у суспільстві, оскільки воно є зовнішнім середовищем, яке безпосередньо впливає на ситуацію в сім’ї, на стан кожного її члена;
  • участь у житті та місії Церкви – щоденна спільна молитва, участь у Святих Тайнах, відвага голосити Слово Боже, насамперед своїм дітям, а також оточенню. Подруги мають вчитися взаємно бачити в собі образ Бога.

 

Психічна зрілість

Психічно зрілу особистість характеризує:

  • вміння любити себе – особа має добрий, позитивний образ самої себе, знає свої недоліки, не боїться їх і не приховує, а навпаки – виправляє негативні риси характеру; реально дивиться на себе, знає, якою є; усвідомлює власну людську гідність і вимагає від інших, аби шанували гідність особи, незалежно від її поведінки, вчинків, характеру, зовнішніх чи внутрішніх рис; послання „любіть ближнього свого як самого себе” вказує на важливість позитивного ставлення до себе;
  • самостійність мислення і поведінки – уміння реально оцінювати обставини і передбачати наслідки, самостійно (без впливу батьків, авторитетів, друзів) робити вибір, приймати важливі рішення і брати відповідальність за свої вчинки; вміння підтримати, порадити іншій особі, дарувати допомогу;
  • самосвідомість – особа розуміє саму себе, свої погляди, спосіб поведінки і керує ними; уміє розпізнати, назвати свої емоції, контролювати їх і вирішувати, як і де їх проявляти, передбачаючи наслідки; розуміє, як впливає на інших, чого від неї очікують у подружжі;
  • вміння любити – вміння відчувати потреби подруга – зовнішні й внутрішні; вміння прислухатися до переживань, розуміти світ думок іншої особи; вміння шанувати індивідуальність подруга; відкритість до майбутнього, прагнення діяти спільно, готовність не зважати на своє „я” для добра іншої особи; співвідповідальність – розподіл обов’язків, пов’язаних із забезпеченням потреб сім’ї, цей поділ не мусить відповідати суспільним стереотипам (чим має займатися жінка, а чим – чоловік), обов’язки можуть змінюватись відповідно до ситуації, головною метою є добро сім’ї загалом і кожного її члена зокрема;
  • вміння бути вдячним – не думати, що мені щось належиться; пам’ятати про дрібні дарунки – квіти, усмішку, поцілунок; подяку дружині за обід, а чоловікові, що прибрав; часті взаємні нагадування подругів про свою взаємну любов, про те, які вони важливі одне для одного.

 

VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

 

- Не всі види зрілості досягаються одночасно. Молода особа досить скоро дозріває статево, але ще не працює, не може себе утримувати (не є зрілою економічно); 15-літній хлопець може стати батьком, але, наприклад, з юридичної точки зору, це не є вік, відповідний для створення сім’ї. Якщо подружжя розуміємо як тривалий зв’язок, то його не можуть будувати дуже молоді люди. Тому про готовність до подружжя говорить насамперед не фізична зрілість, а психічна й релігійна.

 

VІІІ. Підсумок уроку

 

- Видатний наш педагог Василь Сухомлинський писав, що в школі важко готувати дітей до вибору професії, бо їх багато. Але є одна, яку вибере чи не кожен. Усі хлопці та дівчата в майбутньому стануть чоловіками та жінками, батьками та матерями, й готувати їх до цього необхідно. Зрозуміло, що кожному з вас і самим треба готуватися до цього.

 

ІХ. Домашнє завдання

 

Вивчити конспект уроку.

 

Х. Спільна молитва. Прощання

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
20 лютого
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку