Тема: Урок зв’язного мовлення. Складання твору з елементами опису. Опис снігопаду. (урок 12)
Мета: Формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису предметів, вчити складати описи. Повторити вивчений матеріал. Виховувати бережне ставлення до природи, почуття любові до рідного краю. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати. Збагачувати словниковий запас.
Обладнання: зошити «Щебетун»
Хід уроку
І. Організаційна частина
Нумо, діти, підведіться.
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання 1
-- Прочитайте вірш Олександра Олеся. Про яке зимове явище природи йдеться у цьому творі?
-- Які слова вживає поет у переносному значенні? ( сніжинки-метелики, віконце-картина, сонце блискає золотом)
-- Коли ти читаєш вірш, яка картина постає у твоїй уяві? Опиши цю картину.
Завдання 2
-- Відгадайте загадку. Запишіть відгадку.
-- Яка картина постає у твоїй уяві, коли ти читаєш першу загадку?
-- Поміркуй, чому народна фантазія перетворила сніг на скатертину? Що схожого між снігом і білою скатертиною?
-- Що допомогло вам відгадати другу загадку?
-- Які слова у цій загадці вжиті у переносному значенні?
-- Як ви розумієте ці слова?
-- Поясніть третю загадку. Чому так кажуть: зимою гріє, весною тліє, влітку вмирає, восени оживає?
-- Яку загадку вам було найскладніше розв’язати? Чому?
Завдання 3
-- Визнач межі кожного речення і розстав розділові знаки.
Завдання 4
-- Які слова поет використав у переносному значенні?
-- Яка картина постає у вашій уяві, коли ви читаєте цей вірш?
-- Розкажіть яким буває зимовий вітер.
-- Чи доводилося вам взимку чути якісь звуки? Запишіть
Зимою мені чулися звуки, схожі на…….
Завдання 5
Доберіть синоніми до слів.
Хуртовина- ___________________________
( завірюха, заметіль, віхола, метелиця)
Вітер - _______________________________
(вітровій, буревій, вітрець, вітрик, вітронько, вітрюга, вітрюган, вітрило, вітрисько, вітрище)
Завдання 6
-- За поданим початком напиши твір з описом снігопаду.
Узимку я люблю гуляти. День видався сонячний і морозний
Раптом… ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
--- Перевірте написане.
--- Робота над помилками.
ІІІ. Підсумок уроку