Значення прикметників у мовленні. Загальне поняття про прикметник

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; формувати вміння добирати прикметники, виділяти їх із тексту; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови; прищеплювати повагу до людської праці
Перегляд файлу

Тема: Значення прикметників у мовленні. Загальне поняття про прикметник.             ( впр. 82 – 86)

Мета: розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; формувати вміння добирати прикметники, виділяти їх із тексту; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови; прищеплювати повагу до людської праці

Обладнання: картки, таблиця.

                                           Хід уроку

             І.Організаційний момент

 1.Привітання.

2.Девіз уроку

- Девіз нашого уроку буде такий:

Думати швидко,

Виконувати чітко,

Творчо працювати,

 Каліграфічно писати.

    ІІ. Актуалізація опорних знань

- Що таке іменник?

- На яке питання відповідають іменники, що є назвами істот? Неістот?

- З якої букви пишуться власні іменники? Загальні іменники?

- Якого роду можуть бути іменники?    

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-= Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Я запрошую вас у подорож. А

ось, щоб дізнатись на чому вирушаємо у мандрівку, вам потрібно відгадати

загадку.

 Срібна стрічечка лежить,

 ланцюжок по ній біжить.

 І на станціях гудок

подає той ланцюжок.

  ( Потяг ).

-  Скажіть, будь ласка, а без чого не може відбутися посадка на потяг?

Чого не вистачає нам, щоб зайняти свої місця у вагонах?

- Так,нам не вистачає квитків.

- А щоб придбати квитки на казковий потяг, нам потрібно написати каліграфічну хвилинку.

1. Каліграфічна хвилинка

- Пропишіть буквосполучення от і слово потяг.

- Квитки ми отримали.

- А чи знаєте ви до якої частини мови належить слово потяг?

 

- А що таке іменник?

- Наведіть приклади.

- Складіть і запишіть речення зі словом потяг. ( Розбір речення ).

2.  Словниковий диктант

 - Діти, контролер має перевірити ваші квитки. В ролі контролера

виступає словниковий диктант.

                                 Словниковий диктант

Село, весна, веселий, ховається, Мурчик, сказати, зелений, м’ята,

зимовий.

- Перевіряємо.

- Контролер дозволив зайняти місця у потязі. Всі готові до мандрівки.

- Лишилося дізнатись до якої країни ми вирушаємо.

Ми вирушаємо до країни ПРИКМЕТНИК.

- А що таке прикметник? ( Приклади ).

          ІV. Повідомлення теми та мети уроку

- Спробуйте спрогнозувати тему сьогоднішнього уроку.

- Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про прикметник. З’ясуємо

значення прикметника у мовленні та його роль у реченнях.

- А для чого ми використовуємо у своєму мовленні прикметники?

      V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Станція "Дослідницька”

- На цій станції проведемо дослідницьку роботу. Будемо досліджувати

правило.

- То що таке прикметник? ( Приклади ).

- На які питання відповідає?

- Проведіть пошукову роботу. Спробуйте знайти в словниковому диктанті

прикметники. Доведіть, що це прикметники.

- Введіть в речення прикметник.

( Швидкий потяг прибув на вокзал.)

-  Яким членом речення виступає прикметник? ( Другорядним).

- То що таке прикметник?

2.Станція "Дружби” (робота в парах).

- Наш потяг прибув на станцію "Дружби”. Я пропоную попрацювати в парах,

допомагаючи один одному.

- Прочитайте завдання вправи 83.

- Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб речення  стали гарнішими та

цікавішими?

- Вірно. Речення потрібно поширити, використовуючи прикметники.

- Прошу записати поширені речення в зошит. Визначте граматичну основу і

підкресліть прикметники.

- Яким членом речення виступає прикметник?

Вправа 84.

Прочитай текст. Подумай, які прикметники можна дібрати до виділених іменників.

3. Станція "Фізкультурна”

- А ось і зупинка "Фізкультурна”, на якій пропоную трішки відпочити.

         VІ. Закріплення та систематизація знань

1. Зупинка "Поетична” (вибіркове списування)

Вправа 85

- Діти, на зупинці "Поетичній” ми поговоримо про рідну мову?

- Як ви вважаєте чому?

- Якою є наша мова?

- А як потрібно ставитися до рідної мови?

- Прочитайте вірш про мову.

- Які почуття у вас виникли?

- Зачитайте рядки, у яких розкривається головна думка вірша.

-  Випишіть прикметники, які використала поетеса ,щоб передати красу

рідної мови. (Ланцюжком).

- То для чого ми використовуємо прикметники у мовленні?

          VІІ. Підсумок уроку

1. Зупинка "Підсумкова”

- Наша подорож закінчується. Ми знаходимось на зупинці "Підсумкова”, де

підведемо підсумки нашої роботи.

-  Які слова допомагають описати предмет?

- На які питання відповідають прикметники?

- На що вказують прикметники?

- Наведіть приклади прикметників.

- То що таке прикметник?

2.Гра "Павутинка”

-  Охарактеризуйте наш урок, використовуючи слова частини мови, яку

почали сьогодні вивчати.

УРОК (який?) цікавий, творчий, корисний, пізнавальний.

- Пам’ятайте, що слова – це кольорові камінці. Мало їх назбирати – треба

ще навчитися з них узори викладати.

-  Отож, діти, вчіться створювати візерунки із слів. Збагачуйте своє

мовлення.

         VІІ. Домашнє завдання

Вправа 86.(Виписати з тексту прикметники)

 

 

docx
Додано
4 серпня 2020
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку