Інтегрований урок у 3 класі. Інтегруються: українська мова та образотворче мистецтво.
Українська мова: "Звязок прикметника з іменником за допомогою питань".
Образотворче мистецтво: "Робота з папером."Танцівниця!"
Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва
Українська мова. Зв'язок прикметників з іменниками за допомогою питань від імен -
ника до прикметника.
Образотворче мистецтво. Робота з папером. «Танцівниця»
Мета.
Формування ключових компетентностей:
Формування предметних компетентностей:
Формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про прикметник; розвивати вміння встановлювати зв'язок прикметників з іменниками за допомогою питань; збагачувати словниковий запас; вдосконалювати навички роботи з папером.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати любов до мови.
Формування комунікативної компетентності:
розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.
Формування соціальної:компетентності:
розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; виховувати почуття дружби та відповідальності, позитивне ставленя до прекрасного, працьовитість, старанність.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник, малюнки, картки, папір, ножиці, відеозапис
Форми роботи: групова, парна, фронтальна, скрайбінг, стрітелінг
Очікувані результати: глянути в програмі
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання.
Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається…
Діти. Наш клас із гостями вітається.
Учитель. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу…
Діти. Чому?
Учитель. Бо люблю я людей і свій клас!
Діти. Чому?
Учитель. Бо чекаю любові і плідної праці!
Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!
2. Прийом «Продовж речення»
Глибше вивчимо ми мову
Солов'їну і чудову.
Тож, гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
3. Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від уроку? /відповіді дітей/
- Я ж очікую, що ви будете наполегливо й старанно виконувати завдання,
Правильно та точно висловлювати свої думки,
Будете злагоджено працювати на уроці.
4. Розминка
1) Вправа «Долонька»
- Передайте одне одному свою впевненість та готовність до уроку.
/учні торкаються долоньок одне одного/
2) Я бажаю вам упродовж уроку не тільки здобути нові знання, але й не втратити почуття дружби та зберегти доброзичливу атмосферу в класі.
Слухати – уважно!
Міркувати – швидко!
Відповідати – правильно!
Писати – гарно!
ІІ. Визначення теми уроку
Сніг робить (яким?) білим,
Зиму (якою?) чарівною,
Мороз (яким?) тріскучим,
Настрій (яким?) радісним.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Переглляд відеоролика «Казка про прикметник» - Скрайбінг.
Жив - був на світі прикметник. У нього було багато друзів іменників.
Вони супроводжували прикметника скрізь, підтримували його, без них не знав бідненький , якого він роду та яке число має.
Але одного разу прикметник вирішив, що йому не потрібні друзі іменники, і пішов шукати собі нових товаришів.
По дорозі він зустрів дієслово і вирішив подружитися з ним. Але з цього нічого не вийшло, бо дієслово не захотіло прийняти цієї дружби.
Потім прикметник вирішив заприятелювати з числівником. Та й ця дружба закінчилася невдачею.
Засмучений прикметник вирішив вибачитися перед іменниками.
Ті його пробачили. І з того часу прикметник та іменник – друзі не розлий вода.
Сподіваюся ця казка навчить багатьох справжній дружбі. Надійних та вірних друзів вам!
2. Словниковий диктант
Самоперевірка. Прийом «Знайди помилку» /хліп/ - першому, хто помітить вручається медаль «Хома Невіруючий» - він і доводить правильність написання слова.
/ Я вважаю, що у слові «хліп» допущено помилку, у кінці слова пишеться не «п», а «б», перевірне слово хліба./
ІV. Сприймання й осмислення нового матеріалу
1. Вправа «Знайди помилку»
Летить біла сніжок. Химерний сніжинка сіла на долоню. Випав пухнаста сніг. Мовчить Зимова ліс.
Висновок: Прикметники в реченні зв’язані з іменниками. Питання слід ставити від іменника до прикметника.
2. Робота над правилом с. 140
- самостійне читання;
- хорове читання;
- читання окремими учнями;
- читання хлопчиками;
- читання дівчатками.
3. Гра «Додай прикметник»
а) - Сьогодні у нас урок незвичний.
До нас завітала гостя чарівна,
Це – антонім слова – Літо,
Має білу, теплу свиту
Мороз любить вона сама
Усі зовуть її … Зима!
/ слово Зима на дошці / а яка цікавинка є у написанні цього слова?Яка орфограма? – Правопис ненаголошених е, и. Як перевірити? – Змінити слово так, щоб ненаголошений став наголошеним. Зима – зимонька/
б) Робота в групах
- Якщо хочемо назвати ознаки зими, яке питання ми поставимо ?
А зараз за допомогою вірша ви відповісте на запитання: яка зима?
Зима тоді така …(чудова).
Міста чистенькі, білі села –
Зима і радісна, й …(весела).
Зима пухка і …(білосніжна).
Вона буває і серйозна:
Суха і вітряна, й …(морозна).
Зима по-своєму… (красива).
А вранці іній – то обнова!
Яка зима у нас… (казкова).
Тоді вона,звичайно, …(срібна).
То часом добра, то …(сварлива).
Яка ж зима? Яка вона?
Вона весела і …(сумна).
Презентація роботи
/діти утворюють сніжинку, промовляючи: зима (яка?) /
На які питання відповідають слова, що дібрали?
4. Домашнє завдання.
- Вивчити правило на с. 140, виконати за вибором Впр. 339,Впр. 340.
5. Каліграфічна хвилинка.
Принц Словник відправив до нас чарівне слово, яке допоможе нам дістатися до замку, але налетіли хуртовини і воно загубилося. На допомогу прийшла принцеса «Каліграфія».
- Тож продовжимо урок ми без зупинки
З каліграфічної хвилинки
Гра «Вузлики»
Кк Кк кК ко ом п'ю ют те ер
5. Словникова робота
Слово іншомовного походження. Від англійського computer. Спочатку цим словом називали людину, що виконувала обчислювальні дії. Потім так стали називати обчислювальні машини. Слово це з’явилося у Оксфорському словнику англійської мови аж в 1897 році.
Сучасні виконують не тільки обчислення,а й багато іншого.
Комп'ютер - електронний пристрій , який приймає повідомлення, обробляє їх, відображає результати, зберігає і передає інформацію заздалегідь визначеним алгоритмом.
По асфальту їде в місто
Фермер на автомобілі.
Кілограмів десь із триста
навантажив апельсинів.
А тим часом діти в школі,
За комп’ютером сиділи.
Бо завдань у них доволі –
тільки мишкою водили.
Мерехтять, неначе зорі
Букви всі на моніторі.
У Петра, Івана й Борі
Очі вже, як помідори.
На перерві в коридорі
Дружно їла дітвора… Апельсини
Вмить рожеві стали щічки.
Тому фермеру – УР-а-а-а-а!
V. Закріплення, систематизація знань учнів
Демонстрація виробів із срібла. Розгляд ілюстрацій
Висновок. Прикметники в реченні зв’язані з іменниками, бо вказують на ознаки предметів.
І ось ми дісталися замку. Та нам потрібен пароль для входу.
Логін: назва нашого уроку – українська мова.
Пароль: …. Який же пароль? Хто був головним героєм нашого уроку? /Прикметник/
/Вводимо пароль, нажимаємо: Вхід. І ось ми в замку. На нас тут чекають Пензлик і Фарба.
Зустріч із Сніжинкою.
Сніжинка. Я зими – дитинка –
Красуня – Сніжинка.
Морозець – то мій татусь,
Дід Мороз – то мій дідусь.
Колисала мене Віхола,
А Зима на щічки дихала.
І тому така я гожа.
На матінку Зиму схожа.
Самостійна робота.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Мозковий штурм
- На які питання відповідає прикметник?
- Що означає прикметник?
- З якою частиною мови зв’язаний прикметник?
- Від якого слова ставимо питання?
2. Вправа «Продовж речення»
- На уроці я зрозумів (ла) …
- Я знаю …
- Я вмію …
- На уроці я навчився (лася)…
- Найбільше мені сподобалося …
3. Оцінювання
4. Вправа «Салют аплодисментів»
Ось уже б'є Годинник Часу.
Час настав прощатися. Дякую за увагу.